دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جزئیات پخش 10 تعزیه از تلویزیون در ایام محرم
0
تعزیه های تلویزیونی در حال آماده سازی هستند و در ایام محرم از شبکه های مختلف پخش خواهند شد

10 تعزیه از تلویزیون پخش خواهد شد . زمان پخش تعزیه ها از تلویزیون اعلام خواهد شد

کوروش زارعی می‌گوید در تلاش برای آماده کردن ۱۰ مجلس تعزیه برای پخش در ماه محرم است تا از شبکه‌های تلویزیون روی آنتن برود.

کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون صبا درباره کارهای جدید خود در این مرکز بیان کرد: این مرکز در طول سال سعی می‌کند با برنامه‌های متعدد و تاثیرگذار در عرصه هنرهای نمایشی، جریان‌ساز باشد که در این راستا برگزاری ۱۰ مجلس تعزیه یکی از کارهایی است که در این حوزه انجام می‌شود.

این تعزیه‌ها با حضور بهترین‌های تعزیه‌‌خوان‌های ایران (تفرش، اصفهان، قم، اراک، قزوین و تهران) برگزار می‌شود، البته به واسطه شرایطی که در کشور پیش آمده، این تعزیه‌ها برای پخش از تلویزیون ضبط می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه احتمالا این تعزیه‌ها از شبکه چهار یا سه روی آنتن خواهد رفت، افزود: برای این‌که این تعزیه‌ها را برای تاریخ مقرر آماده کنیم شبانه روز در حال کار کردن هستیم. تا به حال نیز تعزیه‌های مسلم بن عقیل، دو طفلان مسلم، مجلس حر، مجلس حضرت ابوالفضل، مجلس حضرت قاسم، مجلس حضرت علی اکبر، مجلس شهادت امام حسین، مجلس وهب نصرانی، بازار شام و غلام ترک نام تعزیه‌هایی هستند که آن‌ها را اجرا کرده‌ایم. آخرین تعزیه شنبه ۲۵ مرداد ماه ضبط شد و در ادامه مراحل فنی تعزیه‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

بازیگر «یوسف پیامبر» اظهار کرد: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با ستاد اربعین هم مذاکراتی داشته است تا به واسطه فراگیر شدن کرونا اجراهای تئاتر در آیین پیاده روی را امسال در داخل کشور داشته باشد. در این راستا با رییس سازمان بسیج هنرمندان، رییس ستاد برگزاری اربعین و دیگر نهادهای مرتبط هم مذاکرات لازم انجام شده است.

زارعی درباره نمایشنامه‌هایی که در مرکز هنرهای نمایشی تولید می‌شود، توضیح داد: نمایشنامه‌ای با عنوان «در مجلس تشرف تهران» در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به رشته تحریر درآورده‌ایم. برای این اثر یک سال وقت صرف شده تا با پشت سرگذاشتن مراحل تحقیقاتی، بهترین نتیجه حاصل شود. تلاش خواهم کرد تا رونمایی از این نمایشنامه در جمکران انجام شود چراکه موضوع این کار به مبارزات امام راحل توجه دارد. جالب است بدانید مبارزات امام خمینی در این نمایشنامه از دیدگاه همسر ایشان بیان می‌شود. این نمایشنامه به سرپرستی ایوب آقاخانی توسط سه نویسنده به رشته تحریر درآمده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری پنج نمایشنامه دیگر هم با محوریت کرونا نوشته شده است. همانگونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند باید کرونا را روایت کرد تا بهتر بتوان با آن مواجه شد. این نمایشنامه‌ها قرار است ضبط تلویزیونی شود تا مردم بتوانند این کارها را نیز ببینند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits