دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
بیوگرافی و علت فوت نویسنده شب های برره و پایتخت

خشایار الوند درگذشت | بیوگرافی و دلیل فوت نویسنده پایتخت

بیوگرافی و علت فوت نویسنده شب های برره و پایتخت
3
خشایار الوند نویسنده آثاری چون قهوه تلخ و پایتخت درگذشت

خشایار الوند، نویسنده سرشناس آثار ماندگاری مانند قهوه تلخ و پایتخت درگذشت . این خبر را برزو ارجمند در اینستاگرامش منتشر کرد .

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، برزو ارجمند بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون صبح امروز در پستی اینستاگرامی درگذشت این فیلمنامه نویس را اعلام کرد.
در پیگیری خبرنگار فرهنگی ایرنا با برزو ارجمند، این خبر را بدون اشاره به جزئیات بیشتر تایید کرد.

بروز ارجمند در اینستاگرامش نوشت : غیرقابل باوره، خشایار جانم روحت شاد. سلام من و به پدرم و عارف برسون...
پ ن:خشایار الوند نویسنده اثاری چون قهوه تلخ و پایتخت درگذشت .....تسلیت به خانواده مهربانش

خشایار الوند که بود ؟

خشایار الوند متولد 1346، فیلمنامه‌نویس ایرانی و برادر سیروس الوند ، کارگردان سینما و تلویزیون است.

الوند کار در سینما را از سال ۱۳۶۳ با مشاغلی مانند دستیار و برنامه‌ریز شروع کرد. الوند بعد از آن به نگارش فیلمنامه پرداخت و فیلمنامه‌های مزاحم و برگ برنده را نوشت. همچنین او به همراه فرهاد توحیدی به عنوان نویسنده فیلمنامه در مجموعه دایره تردید که از کارهای تلویزیونی بود شرکت داشت. فیلم‌های تلویزیونی اعتراف،شاهد و قسمت‌هایی از مجموعه کمربندها را ببندیم نیز از جمله فعالیت‌های او در زمینه نویسندگی است.

بیوگرافی خشایار الوند ، علت فوت
خشایار الوند و همسرش

بیوگرافی خشایار الوند ، علت فوت
سیروس الوند برادر خشایار الوند

درگذشت خشایار الوند ، نویسنده پایتخت و شب های برره

فعالیت های خشایار الوند

خشایار الوند فعالیت در سینما را با نگارش فیلمنامه‌های «مزاحم» و «برگ برنده» هر دو به کارگرداین سیروس الوند (برادرش) را نوشت. اما عمده شهرت او به نگارش فیلمنامه سریال ها و مجموعه های طنز موفق چون «نقطه چین» «شب های برره»؛ «باغ مظفر»؛ «گنج مظفر»؛ «مرد هزار چهره»؛ «مرد دو هزار چهره»؛ «قهوه تلخ»؛ «ویلای من»؛ «شوخی کردم» و «در حاشیه» همه به کارگردانی مهران مدیری؛ «پایتخت»؛ «پایتخت 3»؛ «پایتخت 5»؛ «در حاشیه»؛ «پایتخت 4» و «علی‌البدل» به کارگردانی سیروس مقدم؛ «کمربندها را ببندیم» به کارگردانی مهدی مظلومی؛ «مسافران» به کارگردانی رامبد جوان؛ «دیوار به دیوار» و «دیوار به دیوار 2» به کارگردانی سامان مقدم باز می گردد.

فعالیت های سیاسی خشایار الوند

در مورد فعالیت های سیاسی خشایار الوند میتوان به این اشاره کرد که الوند از جمله ۱۴۰ هنرمند ایرانی بود که با امضاء طوماری در مورخ ۲۲ خرداد ۱۳۹۲، همراه با سایر اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان، ضمن قدردانی انصراف عارف به نفع روحانی، از نامزدی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۲ حمایت علنی کرد

بیوگرافی خشایار الوند ، علت فوت

با فوت الوند پایتخت نیمه تمام ماند ؟؟

خشایار الوند ، این روز ها مشغول نگارش فصل پنجم سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم بود ، قطعا خبر درگذشت او که به گونه ای خالق قصه ها ونقش های پایتخت بود شوکی بزرگ برای خانواده پایتخت و طرفدارانش خواهد بود .

او، پیش از مرگش در رابطه با قصه ی پایتخت گفته بود :

داستان از یک و نیم سال بعد از بازگشت از سوریه آغاز می شود،همه بازیگران حضور دارند اما زمان حضور نقی و ارسطو بیشتر است؛مرگ بابا پنجعلی صلاح نبود و علیرضا خمسه حضور متفاوتی در این اپیزود خواهد داشت.

علت فوت خشایار الوند

تاکنون عوامل اصلی سریال پایتخت که ارتباط نزدیکی با این هنرمند داشته اند ، از علت فوت خشایار الوند این نویسنده برجسته کشور حرفی نزده اند ، احتمالا مرگ وی به علت ایست قلبی بوده است


مجله دلگرم درگذشت خشایار الوند را به خانواده این هنرمند و همچنین جامعه هنری ایران تسلیت می‌گوید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits