دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
واکنش ها به انتخاب مستند در جستجوی فریده برای اسکار 2020

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰

واکنش ها به انتخاب مستند در جستجوی فریده برای اسکار 2020
1
هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۲۰۲۰ مستند در جستجوی فربده را به عنوان نماینده ایران در اسکار انتخاب کرد که واکنش هایی در پی داشت...

نماینده ایران در اسکار 2020 جنجالی شد !

دلگرم : هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار، در پی چند جلسه مستمر، فیلم مستند «در جستجوی فریده» را به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب کردند.

فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

پس از رای گیری و تجمیع نظرات از بین 3 فیلم قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و متری شش و نیم (سعید روستایی) اعضای هیات انتخاب، فیلم مستند «در جستجوی فریده» را به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران در اسکار انتخاب کردند.

واکنش نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار 2020

نوید محمدزاده با انتشار استوری اعتراض خود را نسبت به انتخاب هیات انتخاب نماینده ایران در اسکار اعلام کرد

محمدزاده نوشت :هر سال اواخر شهریور نماینده سینمای ایران به اسکار اعلام می‌شد، علت این عجله در انتخاب چی بود؟ «درجستوی فریده» نماینده سینمای ایران در اسکار؟ فیلم خوبیه، درست ولی براساس کدوم موفقیت بین‌المللی؟ نمی‌تونستین تا بعد از جشنواره ونیز صبر کنید؟

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰

به نظر میرسد نوید محمدزاده بازیگر فیلم متری شش و نیم که یکی از پرفروش ترین فیلم های در حال حاضر کشور است این انتظار را داشته که فیلم متری شش و نیم نماینده ایران در اسکار 2020 شود.

واکنش حامد بهداد به انتخاب نماینده ایران در اسکار 2020

حامد بهداد بازیگر قصر شیرین که شاید او هم مانند محمدزاده نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد و گفت :«ضمن تبریک و آرزوى موفقیت به عوامل سازندهء فیلم مستندِ «در جستجوی فریده» براى معرفی به عنوان نماینده سینمایی، به مراسم اسکارِ ۲۰۲۰، با توجه به شکل غیر معمولِ تشکیل کمیته انتخاب، بر خلاف روال دوره‌هاى قبلى و شایعات و ابهامات موجود، درباره نحوه انتخاب نماینده سینمایی ایران و نظر به سیاست شفاف‌سازی ریاست سازمان سینمایی، درخواست انتشار جزییات و شرح مذاکراتِ دو جلسه اخیرِ هیاتِ انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ را داریم!»

مستند در جستجوی فریده

مستند در جستجوی فریده درباره زنی به نام فریده است که ۴۰ سال پیش در حرم امام رضا (ع) رها می شود و بعد از انتقال به شیر خوارگاه توسط زوجی هلندی به فرزندی گرفته و به هلند برده می شود.

فریده که در طول این سال‌ها به‌خاطر ترس از سفر به ایران و تمایل نداشتن خانواده‌اش به وطن بازنگشته، چند سالی است از راه دور جستجویی را برای پیدا کردن خانواده واقعی‌اش شروع کرده و حالا برای اولین بار به ایران سفر می‌کند تا زادگاهش را ببیند و با سه خانواده که مدعی‌اند خانواده واقعی او هستند، ملاقات کند …

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰

مستند در جستجوی فریده نماینده ایران در اسکار 2020

طبق اعلام رائد فریدزاده، دبیر و سخنگوی هیأت معرفی فیلم ایرانی به اسکار، در ابتدا فهرستی اولیه متشکل از ۱۰ فیلم در جلسه انتخاب نماینده سینمای ایران به اسکار از میان ۷۰ فیلم اکران شده که شرایط لازم برای شرکت در مراسم اسکار را داشتند، انتخاب شدند.

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار 2020

انتخاب نشدن متری شش و نیم به عنوان نماینده ایران در اسکار 2020

در ادامه اعضای هیأت انتخاب با بازخوانی مقررات به بررسی تخصصی فیلم‌ها پرداخته و در نهایت از میان فهرست اولیه که شامل ۱۰ فیلم بود، پس از رأی‌گیری و تجمیع نظرات، به یک فهرست متشکل از سه فیلم قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی) و متری شش و نیم (سعید روستایی) رسیدند.

به گفته فریدزاده، از میان فهرست سه فیلم موجود و با رأی هیات انتخاب، فیلم «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی به عنوان گزینه نهایی و به عنوان نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار سال ۲۰۲۰ معرفی خواهد شد.

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار 2020

انتخاب نشدن قصر شیرین به عنوان نماینده ایران در اسکار 2020

فیلم‌های مغزهای کوچک زنگ زده (هومن سیدی)، بمب، یک عاشقانه (پیمان معادی)، سرو زیر آب (محمدعلی باشه آهنگر)، آشغال‌های دوست داشتنی (محسن امیریوسفی)، قصر شیرین (رضا میرکریمی)، در جستجوی فریده (آزاده موسوی و کوروش عطایی)، عرق سرد (سهیل بیرقی)، متری شش و نیم (سعید روستایی)، سرخ پوست (نیما جاویدی) و شبی که ماه کامل شد (نرگس آبیار) فهرست اولیه هیأت انتخاب برای معرفی نماینده سینمای ایران به اسکار را تشکیل داده بودند.

اعتراض نوید محمدزاده به انتخاب نماینده ایران در اسکار 2020

اعضای هیأت معرفی فیلم ایرانی به اسکار

هیأت معرفی فیلم ایرانی به فرهنگستان علوم و هنرهای سینمایی اسکار ۲۰۲۰ از هنرمندان پیشنهادی خانه سینما، فرشته طائرپور (تهیه‌کننده)، فاطمه معتمدآریا (بازیگر)، ابوالحسن داودی (کارگردان)، تورج منصوری (فیلمبردار)، رسول صدرعاملی (کارگردان)، امیر اثباتی (طراح صحنه)، مرتضی رزاق کریمی (تهیه‌کننده) و مهرزاد دانش (منتقد) تشکیل شد که رائد فریدزاده، معاون بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی به عنوان عضو حقوقی این جمع را همراهی می‌کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits