دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
1
جزئیات جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان - سلامت نیوز: سرپرست سازمان امداد و نجات که در اهواز -جزئیات - جلسه - ستاد - مدیریت -بحران - خوزستان

دکتر ناصر چرخ ساز سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر که در اهواز حضور دارد ، به تشریح جلسه ستاد مدیریت بحران استان خوزستان پرداخت و در گفتگو با مهر، اظهارداشت: به دنبال جلسه هیئت دولت و اعزام نماینده ویژه دولت به استان خوزستان، بنده نیز به عنوان نماینده جمعیت هلال احمر، همراه وزیر بهداشت به استان خوزستان عزیمت کردیم تا از نزدیک پیگیر وضعیت گرد و غبار و ریزگردها در اهواز باشیم.

وی با اشاره به بازدیدی که از مناطق مختلف استان خوزستان داشته است، افزود: در جلسه ستاد مدیریت بحران استان نیز شرکت کردیم و از نزدیک در جریان وضعیت موجود قرار گرفتیم و اینکه چه اقداماتی را می توان در کوتاه مدت و بلند مدت برای مردم استان انجام داد.

چرخ ساز با تاکید بر آماده باش کامل نیروهای امداد و نجات هلال احمر در استان خوزستان، از توزیع ماسک و پمفلت های آموزشی در بین مردم اهواز و برخی شهرهای استان خبر داد و گفت: نیروهای امداد و نجات در آماده باش کامل هستند تا چنانچه نیاز به اعزام افراد به مراکز درمانی بود، بیماران را منتقل کنند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در توضیح علت تشدید گرد و غبار و ریزگردها در اهواز و برخی شهرهای خوزستان، گفت: علت اصلی بروز این مشکل، ناشی از خشکسالی در منطقه و کشورهای همسایه است که باعث می شود باد، گرد و غبار و ریزگردها را به سمت خوزستان بیاورد.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا در جلسه ستاد مدیریت بحران استان، راهکار خاصی برای جلوگیری از تشدید گرد و غیار گرفته شد، افزود: آنچه مسلم است، در حال حاضر باید به فکر حل مشکل مردم بود.

به گفته دکتر ناصر چرخ ساز ، از ابتدای بروز پدیده گرد و غبار و ریزگردها در استان خوزستان تا کنون 1،876 امدادگر، ۵٩٠ نجاتگر، چهار پزشک و ۴ پرستار در خدمت رسانی به مردم مشارکت داشته‌اند. همچنین، ۴٣ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، ٢١ دستگاه خودرو سبک کمک‌دار و ١٠ خودروی سواری برای خدمت‌رسانی به مردم از گرد و غبار و ریزگردها بکار گرفته شده است.

جزئیات جلسه ستاد مدیریت بحران خوزستان - سلامت نیوز: سرپرست سازمان امداد و نجات که در اهواز -جزئیات - جلسه - ستاد - مدیریت -بحران - خوزستان



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits