دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
این هدست واقعیت مجازی در صورت مردن در بازی شما را در دنیای واقعی می کشد!
1
این ایده که کشته‌شدن در بازی‌های ویدیویی یا واقعیت مجازی بتواند باعث مرگ شما در دنیای واقعی شود، چند وقتی است که به داستان‌های علمی تخیلی راه پیدا کرده است.

این ایده که مردن در بازی ویدیویی یا شبیه‌ساز به مرگ شما در واقعیت منجر شود، همیشه مفهومی بوده که در فیلم‌ها، انیمه‌ها و پروژه‌های مختلف به تصویر کشیده شده است. حالا یکی از بنیان‌گذاران Oculus این ایده را به واقعیت تبدیل کرده.
پالمر لاکی (Palmer Luckey)، بنیان‌گذار Oculus، در وبلاگ شخصی خود به یک هدست VR اشاره کرد که شامل 3 تریگر انفجاری در قسمت بالایی (روی سر پلیر) می‌شود و می‌تواند در یک لحظه مغز کاربر را نابود کند. این تریگرهای انفجاری از طریق سنسورهای تشخیص‌دهندۀ رنگ، به صفحه نمایش متصل شده‌اند و به محض این که Game Over به رنگ قرمز به نمایش در آید، تریگرهای انفجاری را فعال می‌کند.

این هدست واقعیت مجازی در صورت مردن در بازی شما را در دنیای واقعی می کشد

وی در ادامه متذکر شد که این هدست کشنده که در تصویر ابتدایی پست آن را مشاهده می‌کنید، فعلاً در حد یک پروتوتایپ درون اتاق‌کاری وی نگه‌داری می‌شود و نشان از مناطق کشف نشدۀ طراحی بازی‌های ویدیویی دارد. لاکی در ادامه متذکر شد:

ایدۀ اتصال جان انسان به یک آواتار مجازی همیشه من را جذب خود می‌کند. شما در یک لحظه ریسک را به آخرین درجۀ ممکن می‌رسانید و مردم را مجبور می‌کنید تا از پایه به گونه‌ای دیگر با بازی‌های ویدیوی تعامل داشته باشند و به گونه‌ای دیگر دنیای مجازی را تحلیل کنند.

این هدست واقعیت مجازی در صورت مردن در بازی شما را در دنیای واقعی می کشد

فصل اول انیمۀ Sword Art Online منحصراً به این ایده تکیه می‌کند و لحظات هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد.

این هدست واقعیت مجازی در صورت مردن در بازی شما را در دنیای واقعی می کشد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits