دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چهره و سرنوشت بازیگران فیلم شانس زندگی بعد از ۳۱ سال!
17
اگر ۳۱ سال پیش زمانی که فیلم شانس زندگی ساخته و پخش شد این فیلم را دیده باشید از طریق این مطلب می توانید بفهمید که هر کدام از بازیگران این فیلم چه شکلی شده و در چه شرایطی هستند.

شانس زندگی فیلمی به کارگردانی و نویسندگی شهریار پارسی‌پور محصول سال ۱۳۷۰ است.

داستان: پسر یک درجه دار نیروی انتظامی از آمریکا می‌آید و قرار و مدار ازدواج او با دختر دایی اش گذاشته می‌شود...

فیلم شانس زندگی / شیوا خنیاگر

شیوا «فاطمه» خنیاگر (زاده ۶ خرداد ۱۳۴۶ در تهران) بازیگر سینما و تلویزیون اهل ایران است.شیوا خنیاگر، در سال ۱۳۴۶ در تهران متولد شد؛ و فارغ‌التحصیل لیسانس ادبیات فارسی در سال ۱۳۶۳ است و همچنین دوره فیلمنامه‌نویسی را سال ۱۳۶۹ گذراند. وی فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۶۸ با فیلم «عبور از غبار» آغاز کرد.

فیلم شانس زندگی / مهدی فتحی

مهدی‌قلی فتحی (۱۳۱۸–۱۳۸۲) بازیگر ایرانی تئاتر، سینما، تلویزیون و گوینده اهل ایران بود.مهدی فتحی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و در سال ۱۳۸۱ چند روزی را نیز در بیمارستان ایران‌مهر بستری بود. وی در آخرین روز سال ۱۳۸۲، به دلیل همان عارضه قلبی در ۶۴ سالگی در بیمارستان شهدای تجریش درگذشت. پیکرش در تاریخ ۳ فروردین ۱۳۸۳ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

فیلم شانس زندگی / چنگیز وثوقی

چنگیز وثوقی (زادهٔ ۱۳۲۶ ) یک هنرپیشهٔ مرد ایرانی و برادر بهروز وثوقی است.چنگیز وثوقی، پیشهٔ بازیگریش را در سینما، در سال ۱۳۵۱ با ایفای نقش کوتاهی در بلوچ، ساختهٔ مسعود کیمیایی آغاز کرد.

فیلم شانس زندگی / افسانه بایگان

افسانه بایگان (زاده ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران) یک هنرپیشه اهل ایران می‌باشد.افسانه بایگان ۲۶ دی ۱۳۴۰ در تهران متولد شد. عموی پدرش فضل‌الله بایگان از پیشگامان تئاتر ایران و پدربزرگ پدرش میرزا جواد موتمن‌الممالک نماینده اولین دوره مجلس شورای ملی بود. مادرش به بازیگری علاقمند بود اما به دلیل پرورش در خانواده ای منضبط و سختگیر، موفق به فعالیت در این رشته نشد. پدربزرگ مادری افسانه بایگان مستشار دیوان عالی کشور بود و جد اعلای مادرش، میرزا محمدرضا مؤتمن السلطنه در دوره قاجار حاکم خراسان و نایب التولیه آستان قدس رضوی بوده‌است.

فیلم شانس زندگی / جهانگیر فروهر

جهانگیر فروهر (زاده ۳ خرداد ۱۲۹۵ تهران – درگذشته ۱۵ آبان ۱۳۷۶ تهران) از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون ایران بود.جهانگیر فروهر در سال ۱۳۷۶ در سن ۸۱ سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت. و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

فیلم شانس زندگی / بهروز رضوی

بهروز رضوی (زادهٔ ۱۳۲۶ در تهران) صداپیشه، مجری رادیو و تلویزیون و بازیگر ایرانی است.بهروز رضوی همکاری خود را با رادیو در سال ۱۳۴۷ به عنوان گوینده آغاز کرد. او روایت مجموعه مستند ایران را بر عهده داشته و همچنین سراینده ترانه‌های مشهوری همچون کویر دل و گمشده با صدای مرجان است. او برادر عاطفه رضوی دیگر بازیگر و چهره‌پرداز ایرانی است. وی از سال۱۳۷۴ ساکن شهرک بنفشه در شهر کرج می باشد.

فیلم شانس زندگی / حسین شهاب

حسین شهاب (زادهٔ ۱۳۲۵ – درگذشته ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) بازیگر پیشکسوت تلویزیون، تئاتر و سینما بود.او در سوم تیر ۱۳۹۶ بر اثر نارسایی قلبی در بیمارستان بستری شد. حسین شهاب سرانجام در عصر جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷، حوالی ساعت ۱۹، به دلیل مشکلات کلیوی و نارسایی کبد در بیمارستان محب کوثر یوسف‌آباد تهران در ۷۲ سالگی درگذشت.

فیلم شانس زندگی / منوچهر حامدی

رضا حامدی خراسانی (۴ مهر ۱۳۱۸ تهران – ۲ دی ۱۳۷۴ عباس‌آباد تنکابن) با نام هنری منوچهر حامدی بازیگر ایرانی تئاتر، سینما و تلویزیون بود.منوچهر حامدی سرانجام در تاریخ ۲ دی ۱۳۷۴ پس از پایان تصویربرداری فیلم نخل محبت در عباس‌آبادِ تنکابن، هنگام عبور از عرض جاده، بر اثر برخورد با یک خودروی سواری در ۵۶ سالگی جان سپرد. پیکر او را در بهشت زهرا به خاک سپردند. پس از فوت سیروس گرجستانی، پیکر این بازیگر سینما در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد.

فیلم شانس زندگی / اکبر دودکار

اکبر دودکار (زاده ۳ مهر ۱۳۰۴ – درگذشتهٔ ۱ مرداد ۱۳۸۴)، بازیگر قدیمی سینما، تلویزیون و تئاتر بود.با رونق تئاتر در رشت، اکبر دودکار نیز فعالیت هنری‌اش را آغاز کرد. او در استخدام ارتش بود و هم‌زمان در فعالیت‌های هنری شرکت داشت. یک سال پس از بازنشستگی در سال ۱۳۵۰، به تئاتر دهقان تهران پیوست و در سینما و تلویزیون نیز ظاهر شد.بازی او در سریال‌هایی مانند دایی جان ناپلئون (ناصر تقوایی) و هزاردستان (علی حاتمی) شایان ذکر است. این هنرمند اول مردادماه ۱۳۸۴، در سن ۷۹ سالگی درگذشت. پیکر او در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده شد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (17 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits