دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
زنان فعال ترند یا مردان؟
1
بر طبق تحقیقات زنان فعال ترند یا مردان؟با این بخش از دلگرم همراه باشید تا بدانید آیا زنان فعالیت بیشتری دارند یا مردان؟

بر طبق تحقیقات زنان فعال ترند یا مردان؟

یک بار دیگر، محققان به ما اطلاع می دهند که بیش از حد می نشینیم – نه فقط بزرگسالان، بلکه کودکان و نوجوانان هم همین طور هستند. در حقیقت نوجوانان 19 ساله به اندازه 60 ساله ها بی تحرک هستند.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا بدانید آیا زنان فعالیت بیشتری دارند یا مردان؟

بر طبق تحقیقات زنان فعال ترند یا مردان؟

زنان فعال ترند یا مردان


19 ساله ها به اندازه 60 ساله ها بی تحرکندمحققان دانشکده بهداشت عمومی جان هاپکینز بلومبرگ Johns Hopkins Bloomberg به منظور اندازه گیری فعالیت های بدنی در میان گروه های سنی مختلف، اطلاعات 12291 شرکت کننده را با استفاده از دستگاه های ردیابی به طور مستقیم در مدت 7 روز جمع آوری کردند و زمان دستشویی رفتن و خواب را از این داده ها جدا کردند.

یافته های آن ها که در مجله پزشکی پیشگیری Preventive منتشر شد از این قرار است:

  • 20 ساله ها نسبت به سنین پایین تر خود تنها گروه سنی ای بودند که افزایش سطح فعالیت در طول روز را نشان دادند به همراه افزایش فعالیت فیزیکی در صبح زود.
  • در همه گروه های سنی، به طور کلی مردان دارای سطوح فعالیت بیشتری نسبت به زنان بودند، بویژه در مورد فعالیت شدید.
  • با این حال پس از میان سالی سطح فعالیت مردان در مقایسه با زنان به شدت کاهش پیدا نمود.
  • بعد از 60 سالگی زنان کمتر بی تحرک و نشسته بودند و فعالیت سبک بیشتری نسبت به مردان داشتند.

این نتایج در میان نگرانی های شدیدی که در مورد کمبود ورزش و افزایش شیوع چاقی به خصوص در جوانان وجود دارد، قابل توجه است.به گفته وادیم زیپونیکو Vadim Zipunnikov، نویسنده ارشد مطالعه " سطح فعالیت در پایان نوجوانی به طور هشدار دهنده ای پایین است به خصوص در 19 سالگی که بی تحرکی آنان با افراد 60 ساله قابل مقایسه است. "

به گفته دکتر کلتون واسیلف Kelton Vasileff ، جراح ارتوپدی که متخصص پزشکی ورزشی و پیشگیری در مرکز پزشکی دانشگاه وکسندر است " امروزه رسانه های مختلفی برای سرگرمی وجود دارند بنابراین فکر میکنم ریشه این مشکل را باید در تلفن های همراه و تبلت ها جستجو کرد. "

در واقع، او به راهنمایی های زمانی توصیه شده توسط آکادمی پزشکی کودکان آمریکا اشاره می کند، که پیشنهاد می دهد استفاده از صفحه نمایش برای کودکان 2 – 5 سال را به یک ساعت در روز محدود کنید و والدین را تشویق می کند که این محدودیت را برای کودکان 6 سال به بالا هم اعمال نمایند تا مطمئن شوید که رسانه ها و فضای مجازی جای کافی برای خواب، فعالیت فیزیکی و سایر رفتار هایی که برای سلامتی کودکان مفید است را می گذارند.

به نظر واسیلف بالا رفتن از نردبان موفقیت هم فعالیت فیزیکی را کاهش می دهد:

" به دلیل رقابت بیشتری که در دبیرستان وجود دارد و پس از آن افزایش رقابت برای پذیرش در دانشگاه، همچنین شغل و فارغ التحصیلی و... و بدین ترتیب افراد بیشتر و بیشتر به جای انجام فعالیت و ورزش، زمان برای پیشی گرفتن از دیگران صرف می کنند. در مدارس ما عملکردی فشاری برای امتحانات وجود دارد و توجهی به فعالیت کودکان نداریم و نشانگر ها و آستانه های مختلفی برای قربانی کردن زمان تفریح کودکان اعمال می کنیم. و بسیاری از مدارس حتی ساعت باشگاه را برای ساعت درسی استفاده می کنند تا دانش آموزان بتوانند به سطح مطلوب معیارها برسند. بنابراین من فکر می کنم تاکید مناسب برای فعالیت دانش آموزان وجود ندارد. "

در حالی که مطالعات اخیر نشان داده اند که آمریکایی ها به زندگی روزمره بی تحرک خود ادامه می دهند، به یاد داشته باشید که کلید افزایش فعالیت فیزیکی فقط گذاشتن یک پا جلوی پای دیگر است و لزوما اجباری به باشگاه رفتن ندارید.

 زنان فعال ترند یا مردان

واسیف می گوید: " من سه فرزند دارم و سعی می کنیم که همیشه بعد از شام خانوادگی بیرون برویم. با خودمان اسکوتر و دوچرخه برداشته و دو بلوک آن طرف تر به پارک رفته و یک ساعت بازی می کنیم . "او همچنین توصیه می کند از راهنمایی های تناسب اندام سنتی در زندگی روزمره بهره بگیریم مانند پارک کردن ماشین در فاصله دورتر یا بالا رفتن از پله ها به جای استفاده از آسانسور " ترجیح می دهم به جای هیچ، 30 ثانیه ضربان قلبم را بالا ببرم. "

اگر به دنبال بک برنامه سریع برای عرق ریختن هستید توصیه می کنم از چالش های ورزشی 7 دقیقه ای استفاده کنید. مطالعات علمی اخیر نشان می دهد که تمرینات 7 دقیقه ای شدید می تواند به اندازه نیم ساعت باشگاه رفتن موثر باشند. "باز هم تاکید می کنم که یک پیاده روی ساده روزانه هم می تواند همین ترفند را برای شما انجام دهد. فقط بی تحرک نمانید!

خواهشمنديم اگر سوال يا نکته‌اي براي مطلب زنان فعال ترند یا مردان؟

در ذهن شما باقي مانده است، آن‌را در قسمت نظرات با ما و ساير کاربران به اشتراک بگذاريد.

منبع:سیمرغ

زنان فعال ترند یا مردان؟

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits