دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برترین فیلم های علی شادمان!
2
در این مطلب می خواهیم نگاهی به برترین فیلم علی شادمان بی اندازیم. فیلم هایی همچون یاغی تا شنای پروانه.

محمدعلی شادمان (زادهٔ ۴ آذر ۱۳۷۵) بازیگر ایرانی است. اولین حضور او بر روی پردهٔ سینما در ۱۰ سالگی و در درام میم مثل مادر (۱۳۸۵) بود که برایش برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر کودک از جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد. او در زمانی برای دوست‌داشتن (۱۳۸۶) ظاهر شد و نقش برجستهٔ خود را در رؤیای سینما (۱۳۹۰) به دست آورد که در آن نقش یک بازیگر نوجوان مشتاق را ایفا می‌کند. شادمان برای بازی در مجموعهٔ تلویزیونی سرزمین مادری (۱۳۹۲) و کیمیا (۱۳۹۴) به شهرت گسترده‌تری دست یافت. او در ۱۳۹۸ برای نقش‌آفرینی در مردن در آب مطهر نامزد دریافت جایزهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر شد.

دیوار به دیوار

برترین فیلم های علی شادمان

دیوار به دیوار مجموعه تلویزیونی ایرانی به کارگردانی سامان مقدم است که در نوروز ۱۳۹۶ از شبکه سه پخش شد. فصل دوم نیز در سال ۱۳۹۷ پخش شد. داستان آن در مورد پنج خانواده است که پیش از این هیچ آشنایی با یکدیگر نداشته‌اند و در یک روز، بنا به اتفاقی مجبور می‌شوند با هم زندگی کنند. بازیگران آن فرهاد آئیش، ویشکا آسایش، رویا تیموریان، پژمان جمشیدی، آزاده صمدی، گوهر خیراندیش، حسن زارعی، امیرمهدی ژوله و علی شادمان هستند.

مردن در آب مطهر

برترین فیلم های علی شادمان

مردن در آب مطهر یک فیلم درام به کارگردانی و نویسندگی نوید محمودی و تهیه‌کنندگی جمشید محمودی محصول سال ۱۳۹۸ است. این فیلم در بخش سودای سیمرغ سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نامزد دریافت دو جایزه شد.

شنای پروانه

برترین فیلم های علی شادمان

شنای پروانه فیلمی ایرانی به کارگردانی محمد کارت است که در سال ۱۳۹۸ منتشر شد. نوشتن فیلم‌نامهٔ آن بر عهدهٔ کارت، حسین دوماری و پدرام پورامیری بوده و داستان آن دربارهٔ زنی است که تصویرش درحالی که در استخر بوده پخش شده و برادر شوهرش در جستجوی عکاس این تصویر است. جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر آقایی، علی شادمان، مه‌لقا باقری، مهدی حسینی‌نیا، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری، آبان عسکری و پانته‌آ بهرام از بازیگران این فیلم هستند.

جان‌دار

برترین فیلم های علی شادمان

جان‌دار فیلمی به کارگردانی حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری، تهیه‌کنندگی کامران مجیدی و نویسندگی حسین امیری دوماری، پدرام پورامیری و محمد داوودی، محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم که در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت کرده و نامزد بهترین فیلم در بخش نگاه نو شده بود.

می‌خواهم زنده بمانم

برترین فیلم های علی شادمان

می‌خواهم زنده بمانم یک مجموعهٔ نمایشی ایرانی به کارگردانی شهرام شاه‌حسینی و به تهیه‌کنندگی محمد شایسته محصول سال ۱۴۰۰–۱۳۹۹ است که به صورت اختصاصی توسط شبکهٔ نمایش خانگی فیلیمو پخش می‌شود. قسمت یکم این سریال ۴ اسفند ۱۳۹۹ پخش شد. با کمی توقیف در قسمت ۱۵ با درخواست نیروی انتظامی پخش این قسمت به ۱۳ خرداد موکول شد و فصل دوم این سریال قرار بود ساخته شود و بهار ۱۴۰۱ پخش شود اما لغو شد.

یاغی

برترین فیلم های علی شادمان

یاغی مجموعهٔ تلویزیونی ایرانی در ژانر درام است که برای سرویس نمایش خانگی فیلیمو ساخته شده‌است. محمد کارت کارگردانی این مجموعه را بر عهده دارد و فیلم‌نامهٔ آن را پدرام پورامیری، حسین دوماری و کارت با نگاهی به رمان سالتو به نگارش درآورده‌اند. این مجموعه به سفر قهرمان شخصی از طبقهٔ کارگر می‌پردازد که گرفتار مشکلات طبقهٔ ممتاز جامعه می‌شود. بازیگران اصلی این مجموعه پارسا پیروزفر، علی شادمان، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مهدی حسینی‌نیا، آبان عسکری، مه‌لقا باقری، عباس جمشیدی‌فر، جواد خواجوی و الیکا ناصری هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits