دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
متری شش و نیم در ونیز ایتالیا
1
فیلم سینمایی متری شیش‌ونیم که با بازی نوید محمدزاده و پیمان معادی در کنار سعید روستایی یکی از پرفروش ترین فیلم های ایران است در ونیز ایتالیا مورد استقبال قرار گرفت

متری شش و نیم در ونیز اکران شد

دلگرم: فیلم سینمایی «متری شیش‌ونیم» سرانجام شامگاه سه شنبه در جشنواره فیلم ونیز به نمایش درآمد و با تشویق پرشور تماشاگران بدرقه شد. عوامل فیلم پس از آن در نشست خبری فیلم حضور یافتند و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

در ساعات بعدازظهر روز 3 سپتامبر 2019 مراسم فوتوکال فیلم «متری شیش و نیم» با حضور سعید روستایی، نوید محمدزاده، پیمان معادی، فرهاد اصلانی و هومن بهمنش در کاخ جشنواره ونیز برگزار شد.

نمایش رسمی «متری شیش و نیم» در سالن بزرگ «دارسنا» ونیز با ظرفیت بیش از ۱۵۰۰ نفر آغاز شد. این فیلم در بخش رقابتی «افق‌ها» اکران شد. منتقدین می‌گویند فیلم شانس زیادی برای دریافت جایزه دارد.

بعد از پایان فیلم، تماشاگران به گرمی و برای چند دقیقه، سازندگان فیلم را تشویق کردند.


تشویق طولانی مدت متری شش و نیم در ونیز

بعد از نمایش فیلم نشست خبری فیلم برگزار شد و عوامل فیلم به سوالات مخاطبان درباره فیلم پاسخ دادند. سعید روستایی درباره علت ساخت «متری شیش‌ونیم» گفت: «کشور ما به‌خاطر منطقه جغرافیایی که دارد در موقعیت حساسی قرار گرفته است. ما همسایگانی داریم که بیشترین مقدار مواد مخدر در جهان را تولید می‌کنند و اعتیاد کاملا شکل جدیدی به خودش گرفته و این فیلم بر اساس یک قصه شکل نگرفت، بلکه بر اساس یک دغدغه اجتماعی شکل گرفت.»

اکران متری شش و نیم در فستیوال ونیز + فیلم و عکس

بازیگران متری شش و نیم در جشنواره ونیز

داستان فیلم درباره چند مأمور پلیس مبارزه با مواد مخدر به رهبری صمد (با بازی پیمان معادی) است که در پی دستگیری یکی از فروشندگان عمده مواد مخدر به نام ناصر (با بازی نوید محمدزاده) هستند. این فیلم برنده جایزه بهترین فیلم مردمی جشنواره فیلم فجر شد و یکی از پرفروش‌‌ترین فیلم‌های سال ایران بود.

اکران متری شش و نیم در فستیوال ونیز + فیلم و عکس

پیمان معادی در فستیوال ونیز در کنار مدیر جشنواره

پیمان معادی هم درباره سختی‌های بازی در نقش صمد گفت: «ما ۵ماه فیلمبرداری می‌کردیم و خیلی لوکیشن سختی داشتیم. بعضی روزها در کنار هفتصد، هشتصد معتاد واقعی کارتن‌خواب بودیم که این‌ها بیماری‌هایی داشتند و ما باید در نزدیکی این‌ها کار می‌کردیم. سخت‌ترین بخش کاری من این بود که نقشی را بازی می‌کردم که حساسیت‌های خیلی ویژه‌ای داشت و برای اولین‌بار ما سعی کردیم با ارائه تصویر یک پلیس واقعی، خط قرمزها را ردکنیم. این کار خیلی سخت بود و با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم و اصلاحیه‌های زیادی در این بخش داشتیم. این سخت‌ترین ویژگی نقشی بود که من بازی می‌کردم.»

اکران متری شش و نیم در فستیوال ونیز + فیلم و عکس

نوید محمدزاده با متری شش و نیم در ونیز

نوید محمدزاده هم در ادامه در پاسخ به همین سوال گفت: «همان‌طور که در فیلم دیدیم، نقش من خودش را کشته بود و وقتی لبه استخر او را می‌بینیم، مثل یک بچه توی آب خوابیده است. وقتی می‌رود جلو و زنده‌اش می‌کنند، یک امیدی به زندگی پیدا می‌کند. در ادامه، مثل شیری در قفس دارد همه تلاشش را انجام می‌دهد و وقتی می‌بیند واقعا نمی‌تواند کاری بکند، هرچه به انتها می‌رسیم انگار پیر شده، انگار آرام شده و در پایان در جایی او را می‌بینیم که باید به لحاظ فیزیکال مرگ آن آدم باشد و مابینش تلاش و زندگی باشد.»

نوید محمدزاده،‌ از بازیگران فیلم، چهره ای شناخته شده در جشنواره ونیز است و دو سال پیش نیز برای بازی در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضاء» جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق ها را دریافت کرد.

اکران متری شش و نیم در فستیوال ونیز + فیلم و عکس

فرهاد اصلانی، دیگر بازیگر این فیلم هم در پاسخ به سوالی درباره نقشش گفت: «فکر می‌کنم قسمت آسان بازی در این کار، به من افتاد. چون به نظر می‌رسد این روزها قضاوت کردن به ویژه در ایران، کار آسانی شده و سختی کار بیشتر روی دوش دوستان من بود.»

«متری شش و نیم» یکی از 18 فیلم بخش افق های هفتاد و ششمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز است، فیلم امروز چهارم سپتامبر (13 شهریور) نیز برای دومین‌بار از ساعت 14 در سالن پانابینال، بزرگترین سالن جشنواره ونیز با ظرفیت 1760 نفر به روی پرده خواهد رفت.

این فیلم در بخش افق های جشنواره ونیز با آثاری از کشوری های اسپانیا، آلمان، ایتالیا، فرانسه، آفریقای جنوبی، افغانستان، ایرلند، گرجستان، روسیه، آمریکا، چین، هند و لهستان به رقابت می پردازد.



«سوزانا نیکیارلی» کارگردان زن ایتالیایی، «مارک آدامز» مدیر جشنواره فیلم ادینبورگ، «رشید بوشارب» کارگردان الجزایری-فرانسوی، «آلوارو برکنر» کارگردان اهل کشور اروگوئه و «اوا سانجیورجی» از ایتالیا، داوران بخش رقابتی افق‌های جشنواره ونیز را تشکیل می‌دهند.

هفتاد و ششمین جشنواره فیلم ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان از تاریخ ۲۸ اوت تا ۷ سپتامبر (۶ تا ۱۶ شهریور) در ایتالیا برگزار می‌شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
1.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits