دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
شیر های استان فارس کاملا سالم و استاندارد است
1
مدیرکل استاندارد استان فارس تاکید کرد که براساس یافته‌های آزمایشگاهی، تمام تولیدات لبنی شرکت‌های تحت پوشش استاندارد در این استان خصوصا محصول شیر پاستوریزه و فرادما، کاملا سالم و استاندارد است.

شیر تولیدی در فارس استاندارد و سالم است

مرتضی رهنما در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به وجود 19 واحد تولیدکننده محصولات لبنی تحت پوشش استاندارد در فارس، گفت: از این تعداد 8 واحد شیرهای پاستوریزه یا فرادما تولید می‌کنند.

وی ادامه داد: طی 10 ماه گذشته 40 مورد نمونه برداری در زمان‌های مختلف از این واحدهای تولیدی توسط کارشناسان استاندارد فارس انجام شده است.

رهنما با بیان اینکه نمونه‌های برداشت شده از واحدهای تولیدی تحت آزمون‌های استاندارد، در آزمایشگاه‌های مجهز، آزمایش و آنالیز شده است، گفت: نتایج حاصله از این آزمایش‌ها نشان دهنده حد غیرمجاز سم آفلاتوکسین در محصولات لبنی تولیدی، به خصوص شیر، نبوده است.

مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه استانداردهای ایران در مورد مواد لبنی، بسیار سختگیرانه‌تر از استانداردهای اروپایی و حتی آمریکا است، گفت: در تمام نمونه‌های آزمایش شده شیر و محصولات لبنی واحدهای تولیدکننده تحت پوشش استاندارد در فارس، میزان ماده آفلاتوکسین پائین‌تر از حد مجاز اعلام شده است.

رهنما تصریح کرد: براساس قانون استاندارد، اگر آزمون شیر حد سم آفلاتوکسین را بالاتر از سطح مجاز استاندارد نشان دهد، جزو موارد بحرانی محسوب شده و از تولید محصول جلوگیری می‌شود.

مدیرکل استاندارد فارس با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از بالا بودن میزان سم آفلاتوکسین در شیر و محصولات لبنی در استان فارس مشاهده نشده است، گفت: با قطعیت اعلام می‌کنیم که شیر و محصولات لبنی تولید شده در استان فارس کاملا سالم است و شهروندان بدون هیچگونه نگرانی این محصولات را مصرف کنند.

رهنما همچنین با یادآوری اینکه مصرف نکردن شیر زیان‌های جبران ناپذیری را به سلامت انسان وارد می‌کند، گفت: اداره کل استاندارد با حساسیت بسیار بیشتر از گذشته نمونه برداری و رصد تولیدات لبنی را در فارس دنبال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

سم مهلک آفلاتوکسین و خطرات جدی آن برای سلامتی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits