دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیماری شهلا ریاحی چیست ؟

وضعیت جسمانی شهلا ریاحی وخیم است!

بیماری شهلا ریاحی چیست ؟
5
شهلا ریاحی بازیگر سرشناس و پیشکسوت کشورمان مدتهاست که در بستر بیماری است . فرزند شهلا ریاحی آخرین وضعیت جسمانی این بازیگر محبوب را تشریح کرد...

وضعیت جسمانی شهلا ریاحی

بیماری شهلا ریاحی چیست ؟

دلگرم: فرزند شهلا ریاحی نسبت به وضعیت جسمانی مادرش ابراز نگرانی کرد و گفت که این روزها او نه ما را می‌شناسد، نه می‌تواند غذا بخورد و نه می‌تواند سخن بگوید.

بیشتر بچه های دهه پنجاه و شصت مجموعه خاطره انگیز «در خانه» را به یاد دارند. مجموعه ای ویژه کودکان و نوجوانان که آن زمان از شبکه دو سیما پخش می شد و داستان آن دربارهٔ اتفاقات و بازیگوشی‌های سه دوست طی تعطیلات تابستانی است. خانواده جواد مستأجر خانه عزیز خانم هستند و محسن و پدرش در همسایگی آنها زندگی می‌کنند. آن‌ها یک طوطی سخنگو به نام فندق هم دارند.

طی یکی از تعطیلات تابستان، مرتضی پسرخاله علی به خانه آن‌ها آمده و شیطنت‌های این سه کودک بازیگوش محور اصلی داستان‌های هر قسمت را تشکیل می‌دهد.

وضعیت جسمانی شهلا ریاحی وخیم است!

سریال «خانه ما» یکی از بسیار آثاری است که شهلا ریاحی با نام اصلی (قدرت‌الزمان وفادوست) در آن ایفای نقش کرده است. او متولد ۱۷ همن سال ۱۳۰۵ است و شهلا ریاحی همسر اسماعیل ریاحی کارگردان و فیلمنامه نویس مطرح کشورمان بود که با تشویق‌های همسرش وارد دنیای هنر شد و با تئاتر کار هنری اش را آغاز کرد و با ساخت مرجان عنوان اولین کارگردان زن سینمای ایران را از آن خود کرد.

اولین فیلم سینمایی شهلا ریاحی مربوط به سال ۱۳۳۰ است و بازی در فیلم نهنگ عنبر ۲ در سال ۹۵ آخرین تجربه سینمایی این بازیگر پیشکسوت است.

شهلا ریاحی آخرین بار در سال ۸۱ به ایفای نقش در سریال مهمان پذیر طوبی پرداخت و سال‌هاست که از دنیای هنر به دور است.

وضعیت جسمانی شهلا ریاحی وخیم است!

سال گذشته تصویری از این بازیگر در فضای مجازی منتشر و اعلام شد که این بازیگر به خانه سالمندان سپرده شده و این روزها هم انتشار تصاویری از او منجر به واکنش های بسیاری از سوی مخاطبان شده است.

اما در این باره منوچهر ریاحی فرزند شهلا ریاحی درباره آخرین وضعیت مادر خود گفت: من در زندگی هرچه دارم مدیون مادرم هستم حتی مدرک دکتری خود را مدیون مادرم هستم که وضعیت نامناسبی ندارند.

ایشان در حال حاضر در پانسیونی خصوصی پرستاری می‌شوند و وضعیت چندان مساعدی ندارند. مادرم به دلیل کهولت سن نیاز به پرستاری مداوم دارد و به همین دلیل ما برای اینکه بتوانیم به خوبی از پس مراقبت‌های ایشان بر بیاییم.

ریاحی ادامه داد: مادر تا به حال چندین بار تحت عمل های جراحی قرار گرفته اند و من برای تامین مخارج ایشان حتی مجبور شدم خانه و ماشین خود را بفروشم و در حال حاضر هم همچنان مقروض هستم. البته من فرزند ایشان هستم و وظیفه ام را انجام داده ام اما مگر ایشان هنرمند این مملکت نیستند؟ پس چرا هیچکس در این مدت از ایشان سراغی نمی گیرند و جویای حالشان نمی شوند؟

او تاکید کرد: در این مدت فقط یک بار خانه سینما حال مادر را پرسیده ولی سازمان صداوسیما به هیچ عنوان پیگیری درباره احوالشان نداشته است. این خیلی بد است که هنرمندان ما تا وقتی که روی پا هستند و کار می کنند مورد توجه قرار دارند.

منوچهر ریاحی ادامه داد: مادرم این روزها در حال ابتلا به زخم بستر است. چون قدرت بلع ندارد، معده او عمل شده و بالاتر از معده یک قیف قرار داده اند که غذای میکس شده از آن طریق به معده شان منتقل می شود. نه می توانند حرف بزنند و نه ما را می شناسند. هر بار که به دیدنش می رویم بدون هیچ واکنشی نگاهمان می کند و حتی نمی تواند جواب سلاممان را بدهد. امیدوارم هرچه زودتر حالشان خوب شود.

او در پایان گفت: مادرم پیش از این نیز دچار آلزایمر شده بودند و خیلی ما را نمی شناختند ولی ما تلاش کرده ایم که وظایف فرزندی خود را انجام بدهیم.

متاسفانه هر از چند گاهی تصویری از مادرم به بهانه های مختلف در فضای مجازی منتشر می شود که باعث دلخوری ماست و من فکر می کنم که حتی خود مادر نیز از این اتفاق خوشحال نباشند. خواهش می کنم هنرمندانی که به دیدار ایشان می روند و یا افراد دیگر از انتشار تصاویر ایشان اجنتاب کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (5 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits