دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
عصر جدید : موضوع و زمان پخش برنامه مهیج احسان علیخانی
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
عصر جدید : احسان علیخانی با یک برنامه مهیج و قطعا پربیننده ه همراه امین حیایی و رویا نونهالی و البته شرکت کنندگان هنرنمایی می کنند زمان پخش

عصر جدید؛ عصر لبخند به جای اشک؟

احسان علیخانی با یک برنامه مهیج و قطعا پربیننده به نام عصر جدید به همراه امین حیایی و رویا نونهالی و البته شرکت کنندگان هنرنمایی خواهند کرد

برای احسان علیخانی عصری جدید است. اسمش را احتمالا گذاشته عصر جدید چون دوره‌ای جدید در روزهای سخت کاری‌اش در دو دهه گذشته را سپری می‌کند.

مجری «ماه عسل» در برنامه جدیدش قرار است فرمولی جدید را در ایران تجربه کند که پیش از این در جاهای مختلفی از دنیا تجربه شده است و نمونه جهانی و همه کس شناسش می شود: «America's Got Talent».

علی‌خانی به دوستانش درباره عصر جدید گفته: «اسمش را گذاشتم عصر جدید چون واقعا یک عصر جدید در دوران کاری ام است. از همه تجربه‌های قبلی چون ماه عسل، سه ستاره و حتی فیلمسازی دشوارتر و پیچیده تر است.»

او که تا پیش از این عادت داشتیم سر افطارها و حتی لحظه سال تحویل با سوژه های اجتماعی اش یکباره منقلب‌مان کند و تحت تاثیرمان قرار دهد، این بار می‌خواهد پا به پای امین حیایی، آریا عظیمی نژاد، رویا نونهالی و بشیر حسینی حال خوب برای بینندگان تلویزیون بسازد.


عصر جدید دقیقا چیست؟

قطعا دوست دارید بدانید عصر جدید دقیقا چیست ؟ عصر جدید برنامه‌ای است که استودیوی خفنی دارد و مدیر جوان شبکه سه از آن به عنوان ایده‌ای خلاق اسم برده که توفان به پا می‌کند، باید بدانید این برنامه یک کپی ایرانیزه شده از بیشتر مسابقات استعدادیابی در دنیاست که معروف‌ترینش همان نمونه آمریکایی است و بعدها نمونه‌هایی از نوع اروپایی و عرب و حتی هند و پاکستانی آن ساخته شده است.

خود علی‌خانی عصرجدید را برای رفقایش اینگونه تعریف کرده: «توانایی گرفتن صحنه و جا کردن هر کسی که فکر می‌کند استعداد نابی دارد در دل دوربین و جلوی مردم، درفاصله نهایتا ۵ دقیقه.» یعنی چیزی شبیه به استنداپ کمدی‌هایی که دیدید. از همان‌هایی که یک‌دفعه یک امیر مهدی ژوله با یک صابون برگردان و چند تا خاطره صابونی ‌رفت توی دل مردم و حالا از نویسندگی استعفا داده و شده هنرپیشه سینما و تلویزیون!

یا نمونه های استیجی آن‌ور آبی برای خوانندگی. یادتان که هست؟ از همان مدل‌هایی که یک شهرام آذر پیدا می‌شد و می‌گفت: «کاپی نکن دوست عزیز!»

اینجا ولی دیگر قرار نیست فقط خواننده باشی یا بازیگر و نویسنده. هر شیرین کاری و ژانگولر خاصی که فکر کنی مردم را شگفت‌زده می‌کند را می‌توانید روی اپلیکیشن این برنامه آپلود کنید تا گروه کارشناسان هیات انتخاب درباره‌اش نظر بدهند.

نوعی استعدادیابی که علی‌خانی درباره آن گفته: «این بچه‌ها در اینجا یا می‌فهمند واقعا استعداد خارق‌العاده‌ای دارند که مردم را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا خیال‌شان راحت می‌شود که باید بروند پی زندگی‌شان.» این البته یک پیش بینی مطلق‌گرایانه است که به همه نمی‌شود تعمیم داد. شاید یکی از سِن بترسد و استعدادش را نتواند نمایش دهد اما در بسیاری از موارد احتمالا درست باشد.

نقش علی‌خانی در عصر جدید چیست؟

نقش علیخانی در عصر جدید صرفا یک مجری نیست . در نمونه‌های خارجی این جنس برنامه های استعدادیابی چیزی به نام مجری وجود ندارد. یا مجری پشت صحنه دارند و یا یک کسی که فقط توضیحات می دهد و معرفی‌کننده و مرورکننده است.

چیزی شبیه به مجری برنامه استیج که از یکی از شبکه‌های آن ور آبی پخش می شد و حالا تعدادی از استعدادهای خوانندگی‌اش همین‌جا مجوز خوانندگی گرفته‌اند و کارهایی هم منتشر کرده‌اند.

در «عصر جدید» اما نقش مجری پررنگ‌تر است. او میزبان است. به دلایل مختلف در مدل ایرانیزه شده تصمیم بر این شده تا برنامه مجری‌محور باشد. اول اینکه خود شبکه می‌خواسته از پتانسیل محبوبیت علی‌خانی برای جذب مخاطب بهره بگیرد و برای دو روز در هفته مطمئن باشد مردم پای تلویزیون‌ها می‌نشینند.

مورد بعدی به شرکت‌کنندگان و داورها برمی‌گردد. اینجا داوران آن صراحت و صحنه‌گردانی مدل آمریکایی را ندارند و البته احتمالا آستانه تحمل مخاطب هم اصلا طوری نیست که یکی مثل داور آمریکایی آن‌قدر بی‌رحمانه مهمان را نقد کند یا لب به ستایش بگشاید پس مجری روی صحنه نقش کاتالیزور و ریتم‌دهنده به برنامه را هم دارد.

اینگونه اقلا در قسمت‌های نخست برنامه حول محور مجری می‌گردد. علی‌خانی زیاد به چشم می‌آید و به شرکت‌کنندگان کمک می‌کند. شرکت‌کنندگانی اکثرا شهرستانی که گاه اولین بار است حتی به تهران آمده‌اند، چه برسد به اینکه جلوی دوربین تلویزیونی آمده باشند.

داوران مسابقه عصر جدید

رویا نونهالی، امین حیایی، آریا عظیمی نژاد و سید بشیر حسینی به عنوان ترکیب داوران این مسابقه استعدادیابی عصر جدید هستند .

زمان پخش عصر جدید

زمان پخش عصر جدید شنبه شب ها و همینطور یکشنبه شب ها ساعت 22 از شبکه 3 صدا و سیماست .
عصر جدید قرار بود در ابتدای زمستان از شبکه 3 صدا و سیما پخش شود و نگاه‌ها را به خود خیره کند. اتفاقی که علی فروغی مدیر جوان شبکه سه وعده‌اش را در برنامه رضا رشیدپور داده بود. حالا با دو ماهی تاخیر او و ۴ داورش روبه‌روی آنهایی می نشینند که فکر می‌کنند استعدادهای خاص دارند. از ژانگولر تا هر آنچه فکرش را بکنید.

عصر جدید چیست ، برنامه جدید احسان علیخانی ، زمان پخش عصر جدید

حاشیه های عصر جدید و علیخانی

هنوز عصر جدید و احسان علی‌خانی شروع نشده، حاشیه ها برایش صف کشیده اند. او بعد از «ماه عسل» توفانی شدید را سپری کرده. اتهاماتی که در نهایت روشن شد احسان در آنها کوچکترین نقشی نداشته و اگر حرفی وجودد داشته هم اشکال از نوع قراردادهای رسانه ملی با اسپانسرها بوده است. اتفاقی که به قول رشیدپور می توانست برای او، فردوسی‌پور و دیگر برنامه‌سازان سیما هم رخ دهد.

حالا هنوز کارش شروع نشده بحث قرارداد برای اجاره استودیوی این برنامه جنجالی شده است. آنها قطعا برای برنامه‌ای که ۳۰۰ نفر تماشاگر هر بار در فضای استودیو دارد، نمی توانستند جایی غیر از یک سوله استادیومی مثل آنچه در ورزشگاه آرارات کرایه کرده‌اند را بگیرند.

عصر جدید چیست ، برنامه جدید احسان علیخانی ، زمان پخش عصر جدید

دیگر امکان استفاده از سوله‌های مدیریت بحران شهرداری که برای برنامه‌ها نیست و خود جام جم هم استودیوهایی از این دست ندارد پس باید جایی را کرایه می‌کردند که با کمترین مشکل دکور زده شود و هزینه‌های دکور خاص برنامه کاهش پیدا کند.

حالا برخی ارقام و گمانه‌زنی‌ها درباره استودیوی برنامه در رسانه‌ها پیچیده و باید دید واکنش عوامل به این ارقام چه خواهد بود.

پخش اولین قسمت عصر جدید

اولین قسمت برنامه عصر جدید شنبه 27 بهمن ساعت 22 از شبکه 3 سیما پخش شد . قسمتهایی از این برنامه را میتوانید در ویدئوهای زیر مشاهده کنید







این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits