دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جواهرات لوکس سوئیسی با سنگ یاقوت کبود و زمرد!
1
جواهرات سوئیسی شیک و زیبا با سنگ زمرد و یاقوت کبود با طراحی فوق العاده زیبا از گردنبند تا گوشواره.

ست گردنبند زمرد و یاقوت کبود سفارشی با الماس 2337 دور به وزن بالای 24 قیراط، 319 یاقوت کبود گرد و باگت به وزن بیش از 43 قیراط، زمرد 18 بیضی شکل به وزن بیش از 24 قیراط و 3 عدد گلابی شکل به وزن بالای 24 قیراط.

جواهرات لوکس / گردنبد زمرد و یاقوت کبود

انگشتر یاقوت کبود و زمرد، گوشواره لیلیا .گوشواره طلای سفید 18 عیار 100 الماس گرد - 3.15 سنت، 175 یاقوت کبود گرد - 14.59 سنت، 2 زمرد گلابی شکل - 5.14 سنت (زمرد گواهی شده)

جواهرات لوکس / گردنبد زمرد و یاقوت کبود

زُمُرُّد (به یونانی: σμάραγδος) گونه‌ای بریل و از سنگ‌های گران‌بها است. این سنگ که از سیلیکات آلومینیوم و بریلیوم تشکیل شده در سنگ‌های پگماتیت یافت می‌شود.زمرد به معنای سبز می‌باشد.سختی زمرد ۸–۷٫۵ می‌باشد.زُمُرُّد گونه‌ای بریل و دارای چمک بلورین و بسیار زیباست و به رنگ‌های سبز، سبز مایل به سیاه، سبز مایل به سفید، سبز مایل به زرد نیز یافت می‌شود.زیبایی رنگ زمرد مربوط به کرم و وانادیوم درون آن است.زمرد معمولاً دارای ناخالصی می‌باشد که برای تشخیص زمرد طبیعی از مصنوعی بسیار مفید است.

جواهرات لوکس / گردنبد زمرد و یاقوت کبود

یاقوت کبود (به انگلیسی: Sapphire) یک گوهر گران‌بها، و گونه‌ای از سنگ یاقوت است، که متشکل از اکسید آلومینیوم (α-Al2O3) با مقادیر کمی از عناصر مانند آهن، تیتانیوم، کروم، وانادیوم یا منیزیم است. رنگ این سنگ به‌طور معمول آبی است، اما یاقوت کبود طبیعی «فانتزی» در رنگ‌های زرد، بنفش، نارنجی و سبز نیز وجود دارد. «یاقوت کبود» دو یا چند رنگ نشان می‌دهد. سنگ‌های یاقوت قرمز نیز رخ می‌دهند اما به آنها یاقوت می‌گویند نه یاقوت کبود. کرندوم صورتی رنگ ممکن است به عنوان یاقوت یا یاقوت کبود طبقه‌بندی شود. معمولاً یاقوت کبود طبیعی برش داده می‌شود و به صورت سنگ‌های قیمتی صیقل داده می‌شود و در جواهرات استفاده می‌شود. یاقوت کبود را می‌توان به‌طور مصنوعی در آزمایشگاه‌ها برای اهداف صنعتی یا تزئینی در بول‌های بزرگ کریستالی (Boule) ایجادکرد. به دلیل سختی قابل توجه آن - ۹ در مقیاس موس (سومین ماده معدنی سخت، بعد از الماس با ۱۰ و مویسانیت با ۹٫۵) - از یاقوت کبود در برخی از کاربردهای غیر تزئینی نیز استفاده می‌شود؛ مانند اجزای نوری مادون قرمز، پنجره‌های با دوام بسیار بالا، یاتاقان اجزای ساعت مچی و ویفرهای الکترونیکی بسیار نازک، که از آنها به عنوان عایق بسترهای مخصوص تجهیزات الکترونیکی حالت-جامد مانند مدارهای مجتمع و LEDهای آبی مبتنی بر GaN استفاده می‌شوند.

جواهرات لوکس / گردنبد زمرد و یاقوت کبود



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits