دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ثروتمندترین مردان جهان در سال ۲۰۲۲!
10
رده‌بندی میلیاردرهای فوربس، فراز و نشیب‌های روزانه ثروتمندترین افراد جهان را نشان میدهد در این مطلب لیستی از ده نفر از ثروتمندترین افراد جهان را آورده ایم.

لیستی از ده نفر از ثروتمندترین افراد جهان:

ایلان ماسک:

ثروتمندترین مردان جهان

ایلان ماسک شش شرکت از جمله سازنده خودروهای الکتریکی تسلا، تولید کننده موشک اسپیس ایکس و استارتاپ Boring Company را تأسیس کرد. او حدود 25 درصد از سهام تسلا را بین سهام و اختیار معامله در اختیار دارد، اما بیش از نیمی از سهام خود را به عنوان وثیقه برای وام به بانک سپرده است. اسپیس ایکس که در سال 2002 تأسیس شد، پس از یک دور سرمایه گذاری در می 2022، ارزشی معادل 127 میلیارد دلار دارد. در سه سال ارزش خود را چهار برابر کرد. شرکت Boring که قصد دارد ترافیک را شکست دهد، در آوریل 2022 675 میلیون دلار با ارزش 5.7 میلیارد دلار جمع آوری کرد. هیئت مدیره توییتر با فروش این شرکت به مبلغ 44 میلیارد دلار در آوریل 2022، پس از افشای 9.1 درصد از سهام ماسک و تهدید به تصاحب خصمانه، موافقت کرد. این معامله در اکتبر 2022 پس از تلاش ماسک برای عقب نشینی و شکایت توییتر بسته شد. ماسک اکنون حدود 82 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد .

برنارد آرنو:

ثروتمندترین مردان جهان

برنارد آرنو بر امپراتوری LVMH حدود 70 برند مد و لوازم آرایشی، از جمله لویی ویتون و سفورا نظارت می‌کند. در ژانویه 2021، LVMH جواهرسازی آمریکایی تیفانی و کو را به قیمت 15.8 میلیارد دلار خریداری کرد که تصور می شود بزرگترین خرید برند لوکس تا کنون باشد. LVMH در سال 2019، 3.2 میلیارد دلار برای گروه مهمان نوازی لوکس بلموند، که مالک یا مدیریت 46 هتل، قطار و سفرهای دریایی رودخانه است، هزینه کرد. پدرش ثروت اندکی در ساخت و ساز به دست آورد. آرنو شروع خود را با سرمایه گذاری 15 میلیون دلاری از آن کسب و کار برای خرید کریستین دیور در سال 1985 آغاز کرد. چهار نفر از پنج فرزند آرنو در گوشه و کنار امپراتوری LVMH کار می کنند: فردریک، دلفین، آنتوان و الکساندر.

گوتام آدانی:

ثروتمندترین مردان جهان

گوتام آدانی رئیس گروه آدانی 21 میلیارد دلاری است که در بنادر، فرودگاه ها، تولید و انتقال برق، انرژی سبز، روغن های خوراکی، سیمان و املاک و غیره فعالیت دارد. آدانی کنترل بندر موندرا، بزرگترین بندر هند، را در ایالت خود، گجرات، در دست دارد. آدانی 74 درصد از سهام فرودگاه بین‌المللی بمبئی، دومین فرودگاه شلوغ هند را در سپتامبر 2020 به دست آورد. او اکنون بزرگترین اپراتور فرودگاه کشور است. در سال 2022، آدانی دارایی های شرکت سوئیسی Holcim در هند را به مبلغ 10.5 میلیارد دلار خریداری کرد تا به دومین تولیدکننده بزرگ سیمان هند تبدیل شود. آدانی می خواهد بزرگترین تولید کننده انرژی سبز در جهان باشد و گفته است که تا 70 میلیارد دلار در پروژه های انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری خواهد کرد.

جف بزوس:

ثروتمندترین مردان جهان

جف بزوس غول تجارت الکترونیک آمازون را در سال 1994 از گاراژ خود در سیاتل تأسیس کرد. او در ژوئیه 2021 از سمت مدیرعاملی کنار رفت تا رئیس اجرایی شود. او اکنون اندکی کمتر از 10 درصد از شرکت را در اختیار دارد. او و همسرش مکنزی در سال 2019 پس از 25 سال زندگی مشترک از هم جدا شدند و او یک چهارم از سهام آمازون را که در آن زمان 16 درصد بود به او واگذار کرد. بزوس در سال 2022 بیش از 400 میلیون دلار سهام را به سازمان های غیرانتفاعی اهدا کرده است، اگرچه مشخص نیست که چه سازمان هایی این سهام را دریافت کرده اند. بزوس مالک واشنگتن پست و بلو اوریجین است که یک شرکت هوافضا در حال توسعه موشک است. او در ژوئیه 2021 برای مدت کوتاهی به فضا پرواز کرد.

وارن بافت:

ثروتمندترین مردان جهان

وارن بافت که به اوراکل اوماها معروف است، یکی از موفق ترین سرمایه گذاران تمام دوران است. بافت صاحب ده ها شرکت از جمله بیمه گر Geico، سازنده باتری Duracell و رستوران زنجیره ای Dairy Queen است. او که پسر یک نماینده کنگره آمریکا بود، برای اولین بار در 11 سالگی سهام خرید و اولین بار در سن 13 سالگی مالیات را ثبت کرد. او قول داده است که بیش از 99 درصد از دارایی خود را اهدا کند. او تاکنون بیش از 49 میلیارد دلار کمک کرده است که عمدتاً به بنیاد گیتس و بنیادهای فرزندانش کمک کرده است. در سال 2010، او و بیل گیتس Giving Pledge را راه اندازی کردند و از میلیاردرها خواستند متعهد شوند که حداقل نیمی از ثروت خود را به اهداف خیریه اهدا کنند.

بیل گیتس:

ثروتمندترین مردان جهان

بیل گیتس ثروت خود را از شرکت نرم افزاری مایکروسافت به دارایی های متنوع از جمله سرمایه گذاری در انرژی بدون کربن تبدیل کرد. در می 2021، بیل و ملیندا گیتس هر کدام در توییتر اعلام کردند که پس از 27 سال به ازدواج خود پایان می دهند. آنها هنوز هم ریاست بنیاد خیریه گیتس را بر عهده دارند. گیتس که در سال 1975 مایکروسافت را با پل آلن (متوفی 2018) تأسیس کرد، حداقل 6 میلیارد دلار سهام شرکت های دولتی را به عنوان بخشی از توافق طلاق به ملیندا منتقل کرد. از مارس 2020، زمانی که گیتس از هیئت مدیره مایکروسافت کنار رفت، حدود 1.3 درصد از سهام شرکت نرم افزاری و محاسباتی را در اختیار داشت. او در ده ها شرکت از جمله Republic Services و Deere & Co سرمایه گذاری کرده است و یکی از بزرگترین مالکان زمین های کشاورزی در ایالات متحده است. تا به امروز، گیتس بیش از 59 میلیارد دلار به بنیاد گیتس کمک کرده است، از جمله هدیه 20 میلیارد دلاری که در ژوئیه 2022 اعلام شد. بیشتر کمک های اولیه او هدایای سهام مایکروسافت بود.

لری الیسون:

ثروتمندترین مردان جهان

لری الیسون رئیس، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران غول نرم افزاری اوراکل است که حدود 35 درصد از آن را در اختیار دارد. او در سال 2014 پس از 37 سال مدیریت از سمت مدیر عاملی اوراکل دست کشید. اوراکل تا حدودی از طریق خرید مداوم شرکت‌های نرم‌افزاری رشد کرده است، که بزرگترین آنها 28.3 میلیارد دلار برای شرکت پرونده الکترونیک سلامت Cerner در سال 2021 بود. در سال 2020، الیسون برای همیشه به جزیره لانای هاوایی نقل مکان کرد که تقریباً تمام آن را در سال 2012 به قیمت 300 میلیون دلار خرید. الیسون از دسامبر 2018 تا آگوست 2022 در هیئت مدیره تسلا حضور داشت. او هنوز حدود 15 میلیون سهم در این خودروساز برقی دارد.

موکش آمبانی :

ثروتمندترین مردان جهان

موکش آمبانی ریاست و مدیریت 104 میلیارد دلاری (درآمدی) شرکت Reliance Industries را بر عهده دارد که در پتروشیمی، نفت و گاز، مخابرات و خرده فروشی منافع دارد. Reliance توسط پدر فقیدش Dirubhai Ambani، یک تاجر نخ، در سال 1966 به عنوان یک تولید کننده پارچه کوچک تاسیس شد. پس از مرگ پدرش در سال 2002، آمبانی و خواهر و برادر کوچکترش آنیل امپراتوری خانوادگی را تقسیم کردند. Reliance با راه اندازی تلفن 4G و سرویس Jio در سال 2016 جرقه جنگ قیمت مخابراتی را زد. امروز بیش از 420 میلیون مشترک دارد و آماده راه اندازی خدمات 5G است. آمبانی در حال چرخش Reliance به سمت انرژی سبز است. این شرکت طی 10 تا 15 سال آینده 80 میلیارد دلار بر روی انرژی های تجدیدپذیر و ساخت یک مجتمع جدید در کنار پالایشگاه خود سرمایه گذاری خواهد کرد. آمبانی طرح جانشینی خود را مشخص کرده است: پسر آکاش اکنون رئیس Reliance Jio است. دختر ایشا بر خرده فروشی نظارت می کند و پسر کوچکتر آنانت وارد تجارت انرژی جدید شده است.

کارلوس اسلیم هلو و خانواده‌اش:

ثروتمندترین مردان جهان

ثروتمندترین مرد مکزیک، کارلوس اسلیم هلو و خانواده‌اش، آمریکای موویل، بزرگترین شرکت مخابراتی سیار آمریکای لاتین را کنترل می‌کنند. با شرکای مخابراتی خارجی، اسلیم در سال 1990 بخشی از سهام تلمکس، تنها شرکت تلفن مکزیک را خریداری کرد. تلمکس اکنون بخشی از América Móvil است. او همچنین دارای سهام در ساخت و ساز مکزیکی، کالاهای مصرفی، معدن و شرکت های املاک و مستغلات و 17 درصد از نیویورک تایمز است. داماد او فرناندو رومرو موزه سومایا را در مکزیکوسیتی طراحی کرد که مجموعه هنری گسترده و متنوع اسلیم را در خود جای داده است. اسلیم و خانواده‌اش 79 درصد از سهام گروه کارسو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های آمریکای لاتین را در اختیار دارند که بیش از 8 درصد از ثروت او را تشکیل می‌دهد.

لری پیج:

ثروتمندترین مردان جهان

لری پیج در دسامبر 2019 از مدیرعاملی آلفابت، مادر گوگل، کناره‌گیری کرد، اما همچنان عضو هیئت‌مدیره و سهامدار اصلی است. او گوگل را در سال 1998 به همراه دکترای دانشگاه استنفورد تأسیس کرد. پیج الگوریتم PageRank گوگل را اختراع کرد که موتور جستجو را تقویت می کند. پیج تا سال 2001، زمانی که اریک اشمیت مدیریت را بر عهده گرفت، مدیرعامل بود و سپس از سال 2011 تا سال 2015، زمانی که مدیرعامل شرکت مادر جدید آلفابت گوگل شد. او یک سرمایه گذار موسس در شرکت اکتشاف فضایی Planetary Resources است و همچنین در حال تامین مالی استارت آپ های "ماشین پرنده" Kitty Hawk و Opener است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits