دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ورود زنان در ورزشگاهها ایران آزاد شد

آیا حضور زنان در ورزشگاهها آزاد شد؟

ورود زنان در ورزشگاهها ایران آزاد شد
2
حضور زنان در ورزشگاه آزاد شد. ورود بانوان به ورزشگاه ایران نیز شکسته شد و علی کفاشیان به صورت غیر مستقیم از مجاز بودن حضور زنان روی سکو های ورزشگاه

تاریخچه حضور زنان در ورزشگاه :

حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌های ایران در سالهای بعد از انقلاب ۵۷ و در راستای سیاست‌های حکومت جمهوری اسلامی مبنی بر جداسازی زن و مرد و دیدگاه‌های مراجع تقلید شیعه در این باره محدود شد. در سال‌های دهه هفتاد و هشتاد این موضوع با درخواست زنان برای دیدن بازی‌های ورزشی خصوصاً فوتبال (که محبوبترین ورزش ایران است) جدی تر شد و فشار کنفدراسیونهای ورزشی آسیایی و جهانی برای پایان دادن به این ممنوعیت ابعاد تازه تری به این موضوع داد. هم اکنون کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران در این زمینه اولتیماتم داده‌است. ممنوعیت تماشای بازی در ورزشگاه‌ها برای زنان تبعیض جنسی شمرده می‌شود.

با این حال تا کنون گزارش‌هایی مبنی بر حضور غیرمجاز دختران با لباس پسرانه در ورزشگاه‌ها منتشر شده‌است. و در سال‌های اخیر فعالان حقوق زنان خواستار آزاد شدن حضور زنان برای تماشای مسابقات ورزشی مردان شده‌اند.[۲] از آن جمله می‌توان به تلاش برای ورود به بازی فوتبال ایران آلمان در سال ۱۳۸۳ و همچنین کمپین «دفاع از حق ورود زنان به ورزشگاه‌ها» با شعار «حق زن، نیمی از آزادی» (کمپین «روسری سفیدها») اشاره کرد

divider

حضور زنان در ایران آزاد شد ،

حضور زنان در ورزشگاه تایید شد :

با مشخص شدن تهران به عنوان میزبان مسابقات زیر 16 سال آسیا، طلسم ورود بانوان به ورزشگاه های ایران نیز شکسته شد و علی کفاشیان به صورت غیر مستقیم از مجاز بودن حضور زنان روی سکو های ورزشگاه ها در طول این مسابقات خبر داد.

در حالیکه پس از انجام قرعه کشی مسابقات، مسئول برگزاری از لزوم حضور بانوان در ورزشگاه ها خبر داد، کفاشیان هم از تابع بودن نسبت به دستورات کنفدراسیون آسیا سخن گفت.

علي كفاشيان پس از قرعه‌كشي رقابت‌هاي قهرماني زير 16 سال ايران با اشاره به اینکه حدود 4 سال است كه براي كسب ميزباني تلاش مي‌كنيم، اظهار كرد: به هر حال پس از مدت‌ها توانستيم ميزباني رقابت‌هاي آسيايي را بگيريم و بايد تلاش‌مان را بيشتر كنيم تا بتوانيم بازي‌هاي جام ملت‌ها را هم برگزار كنيم.

رييس فدراسيون فوتبال همچنين در پاسخ به اين پرسش كه آيا با توجه به بين‌المللي بودن اين تورنمنت بانوان نيز مي‌توانند در ورزشگاه اكباتان و دستگردي حضور داشته باشند، مطرح كرد: ما طبق قوانين AFC عمل مي‌كنيم و تابع همان هستيم و تمام تلاش‌مان اين است هر آنچه كنفدراسيون فوتبال آسيا مي‌خواهد را برآورده كنيم.

به گزارش تابناک به نقل از زندگی، مراسم قرعه کشی رقابت های قهرمانی نوجوانان آسیا در حالی برگزار شد که در پایان این مراسم، شین منگیل، رئیس کمیته مسابقات فوتبال قهرمانی نوجوانان آسیا تاکید کرد که نباید تبعیضی بین آقایان و بانوان تماشاگر جهت حضور در ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد و مسئولان ایران موظفند شرایط لازم را برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم سازند.»

او در مورد ورزشگاه‌های دستگردی و اکباتان تهران که برای برگزاری این مسابقات در نظر گرفته شده‌‎اند، نیز توضیح کوتاهی می دهد:« این ورزشگاه‌ها برای برگزاری مسابقات زیر 16 سال آسیا خوب هستند اما یکسری مشکلات شامل راه‌های ورودی و نداشتن اتاق‌های کافی وجود دارد که پس از بازدید از این ورزشگاه‌ها مشکلات را به مسئولان فدراسیون فوتبال ایران اعلام کردیم تا هر چه زودتر آنها را برطرف کنند.

متاسفانه این خبر بعد از مدت 3 ساعت تکذیب شد

divider

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits