دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
انتقاد مرجعیت از استفاده از کلاه گیس در تئاترها
0
آیت الله سبحانی به شدت در مورد استفاده از کلاه گیس توسط بازیگران خانم در تئاترها انتقاد کرد و گفت در تهران تئاتری برگزار شده که دختران با کلاه گیس در آن بازی می‌کنند، این حرکت در جمهوری اسلامی چه‌معنایی دارد؟ به معاون وزیر ارشاد تذکر دادیم تا هرچه...

مجله دلگرم : آیت الله سبحانی به شدت در مورد استفاده از کلاه گیس توسط بازیگران خانم در تئاترها انتقاد کرد.

آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی از مراجع تقلید، شامگاه گذشته در دیدار با انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت که مطلع شده است در تهران تئاتری برگزار شده که دختران با کلاه گیس در آن بازی می‌کنند، این حرکت در جمهوری اسلامی چه‌معنایی دارد؟ به معاون وزیر ارشاد تذکر دادیم تا هرچه سریع‌تر به این مسئله رسیدگی کند.

شهرام کرمی در پاسخ به این انتقاد عنوان کرد که اتفاق رخ داده مربوط به اجرای افتتاحیه یک نمایش بوده است که به محض اطلاع از اتفاق رخ داده، تذکرات لازم به گروه اعلام و گروه موظف شد ضمن استفاده از حجاب مرسوم، شرایط را به گونه‌ای رقم زنند که کلاه‌گیس بودن بازیگران زن قابل‌تشخیص باشد.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در این باره گفته است: موضوعی که درباره تئاتری در یکی از سالن‌های شهر تهران عنوان شده، فقط در اجرای نخست بوده و بعد از گفت‌وگو با گروه، این موضوع در اجراهای بعدی نمایش تکرار نشد.

وی با اشاره به نظارت بر نمایش‌ها بر اساس قوانین گفت: نگرانی‌های جامعه و مراجع تقلید و علما در مسایل هنر مورد توجه است و قانون و موارد شرع و عرف در تئاترها رعایت می‌شود. امیدواریم همواره با اطلاعات جامع و دقیق به مسایل هنری نگاه شود.

به گزارش فارس، استفاده از کلاه‌گیس در نمایش‌ها در حال تبدیل شدن به یک رویه است و اخیراً در نمایش‌هایی همچون «فاندو و لیز»، «شلیک به تئاتر شهر»، «محبوبه‌ها»، «بینوایان» و «شیروانی داغ» استفاده شده.

اخیراً وزیر ارشاد نیز درباره تئاتر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تذکر گرفته ؛ این در حالی است که مدیرعامل خانه تئاتر این تذکر را «احساسی» و به دور از تحقیق دانسته است



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits