دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
منوچهر صادق پور فیلمساز سینمای قبل از انقلاب درگذشت!
2
منوچهر صادق پور کارگردان و بازیبگر فیلم ها پیش از انقلاب در سن هشتادوشش سالگی درگذشت، او در فیلم های عطش و شوکران به عنوان بازیگر نقش کوتاهی را بازی کرد.

عبدالله علیخانی تهیه‌کننده سینما با تایید این خبر گفت: این تهیه‌کننده، کارگردان و بازیگر قدیمی سینما که در سن ۸۶ سالگی بر اثر عوارض کهولت سن از دنیا رفت، در چند سال گذشته در شمال کشور زندگی می‌کرد و پیکرش برای خاکسپاری به تهران منتقل خواهد شد.به گفته‌ی او؛ پنج شنبه ۲۴ شهریور ماه راس ساعت ۱۰ صبح از سالن عروجیان بهشت زهرا (س) تهران، پیکر این هنرمند قدیمی به سمت مقبره خانوادگی‌شان شماره ۹۲ بدرقه می‌شود.

فیلمساز / منوچهر صادق پور

منوچهر صادق‌پور در کنار برادرش (ایرج صادق‌پور) و پدرش مرتضی آقا محمد قلی مقدس معروف به صادق‌پور به خاک سپرده می‌شود. علیخانی همچنین از فعالیت هنری خانواده صادق‌پور می‌گوید و اینکه او مدیر سینما «آسمان آبی» در تهران هم بوده و پدرش هم که از فعالان هنری در لاله زار بود در زمان حیاتش، سینما «سارا» را داشت. وی همسر سابق #فریده_نصیری ؛ بازیگر سینمای قبل از انقلاب بود که در چند فیلم کنار هم به ایفای نقش پرداختند.

فیلمساز / منوچهر صادق پور

منوچهر صادق‌پور در سال‌های اخیر بازیگر فیلم‌های چون «عطش» و «شوکران» بود و سال‌ها قبل‌تر تهیه‌کنندگی «درشکه‌چی»، «قیامت عشق»، «مجازات» و کارگردانی «کلاه نمدی»، «بی‌گناه در شهر» و… را برعهده داشت. مراسم یادبود منوچهر صادق‌پور دوشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۶:۳۰ در خیابان شریعتی مسجد پیامبر اعظم (ص) برگزار می‌شود.

فیلمساز / منوچهر صادق پور



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits