دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
استایل ملکه ای ترانه علیدوستی در جشنواره کن ۲۰۲۲
7
درخشش ترانه علیدوستی با تیپ زیبا و کاملا پوشیده در جشنواره کن کنار سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده و پیمان معادی .

مراسم فرش قرمز فیلم «برادران لیلا» در بخش اصلی جشنواره کن با حضور سعید روستایی نویسنده و کارگردان در کنار بازیگران این فیلم همچون سعید پورصمیمی، نوید محمدزاده، ترانه علیدوستی، پیمان معادی و همچنین هومن بهمنش (فیلمبردار) و بهرام دهقانی (تدوینگر) عصر 4 خرداد ماه برگزار شد.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی (زادهٔ ۲۲ دی ۱۳۶۲) بازیگر ایرانی است. او در فیلم‌های فیلم‌سازان برجسته‌ای چون رسول صدرعاملی، واروژ کریم‌مسیحی و اصغر فرهادی بازی کرده و جوایز گوناگونی از جمله جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن جشنواره فیلم فجر را دریافت کرده‌است.

ترانه علیدوستی

او در جشنواره‌های فیلم وزول فرانسه ۲۰۱۴ و فیلم هانوی ویتنام ۲۰۱۲، یکی از اعضای هیئت داوران بود. علیدوستی در سال ۱۳۸۰ در اولین تجربهٔ سینمایی خود برای فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم برندهٔ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ فیلم فجر شد.

ترانه علیدوستی

علیدوستی به زبان انگلیسی مسلط بوده و مترجم ادبی است. او جایزه ادبی پروین اعتصامی را در پنجمین دورهٔ برگزاری آن در قسمت ادبیات داستانی با ترجمه رؤیای مادرم، نوشته آلیس مونرو به‌دست‌آورد. ترانه علیدوستی در ویژه‌نامه شماره ۱۰۰ ماهنامه صنعت سینما که نگاهی است به سینمای ایران در دهه هشتاد، به انتخاب ۱۳۰ نویسنده و منتقد سینمایی به عنوان بهترین بازیگر زن دهه انتخاب شد. همچنین در سال ۱۳۹۰، مجله فیلم او را بهترین بازیگر زن دهه ۸۰ انتخاب کرد.

ترانه علیدوستی

«برادران لیلا»، با کارگردانی سعید روستایی و بازی ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده و پیمان معادی، نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی هفتادوپنجمین جشنواره فیلم کن است.

ترانه علیدوستی

این فیلم، در جشنواره کن، در پنج نوبت روی پرده می‌رود که نخستین نمایش آن، ساعت ۱۵ امروز (چهارشنبه ۲۵ می- ۴ خرداد) در گرند لومیر (سالن اصلی جشنواره) بود.

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی

خلاصه داستان فیلم «برادران لیلا» لیلا در ۴۰ سالگی تمام زندگی خود را صرف مراقبت از پدر و مادر و چهار برادرش کرده است. در کشوری که درگیر تحریم‌های اقتصادی بین‌المللی است، خانواده دائماً با هم بحث می‌کنند و زیر بار بدهی‌ خُرد می‌شوند.لیلا در حالی که برادرانش در تلاش برای گذراندن زندگی خود هستند، نقشه‌ای می‌کشد تا با راه اندازی یک تجارت خانوادگی آنها را از فقر نجات دهد.




این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (7 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits