دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حسینیه در تلویزیون
0
همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و عزای سرور و سالار شهیدان، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی متناسب با سوگواری سالار شهیدان روی آنتن می‌برند.

حسینیه تلویزیونی ایران در تمامی شبکه های سیما راه اندازی شد

با راه اندازی «حسینیه تلویزیونی ایران» شبکه های سیما از ساعت ۱۷ تا حدود یک بامداد و هر شبکه رأس یک ساعت، تبدیل به یک حسینیه تلویزیونی می شود که هر آن چه که در هیات های حسینی اعم از مداحی و سخنرانی است، در آن پخش می شود.

همزمان با فرا رسیدن ایام محرم و عزای سرور و سالار شهیدان، شبکه‌های سیما ویژه برنامه‌هایی متناسب با سوگواری سالار شهیدان روی آنتن می‌برند.

ساعت پخش حسینیه تلویزیونی از ساعت 17 تا یک بامداد به صورت مستمر خواهد بود

به همین منظور امروز چهارشنبه، ۲۲ مرداد نشستی با حضور دبیر شورای معارف سیما، برخی از مدیران معارف شبکه های سیما و خبرنگاران و اصحاب رسانه درخصوص معرفی برنامه های ایام محرم برگزار شد.

جواد شیخ‌اکبری، مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما در این نشست خبری که به صورت زنده از طریق سایت شبکه قرآن هم در حال پخش بود، نخست از تجربه تلویزیون در ماه مبارک رمضان و مراسم احیاء و شب های قدر گفت و افزود: همه این ها باعث شد برای ایام محرم با پشتوانه و تجربه های جدید و برگزاری جلسات این شورا با نهادهایی دیگر همچون سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف، جدول پخش محرمی رسانه ملی را طراحی کنیم.

راه اندازی «حسینیه تلویزیونی ایران» و کانال شمس

مدیر شبکه قرآن و دبیر شورای معارف سیما تصریح کرد: برنامه های محرمی امسال با دو کلیدواژه محتوایی «صبر» و «ثبات قدم» و بر اساس تاکید مقام معظم رهبری در روز عید قربان ، محور قرار گرفته است.

وی افزود: برای محرم متفاوت امسال «حسینیه تلویزیونی ایران» را طراحی کرده ایم که شبکه های سیما از ساعت ۱۷ تا حدود یک بامداد و هر شبکه راس یک ساعت، تبدیل به یک حسینیه تلویزیونی می شود که هر آن چه که در هیات های حسینی اعم از مداحی و سخنرانی است در آن پخش می شود و سعی شده است همه سلائق عزاداران حسینی درنظر گرفته شود تا اگر مردم عزیزمان به هر دلیلی و با هر ملاحظاتی نتوانستند از خانه بیرون بیایند از برنامه های این هیات‌ها که بسیار متنوع و متکثر است، استفاده کنند.

پویشی که شیخ اکبری از آن خبر داد، پویش «هر خانه یک حسینیه» است که با توجه به شرایط خاص امسال طراحی شده تا ان شاءالله شعار اصلی که هر خانه یک حسینیه با این پویش تحقق پیدا کند.

وی درباره راه اندازی کانال اختصاصی شمس توسط شورای معارف سیما افزود: ما به‌ دنبال این هستیم که یک کانال تلویزیونی به نام کانال «شمس» با سه ساعت برنامه در روز راه اندازی کنیم که تمرکز بر فضای مجازی داشته و در آن قرائت قرآن کریم، تواشیح، مداحی و سخنرانی ها انعکاس خواهد یافت.

مقابله با تحریف در ماه محرم

شیخ اکبری با اشاره به جریان تحریفی که از سوی دشمنان به راه افتاده است ، تاکید کرد: یکی از محورهایی که رسانه‌های بیگانه با تمرکز بر آن، از ماه‌های قبل روی آن برنامه‌ریزی می‌کنند این است که به بهانه کرونا، برپایی عزاداری امام حسین (ع) را تحت‌الشعاع قرار دهند و نسبت به برگزاری آن شبهه افکنی کنند که یکی از الویت های شبکه های سیما، مقابله با این هجمه های تبلیغاتی دشمن و شبهه زدایی است و محرم فرصتی خوبی برای مقابله با این هجمه ها و تبیین این موضوع است.

استفاده از مداحان جوان و چهره های مطرح

شیخ‌اکبری همچنین اظهار کرد: امسال از ظرفیت مداحان جوانان استفاده کنیم و همچنین از ظرفیت کارشناسانی که شاید چهره تلویزیونی نبوده‌اند و امسال برنامه‌ریزی شده است تا تنوعی به برنامه‌های سیما داده شود.

وی با اشاره به هماهنگی با مقامات ذیربط برای اعزام برنامه سازان به عتبات عالیات اظهار کرد: اگر امکان حضور برنامه سازی در کشور عراق فراهم نشود با گفتگوهایی که با یکی دو شبکه عراقی داشتیم پخش زیارت «وارث» را در قاب تصویر کربلا برای عزاداران حسینی به تصویر درخواهیم آورد و برخی از برنامه سازان همچنان پیگیر این مساله هستند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits