دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
برت رینولدز بازیگر محبوب سینما درگذشت + بیوگرافی و تصاویر
1
برت رینولدز هنرپیشه نامدار آمریکایی بر اثر سکته قلبی در بیمارستانی در فلوریدا در سن 82 سالگی درگذشت. بیوگرافی و زندگی شخصی او همراه با تصاویر: این بازیگر سال ۱۹۷۲ با بازی در فیلم «بازماندگان» جان بورمن به شهرت رسید. این فیلم داستان چهار دوست را...

برت رینولدز هنرپیشه نامدار آمریکایی بر اثر سکته قلبی در بیمارستانی در فلوریدا در سن 82 سالگی درگذشت.

بیوگرافی:

نام فارسی : برت لئون رینولدز

نام انگلیسی : Burton Leon Reynolds

تاریخ تولد : ۱۳۱۴/۱۱/۲۱ (۱۹۳۶/۰۲/۱۱) : ۸۲ سال

محل تولد : ایالات متحده آمریکا - میشیگان

حرفه : بازیگر - تهیه کننده - کارگردان

برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی، بیوگرافی و تصاویر
برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی درگذشت

این بازیگر سال ۱۹۷۲ با بازی در فیلم «بازماندگان» جان بورمن به شهرت رسید. این فیلم داستان چهار دوست را روایت می‌کند که در یک سفر تفریحی در مورد حمله قرار می‌گیرند. «بازماندگان»‌ اکران موفقی داشت و در سه رشته نامزد جایزه اسکار شد.

رینولدز سال ۱۹۷۷ با بازی در فیلم «اسموکی و بندیت» به یکی از بازیگرانی تبدیل شد که فروش را تضمین می‌کند. در آن سال فقط فیلم «جنگ ستارگان»‌ بود که در گیشه موفق‌تر از «اسموکی و بندیت» ظاهر شد.

او در این میان فیلم‌های خاطره‌انگیز دیگری هم بازی کرد که برای نمونه از بین آن‌ها می‌توان به «طولانی‌ترین فاصله»‌ در سال ۱۹۷۴ اشاره کرد که رینولدز در آن نقش یک بازیکن سابق فوتبال آمریکایی را بازی می‌کرد که از بد روزگار به زندان افتاده است. این فیلم سال ۲۰۰۵ بازسازی شد و رینولدز این‌بار نقش مربی را در آن به عهده گرفت.

برت رینولدز همان اندازه که برای بازی کردن در برخی نقش‌ها مشهور شده است، برای رد کردن برخی از ماندگارترین نقش‌های سینمایی هالیوود هم مشهور است.

از نقش‌های مهمی که او بازی در آن‌ها را نپذیرفت می‌توان به جیمز باند، هان سولو در «جنگ ستارگان» و نقش اصلی فیلم «زن زیبا»‌ که در نهایت به ریچارد گیر رسید، اشاره کرد.

با پایان دهه ۸۰ دوران افت رینولدز شروع شد و او علاوه بر افت شدید در دنیای بازیگری در زمینه تجاری هم شکست خورد و فقط سال ۱۹۹۷ برای بازی در فیلم «شب‌های عیاشی» به کارگردانی پل‌ توماس اندرسون نامزد جایزه اسکار شد.

برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی، بیوگرافی و تصاویر
جایزه اسکار، برای فیلم «شب‌های عیاشی»

زندگی شخصی:

او با بازیگر معروف لونی اندرسون ازدواج کرد. آنها صاحب فرزند پسری شدند و پس از 22 سال از یکدیگر جدا شدند.دعوای اصلی این زوج هنرپیشه بر سر پرداخت نفقه بود که برت رینولدز سرانجام با پرداخت آن موافقت کرد.

برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی، بیوگرافی و تصاویر
برت رینولدز و همسر سابقش لونی اندرسون

مدت زیادی بود که رینولدز در ایالت فلوریدا زندگی می‌کرد و در طی چند سال اخیر، در مراکز پزشکی به سر می‌برد و از بیماری طولانی مدتش رنج می‌کشید. با این وجود، حتی مریضی و کسالت هم مانع این هنرمند نبود و او همچنان به ایفای نقش در فیلم‌ها ادامه می‌داد.

برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی، بیوگرافی و تصاویر
برت رینولدز و پسرش کوینتن

سرانجام برت رینولدز در سن 82 سالگی در بیمارستانی در فلوریدا درگذشت.

آرنولد شوراتزنگر، مارک والبرگ و ریکی جرویس برخی از چهره‌های سرشناسی هستند که با ارسال‌ پیام‌هایی در شبکه‌های اجتماعی درگذشت رینولدز را تسلیت گفتند.

برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی، بیوگرافی و تصاویر
برت رینولدز، هنرپیشه آمریکایی درگذشت



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits