دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
تولید روغن موتوری با قابلیت کاهش سوخت و آلودگی هوا
0
تولید روغن موتوری با قابلیت کاهش سوخت و آلودگی هوا - به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد امینی- مجری طرح،-تولید-روغن-موتوری-قابلیت-کاهش-سوخت
تولید روغن موتوری با قابلیت کاهش سوخت و آلودگی هوا

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر محمد امینی- مجری طرح، روانکاری موتور خودرو را باعث بهره وری بیشتر و حفظ کارایی و تداوم عمر مفید موتور دانست و گفت: یکی از روش‌های کاهش بیشتر اصطکاک و حرارت درون موتور می‌تواند با استفاده از توزیع نانو ذرات کروی در روغن موتور صورت پذیرد.

وی با اشاره به تولید روغن موتور حاوی نانو ذرات کروی در پژوهشگاه مواد و انرژی، افزود: استفاده از نانو ذرات کروی در روغن موتور، راهکاری برای کاهش ضریب اصطکاک و سایش در اجزای متحرک مانند اجزای موتور در وسایل نقلیه است.

امینی با اشاره به نقش خنک کنندگی این نوع روغن موتور، افزود: این روغن موتور باعث افزایش توان و گشتاور موتور، کاهش میزان گازهای نفوذی در کارتر (بلوبای)، کاهش آلاینده‌های خروجی موتور و مصرف سوخت می‌شود.

مجری طرح، پرکنندگی نانو ذرات در روغن موتور را از دیگر مزایای این محصول نام برد و یادآور شد: افزودن آن به روغن موتور باعث پرکردن سطوح ناصاف اجزای موتور و کاهش اثر اصطکاک و سائیدگی و در نتیجه پائین آمدن دمای موتور می‌شود.

این طرح با همکاری دکتر سید امیرحسین زمزمیان ، نسترن برهمتی و لطف الله سوادکوهی انجام شده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits