دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مردی که از انفجار دو بمب اتمی جان سالم به در برد!
5
تسوتوما یاماگوچی , یکی از ۱۶۵ نفر ژاپنی که در هر دو شهر هیروشیما و ناکازاکی حضور داشتند و دو انفجار اتمی رو با چشم دیدند اما زنده ماندند.

او مهندس شرکت کشتی سازی میتسوبیشی بود و از بدشناسی دقیقا در روز ۶ اوت ۱۹۴۵ برای نظارت بر یک پروژه عازم هیروشیما شد.به محض پیاده شدن از قطار بمب اتمی در ارتفاع ۵۷۶ متری شهر منفجر شد. موج انفجار به پرده گوش و همینطور بیناییش آسیب زد اما اونو به طرفی پرتاب کرد و باعث شد که زنده بمونه. تسوتوما با وضعی ناجور و بدنی نیمه سوخته همراه با چند نفر دیگر که در هیروشیما مسافر بودند خودشونو به ایستگاه قطار رسوندند تا به شهرشون برگردند.

انفجار دو بمب اتمی

تسوتوما به ناکازاکی آمد و بعد از ۲ روز استراحت در تاریخ ۹ اوت به محل کارش برگشت و مشغول تعریف کردن ماجرای هیروشیما برای همکارانش بود که ناگهان دومین بمب اتمی روی شهر ناکازاکی افتاد.

انفجار دو بمب اتمی

تسو بعدها در خاطراتش به شوخی گفت : انگار قارچ اتمی دنبالم کرده بود! او و همسر و فرزندانش به طرز معجزه آسایی زنده ماندند. جالب تر اینکه تسو با وجود قرار گرفتن در معرض دو انفجار اتمی تا سن ۹۳ سالگی عمر کرد و در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

انفجار دو بمب اتمی

این انفجار صدماتی اولیه به گوش و بینایی وارد کرد و در نهایت او به سرطان مبتلاشد. در یک مستند درباره ۱۶۵ بازمانده که در هر دو انفجار هسته‌ای حضور داشتند یاماگوچی دعوت به همکاری شد این مستند در سازمان ملل به نمایش درآمد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits