دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شباهت بی حد و حصر فرزندان پیمان معادی به پدر و مادرشان !
40
پیمان معادی کنار همسر و فرزندان خود عکسی به اشتراک گذاشت که نظر کاربران را به خود جلب کرده است .

پیمان مَعادی (زادهٔ ۹ تیر ۱۳۴۹) بازیگر، فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان ایرانی زادهٔ آمریکا است. او برای نقش‌آفرینی در فیلم‌های دربارهٔ الی (۱۳۸۷) و جدایی نادر از سیمین ساختهٔ اصغر فرهادی شناخته شد.

پیمان معادی

پیمان معادی فرزند یک زوج ایرانی است که در سال ۱۹۷۰ در نیویورک، آمریکا به دنیا آمد. رشته تحصیلی این بازیگر مهندسی متالورژی بوده و در دانشگاه آزاد کرج فارغ‌التحصیل شده‌است. وی علاوه بر فعالیت در عرصه هنر و بازیگری، مالک یک گالری ساعت در تهران است. او فعالیت خود را در سینما به عنوان فیلمنامه‌نویس با نگارش فیلم‌نامه آواز قو آغاز کرد و تا چند سال به نوشتن فیلم‌نامه‌هایی مانند عطش، کافه ستاره، کما و … مشغول بود. معادی برای اولین بار در سال ۱۳۸۷ به عنوان بازیگر در فیلم درباره الی به کارگردانی اصغر فرهادی ظاهر شد و بازی قابل توجهی ارائه داد .

پیمان معادی

او در سال ۱۳۹۵ در فیلم ابد و یک روز به ایفای نقش پرداخت و بازی وی مورد توجه منتقدان قرار گرفت و نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر شد و تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد جشن خانه سینما را به دست آورد.

پیمان معادی

معادی در سال ۱۳۹۷ در فیلم متری شیش و نیم ساخته سعید روستایی به ایفای نقش پرداخت و برنده تندیس بهترین بازیگر مرد جشن حافظ شد. دوباره موفق شد. او برای دومین بار موقق شد برای فیلم درخت گردو ساخته محمدحسین مهدویان برنده تندیس بهترین بازیگر در جشن حافظ شود.

پیمان معادی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.9 از 5 (40 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits