دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نامگذاری پارکی در سن پترزبورگ به نام اصفهان !
0
نام پارکی در شهر سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی روس ها به اصفهان تغییر نام می دهد.

پارک اصفهان در سن پترزبورگ روسیه

سفیر تام الاختیار ایران در روسیه اعلام کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته میان ایران و روسیه، بزودی نام بوستانی در شهر سن پترزبورگ پایتخت فرهنگی روس ها به اصفهان تغییر نام می دهد.

مهدی سنایی روز شنبه در حاشیه بازدید از موزه شرق شناسی نسخ فارسی در سن پترزبورگ با بیان این مطلب افزود: همکاری های گسترده فرهنگی میان مسئولان شهر سن پترزبورگ و همتایان آنها در اصفهان وجود دارد.

وی افزود: در سفر استاندار اصفهان به شهر سن پترزبورگ توافق های خوبی بین دو طرف حاصل و توافق شد که طی مراسمی نام بوستانی در شهر سن پترزبورگ به نام اصفهان و همچنین نام بوستانی در اصفهان به نام سن پترزبورگ نامگذاری شود.

سنایی همچنین به برنامه سفر هیاتی از مجلس محلی قانونگذاران سن پترزبورگ به اصفهان در ماه جاری اشاره کرد و افزود: مسئولان سن پترزبورگ همکاری های جدی با همتایان ایرانی دارند.

سفیر ایران در روسیه گفت: مسئولان انستیتو نسخ خطی سن پترزبورگ درتحقق این همکاری ها نقش بزرگی را ایفا می کنند و برای ایرانی ها در کنار همکاری های اقتصادی و سایر حوزه ها، همکاری فرهنگی با روسیه اهمیت فراوان دارد.

گفتنی است، هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از روز پنجشنبه به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ، فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز به کار کرده است.

سفیر جمهوری اسلامی ایران به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان در این همایش حضور دارند ضمن اینکه سید عباس صالحی در دومین روز همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ سخنرانی کرد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits