دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نامه شهردار ژاپن به کیم کارداشیان بخاطر توهین به کیمونو
0
کیم کارداشیان، چهره مشهور تلویزیونی با ایجاد برند جدید گن های زنانه که نامش را «کیمونو» گذاشته، موجبات خشم و انتقاد ژاپنی ها را فراهم ساخته است...

کیم کارداشیان و برند کیمونوی ژاپن

دلگرم: کیم کارداشیان با انتخاب نام کیمونو برای «گن‌های زنانه» خشم ژاپنی‌ها را بر انگیخت.

کیم کارداشیان، چهره مشهور تلویزیونی با برند جدید گن های زنانه که نامش را «کیمونو» گذاشته، داد ژاپنی ها را درآورده است.

او در توییتی نوشته است که ۱۵ سال است روی این پروژه کار می کند.

وب سایت ارائه کیمونو از آن به عنوان راه حلی کارآمد برای زنان نام می برد و می گوید با الهام از تجربه های شخصی کیم کارداشیان طراحی شده است و با هر سایز و رنگ پوستی سازگار است.

مجموعه گن های «کیمونو» شامل گزینه های گوناگون برای لباسهای مختلف از جمله دامن و پیراهن است و آرم این برند را نیز «کانیه وست» شوهر خانم کارداشیان طراحی کرده است.

اعتراض ژاپنی ها به کیم کارداشیان

ژاپنی ها از اینکه کارداشیان از نام لباس سنتی آنها برای گن هایش استفاده کرده خشمگین شده اند و با انتشار عکسهای خود در کیمونو، از اینکه او برای برند جدیدش نام دیگری انتخاب نکرده است، ابراز ناخرسندی کرده اند.

کیمونو لباس محلی ژاپنی هاست که آن را در شرایط خاص به تن می کنند اما کیمونو کیم کارداشیان که در مراسم رسمی آن را پوشیده بود باعث شد تا تمامی ژاپنی ها به این لباس او اعتراض کنند و از او بخواهند با پوشیدن چنین لباس هایی که با کیمونوی واقعی اختلاف بسیار زیادی دارد این لباس را به اشتباه تبلیغ نکند .

منتقدان این طرح با استفاده از هشتگ #KimOhNo می گوید کارداشیان با این طرح که به هیچ عنوان الهام گرفته از کیمونوی ژاپنی نیست به ژاپنی ها بی احترامی کرده است چرا که کیمونو در فرهنگ و سنتهای ژاپنی ریشه دوانده است.

نامه شهردار ژاپن به کیم کارداشیان بخاطر توهین به کیمونو

نامه شهردار ژاپن به کیم کارداشیان

شهردار ژاپن «دایساکو کادوکاوا» با انتشار نامه سرگشوده به کارداشیان، توضیح داد نام «کیمونو»سمبل ارزشهای فرهنگی ژاپن است و قراردادن این نام روی لباس زیر رونمایی شده توسط وی به ارزشهای فرهنگی ژاپن لطمه می‌زند. وی از کارداشیان خواست تا در این کار تجدیدنظر کند.

کارداشیان در اطلاعیه‌ای که در نیویورک تایمز منتشر شد اعلام کرد به شدت به فرهنگ ژاپنی احترام می‌گذارد اما حاضر به تغییر نام برند کیمونو نیست.

این کار کیم کارداشیان باعث عصبانیت ژاپنی‌های سنت گرا شده و جر و بحث‌های مجازی و غیر مجازی داغی در این کشور به وجود آورده است. حتی کاربران علاقمند به کیمونو هشتگ KimOhNo را نیز به وجود آورده و آن را ترند کرده‌اند.

نامه شهردار ژاپن به کیم کارداشیان بخاطر توهین به کیمونو

واکنش کاربران ژاپنی به برند کیمونوی کیم کارداشیان

کاربران ژاپنی از این عمل کیم کارداشیان در مورد استفاده از نام کیمونو ژاپن بر روی گن و لباس زیر به شدت انتقاد کردند.

  • یک زن ژاپنی به بی بی سی گفته: “ما کیمونو می‌پوشیم تا سلامتی، بزرگ شدن فرزندان، نامزدی، ازدواج و فارغ التحصیلی را جشن بگیریم. ما کیمونو را در مراسم سوگواری به تن می‌کنیم.
  • کاربری گفته: “خیلی ناراحت هستم که اسم کیمونو برای چیزی استفاده شده که کاملا متفاوت از آن چیزی است که ما ژاپنی‌ها می‌شناسیم. کیمونو، لباسی سنتی است و ما بسیار به فرهنگ و تاریخ خودافتخار می‌کنیم.”
  • کاربر دیگری گفته: “به خاطر سلاخی کردن فرهنگ ژاپنی ممنونم!! فرهنگ من اسباب بازی شما نیست. تو برای کسانی که عضو خانواده‌ات نیستند احترامی قائل نشدی. در ۱۵ سالی که در حال کار روی این پروژه بودی، یک مشاور فرهنگی نتوانستی پیدا کنی.”
  • برخی نگران آن هستند که مردم به جای کیمونوی سنتی ژاپنی با کیمونو کیم کارداشیان ارتباط برقرار کنند.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits