دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکنش تند بهروز افخمی به گفته های اخیر داریوش ارجمند
1
داریوش ارجمند در گفتگوی اخیر خود نسبت به ماجرای ساخت کوچک جنگلی و جایگزین شدن بهروز افخمی به جای ناصر تقوایی انتقادهایی داشت که افخمی هم واکنش متقابل نشان داد...

اختلاف بهروز افخمی و داریوش ارجمند

دلگرم: بهروز افخمی با حمله به داریوش ارجمند به بیان حقایقی تازه از ماجرای ساخت سریال «کوچک جنگلی» و حضور نداشتن ارجمند در آن پروژه پرداخت.

داریوش ارجمند که این شبها با فصل سوم “ستایش” روی آنتن است از جمله بازیگران رشدکرده در سینمای بعد از انقلاب است که شانس همکاری با بزرگانی نظیر ناصر تقوایی و بهرام بیضایی نیز نصیبش شده است.

داریوش ارجمند به تازگی در گفتگویی زنده با برنامه “سلام صبح بخیر” در شبکه سوم مدعی شده گزینه اصلی تقوایی برای بازی در سریال “کوچک جنگلی” او بوده ولی بخاطر جایگزینی بهروز افخمی بجای تقوایی در نهایت این علیرضا مجلل بوده که بازیگر “کوچک جنگلی” شده!!

ارجمند در خصوص سریال «کوچک جنگلی» تصریح کرد: به آقای تقوایی در کوچک جنگلی خیلی ستم شد. من تازه از فرانسه آمده بودم او هنرپیشه اش را انتخاب کرده بود و مرا که دید همه چیز را بهم ریخت و برای نقش میرزا کوچک خان مرا انتخاب کرد. من یک ساعت یا سه ربع آن کار را هم بازی کردم. آن سریال چیز غریبی بود و خود تقوایی می گفت این وصیت نامه من است. او همه وجودش را برای ساخت کوچک جنگلی جمع کرده بود و فکر می کنم اگر فیلمنامه آن چاپ شود که البته خانم ایشان هم دنبال چاپ این فیلمنامه بود یک کلاس فیلمنامه نویسی و سینما به حساب می آید.

وی در این خصوص که آیا سرعت پایین تقوایی باعث جایگزین کردن بهروز افخمی با وی در آن کار شد، گفت: اصلا بحث کند بودن تقوایی مطرح نبود. عده ای میخواستند خودشان این سریال را بسازند و میگفتند ما که می خواهیم ۵۰ میلیون هزینه کنیم، می خواهیم بچه های خودمان (حزب الله) این را بسازند! من این ها را مفصل در خاطراتمان خواهم نوشت و اگر “کوچک جنگلی”تقوایی ساخته می شد تلویزیون زیر و رو می شد. نمی دانم چرا دیگر او را دعوت به کار نکردند و کاری که او برای سینما و تلویزیون کرده است، از سر این دوستان هم اضافه است.

ارجمند در ابتدا گفت: من با خیلی از بزرگان سینمای ایران کار کرده ام؛ چه جوانان چه اساتید بزرگ که در پیشانی آنها استاد ناصر تقوایی است که بزرگترین افتخار من در طول دوران بازیگری ام، کار «ناخدا خورشید» در خدمت ایشان بود؛ نوع کاری که می کرد و شرف، انسانیت، شعور و سوادی را که داشت هرگز فراموش نمی کنم. متأسفانه شرایط اینگونه است و نگذاشتند یا نشد که تقوایی باز هم کار کند. او سریال تلویزیونی طنزی “دایی جان ناپلئون” ساخت که این همه طناز آمده اند اما یک سکانس به قوت کار او نساخته اند.


separator line

دعوای افخمی و ارجمند بر سر فیلم کوچک جنگلی

واکنش بهروز افخمی به گفته های داریوش ارجمند

برنامه «سلام صبح بخیر» امروز چهارشنبه هشتم آبان میزبان بهروز افخمی، کارگردان سینما بود.

افخمی در ابتدا در پاسخ به اینکه آیا دستمزد بازیگران شرایط نامعقولی در سینمای ایران دارد، گفت: «بله همینطور است و همیشه استثنائاتی هم وجود دارد. یکی دو تا از بازیگران کسانی هستند که صاحب فیلم به حساب می‌آیند و حتی اگر فیلم را کارگردانی نکرده، تاثیر او در فیلم بیشتر از کارگردان است.»

او افزود: «قبل از انقلاب فردین و بهروز وثوقی همین حالت را داشته‌اند. البته فردین خودش کارگردانی هم می‌کرد. وثوقی هم تهیه‌کننده خلاق بود و به تمام کار موثر بود. چنین بازیگرانی در این اندازه حالا نداریم اگر داشتیم اینکه دستمزدشان اندازه بودجه کل فیلم باشد می‌ارزید. بازیگران خوب داریم که دستمزدشان بالا و حقشان است دستمزد خوبی بگیرند. مثلا نوید محمدزاده خوب است.»

این کارگردان درباره سریال «کوچک جنگلی» که داریوش ارجمند اخیرا در خصوص جدایی ناصر تقوایی و جایگزینی افخمی به او حمله کرده بود، گفت: «من همیشه گفتم بگذارید افسانه‌ای که ناصر تقوایی تعریف می‌کند در تاریخ بماند. برای من و کسانی که سریال را دیده‌اند این موضوع خیلی اهمیتی ندارد. برای مخاطبان نباید مهم باشد چه کسی این سریال را ساخته، مگر مردم محضردار هستند که این فیلم را به نام من یا تقوایی بزنند؟ درباره ارجمند هم باید گفت باید بگذاریم نقل شما در تاریخ بماند. عیبی ندارد مردم سریال «کوچگ جنگلی» و بازی علیرضا مجلل را به عنوان کوچک جنگلی دیده‌اند ایشان را هم به عنوان مالک اشتر دیده‌اند و اهمیتی ندارد ایشان دارد چه می‌گوید.»

افخمی تاکید کرد: «من نمی خواهم جزئیات را تعریف کنم چون اگر تعریف کنم مسلما به نفع آقای ارجمند نیست. دلیلی ندارد بگویم.»

در این بخش حسین کلهر که اخیرا به گفتگو اضافه شده بود، توضیحات بیشتری خواست و افخمی بیان کرد: «یک زمانی آقای ارجمند در جلسه‌ای همین غر را می‌زد من با او شوخی کردم و گفتم ما در حال کودتا بودیم و داشتیم کارگردانی مثل تقوایی را که یک سال و نیم با تو کار می‌کرد و عوامل داشت کنار می‌گذاشتیم و من معلوم است که بازیگران جانشین را با خودم آورده بودم چون نمی توانستم به تو اعتماد کنم.»

او تصریح کرد: «داریوش ارجمند ضعیف‌کش است و به محض اینکه در موقعیت غیرقابل جانشین کردن قرار بگیرد و بفهمد نمی‌شود عوضش کرد کارهایی می‌کند که من تحملش را ندارم اما شنیده‌ام در فیلم‌های دیگران کرده است. بازیگران دیگر را تحقیر می‌کند و اذیت می‌کند و اخلاق خوشی ندارد. چیزهایی که درباره او شنیده‌ام و آن موقع هم شنیده‌ام باعث شد نتوانم اعتماد کنم که به او نقش اول را بدهم.

او خیلی هم اصرار داشت و نگران بود که سال‌ها درباره این نقش کار کرده و از او انتظار دارند و در مشهد با این ریش و موی بلند گشته است. یعنی اگر این کودتایی که گفتم جدی بود و من هم استالین بودم تو را تیرباران کرده بودم و الان هر هفته سر قبرت می رفتم و می گفتم مرد خوبی بود و گناهکار نبود و ما مجبور شدیم.»

بعد از این ماجرا بهروز افخمی نیز در برنامه سلام صبح بخیر حضور یافت و به شدت از گفته های داریوش ارجمند پیرامون



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits