دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تولد رضا رفیع طنزپرداز ایرانی در کنار مادر پیرش / تصاویر نوستالژی
7
رضا رفیع مجری و طنزپرداز ایرانی تصاویری از تولدش را در پیج اینستاگرامش به اشتراک گذاشت.

رضا رفیع با انتشار تصاویر زیر در پیج اینستاگرامش نوشت: 🎂🙏 در تولد من و تشکر از مادرم ✍️این پست را گذاشتم تا هم تشکر کنم از جمیع دوستان عزیزی که از راه دور و نزدیک تشریف آوردند اینستاگرام و دایرکتاً و کامنتاً و استوریاً(!) تولد ناقابل کمترین را تبریک گفتند و عذرخواهی که در عمل نمی شود از تک تک دوستان تشکر کرد؛ و هم در حاشیه، مطلبی خاطره وار را بدین بهانه نقل کنم.

مجری مرد / رضا رفیع

اگر ریا نشود، چندسالی است که هر گاه روز تولدم می شود، از راه دور، از تهران، به یک شیرینی فروشی در شهر زادگاهم(و از قضا شیرینی فروشی مادر!) سفارش یک کیک تولد می دهم برای تقدیم به مادرم. زحمت می کشند می برند در خانه مادرم. چند سال، تصویر روی کیک، عکس مادرم بود و نوزادی من!

مجری مرد / رضا رفیع

این مطلب را یکبار هم در برنامه هایم در تلویزیون سابق گفتم؛ نه به خاطر تعریف از کار و مثلاً ابتکاری که به خرج دادم که شاخ غولی شکسته باشم، بلکه بدین خاطر که احساس کردم خودش یک "فرهنگ سازی" است برای تشکر از مقام مادر(خارج از روز مادر) در روز تولدی که رسم است مهمانی می گیرند و کادو می گیرند. یک روز اکیوسان وار، چارزانو نشستم روبروی آینه و با خودم گفتم: زکی!.... من که کاری نکردم که به دنیا آمدم؛ این مادر عزیزم بوده که رنج ۹ ماه بارداری را بر تن خود هموار کرده و با درد و سختی، مرا به دنیا آورده؛ پس باید در روز تولدم از او و زحمات او قدردانی کنم.

مجری مرد / رضا رفیع

پس با این نگاه و دیدگاه بود که این حرکت فرهنگی فردی شکل گرفت و تا امسال ادامه یافت. گرونی کیک و تلاش مسوولین هم نتوانست خللی در عزم و اراده من ایجاد کند! من همون یک لحظه شادی و لبخند قشنگ مادرم رو وقتی که سورپرایز(شگفتانه!) میشه و کیک و تصویر بچه اش رو می بینه، با دنیایی عوض نمی کنم. اونم این دنیای عوضی!

مجری مرد / رضا رفیع

ممنونم از خواهر مهربانم فروه جان که این عکس ها را برایم فرستاد. همو که خود اهل شعر و ادب و طنز است. من والا برای اولین بار است که تصویر مادرم رو در کنار کیک روز تولدم(۶ اَمرداد) نشان می دهم. خیالم راحت است که نمی داند اینستاگرام چیست و نمی بیند!.... او فقط می داند که اینترنت مینترنت باید چیز خوبی باشد؛ چون می تواند از تربت با پسرش در غربت، تماس تصویری داشته باشد. وقتی بهش می گویم اگر واتساپ فیلتر شود، دیگر نمی توانیم تصویری با هم صحبت کنیم، آهی مادرانه می کشد و می گوید: خدا لعنت کند فیل ترین را....(همان فیلترینگ را!).

مجری مرد / رضا رفیع

مجری مرد / رضا رفیع



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits