دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
حمایت سحر قریشی از پوشش و حجاب برای زنان
4
سحر قریشی می‌گوید: امنیت یک زن، پوشش آن است. اگر می‌خواهی در ایران امنیت داشته باشی باید حجاب کنی؛ حالا بگذریم که قانون ما هم است...

حمایت سحر قریشی از حجاب

دلگرم: سحر قریشی در یک مصاحبه از پوشش و حجاب زنان در ایران حمایت کرد.

سحر قریشی همچنین پیرامون صحبتهای جنجالیش در مورد منع حضور زنان در ورزشگاه ها نیز توضیحاتی ارائه داد

قریشی گفت :
من آن حرف‌ها را به طرفداران خودم گفته‌ام نه به مردم.
نظر من را در این ارتباط پرسیده‌اند و من هم جواب داده‌ام، اما خیلی کوتاه بود و فرصت نبود که تشریح کنم. سن طرفدارانم جوری است که با من بزرگ شدند. برایشان مهم است.

من به آنها گفتم و باز هم می‌گویم: «در جایی که زن‌جماعت امنیت ندارد، نباشید.» جاهای دیگر برای خانم‌ها امنیت به‌وجود می‌آورند، اینجا امنیت به‌وجود نمی‌آورند حتی برای آقایان. دیدید که طی این چند سال چه اتفاق‌هایی در ورزشگاه‌های ما رخ داده است. من آمدم گفتم نروند چون امنیت ندارد. بچه سه ساله را مورد تجاوز قرار می‌دهند و بعد تکه‌تکه می‌کنند. خب در آن تعداد آدمی که در ورزشگاه هستند، آیا دو تا از آن جنس آدم‌ها نیست؟

زن زمانی زنیت خودش را نشان می‌دهد جایی که حضور دارد امنیت داشته باشد؛ من ندارم، نمی‌روم. حالا اگر خانم ایکس دوست دارد برود فحشش بدهند و کیف می‌کند برود در جمع آدم‌هایی که هر کاری از آنها برمی‌آید که شأن یک زن را زیر سوال ببرند، خب برود چرا از من انتقاد می‌کند؟

چرا به‌خاطر فالوور جمع‌کردن، این کارها را انجام می‌دهد. روی موج من طرفدار جمع و برایم دشمن‌سازی کرده‌اند، اما من اصلا فیدبک بدی از مردم در خیابان نگرفته‌ام.

چهارتا عکس هم خودشان ساخته بودند، یعنی آن تیمی که دوست داشتند این اتفاق بیفتد و موج سواری کنند. خودشان هم پخش کردند وگرنه من در پیامک‌ها و دایرکت‌هایی که می‌خواندم، مردم تماما از من تشکر کرده‌اند چون الان بچه‌های اواخر دهه 70 و دهه 80 را نمی‌شود کنترل کرد.

بچه‌ها دارند با اینترنت بزرگ می‌شوند و به این راحتی‌ها گول نمی‌خورند؛ مثلا کلاس نقاشی نمی‌روند که سرشان گرم شود، بنابراین می‌شود بلوغ زودرس و آگاهی بالاتر.

من صد‌بار گفتم، هزار بار دیگر هم می‌گویم: هر جایی که امنیت نداری، نباید حضور داشته باشی. آمدند گفتند چرا گفتی منقلب می‌شوم؟ گفتم منقلب می‌شوم چون حالم دگرگون می‌شود.

چون اگر حس کنم الان امکان دارد یکی از پشت روسری من را بکشد، یکی لباس من را بکشد، خب معلوم است که من حالم بد می‌شود، چون من نمی‌دانم آدم‌هایی که اطراف من حضور دارند، چه‌کسانی هستند و دیدگاه‌شان چیست.

حمایت سحر قریشی از پوشش و حجاب برای زنان

من بروم آنجا فقط برای اینکه جیغ بزنم؟ برای چه‌کسی؟ برای کسی که دارد می‌دود و گل بزند، خب پولش را می‌گیرد و گل هم نزند، باز پولش را می‌گیرد. بله، من در خارج از کشور به استادیوم رفتم و نه مثل بقیه عکس گذاشتم و نه استوری.

باور کنید این موضوع منقلب‌شدن را از دون‌پایه‌ترین آدمی که یک‌بار در تمام عمرش آمد و پشت صحنه را دید، به زبان آورد تا بقیه... .

حالا اگر خانم ایکس که اندازه سن من در سینما بوده، آمده از من انتقاد کرده، درواقع من را خوشحال کرده است چون با خودم گفتم چه دغدغه‌ای برای این آدم‌ها شده‌ام. البته من را خیلی ناراحت کرده‌اند، ولی خوشحال هم شدم از بابت اینکه در عرض 10 سال این‌طوری آمده برای من حرف درآورده و سم‌پاشی کرده، پس چقدر من برایش خطرناک شده‌ام.

الان هنوز یک دستشویی یا ورودی و خروجی جدا در ورزشگاه‌های ما نیست. زمانی که همه دارند علیه روسری صحبت می‌کنند در حالی که مملکت من مشکل روسری و حجاب ندارد.

جمع شدند می‌گویند حجاب اجباری اما من دارم تبلیغ روسری می‌کنم. بچه‌های ما با همین روسری و با همین حجابی که داشتند، مورد تجاوز قرار گرفتند و به آنها جسارت کردند و آسیب رساندند.

الان درد ما این نیست. ما الان هزارتا مشکل در جامعه داریم. آمدند توهین کردند و گفتند همه هنرمندان دارند علیه حجاب اجباری کمپین درست می‌کنند و صحبت می‌کنند، شما داری روسری تبلیغ می‌کنی؟ معلوم است که تبلیغ می‌کنم. امنیت یک زن، پوشش آن است. اگر می‌خواهی در ایران امنیت داشته باشی باید حجاب کنی؛ حالا بگذریم که قانون ما هم است. دردتان این نباشد، دردهای بزرگ‌تری وجود دارد. همین عقده‌گشایی‌هاست، همین تجاوزهاست، همین که این همه بچه‌های بی‌سرپرست از سطل زباله پیدا می‌شوند و... بروید به اینها برسید و دربند یک متر، دو متر پارچه نباشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
2.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits