دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
کاخ مرمر تا تا دهه فجر به موزه هنر ایران تبدیل می‌شود
1
کاخ مرمر که تاکنون در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده، با پیگیری‌های بنیاد مستضعفان، تا دهه فجر به موزه هنر ایران تبدیل خواهد شد.

کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل می‌شود

پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی شنبه‌شب ۲۸ دی در برنامه «نگاه یک» گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام و شخص مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حدود ۲۰ تا ۲۵ سال پیش در کاخ مرمر مستقر شدند.

همان‌زمان هم به نظر می‌رسید که این استقرار درست نبود چون مسئولان نظام نباید در این کاخ‌ها بنشینند.

در واقع مسئولان نظام این کاخ را از ملت گرفته‌اند. بنابراین باید به آنها برگردانده می‌شد.

وی افزود: این‌کاخ بعد از درگذشت آقای رفسنجانی تخلیه شد اما نه به راحتی؛ بلکه بعد از ادعاها و جر و بحث‌های زیاد. این یکی از آن‌مواردی بود که نمی‌دانستیم پیش چه‌کسی شکایتمان را ببریم و به ملت چه‌جوابی بدهیم.

البته کاخ با تلاش‌های انجام شده و جدیتی که بیت رهبری انجام داد و همکاری مجمع تشخیص مصلحت نظام، این اواخر تخلیه شد. قرار بود استفاده‌های دیگری برای مهمانان خارجی و تشریفات استفاده شود که از آن هم عدول کردند.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی ادامه داد: ما می‌خواهیم کاخ مرمر را به یک موزه در شأن ملت شریف تبدیل کنیم و امیدواریم تا این‌موزه دهه فجر آماده شود.

در داخل محوطه و کاخ اشیایی به نمایش گذاشته خواهد شد که جزو افتخارات ماست که مردم از آن بازدید و استفاده کنند.

آن‌طور که بنیاد مستضعفان در نظر دارد، قرار است کاخ مرمر به موزه هنر ایران تبدیل شود و اشیای مرتبط با این‌موزه، در معرض دید عموم مردم قرار گیرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits