دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
چگونه رئیس خوبی باشیم؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
کمترین اشتباه و کار گروهی باعث می‌شود که در کارهای مختلف به موفقیت برسید.برای اینکه افراد یک تیم بتوانند کارهای خودشان را به خوبی انجام دهند، به یک رییس خوب نیاز دارند. رییسی که باید ویژگی‌های مخصوصی داشته باشد.

برترین ویژگی های یک رئیس خوب

برای اینکه یک شرکت به موفقیت برسد، تمام افراد آن باید به خوبی کار کنند. موفقیت یک مجموعه وابسته به یک نفر نیست و افراد با کار گروهی می‌توانند موجب پیشرفت آن شوند. به وجود آوردن یک گروه کار آسانی است، اما هماهنگ کردن افراد با یکدیگر بسیار مشکل است. افراد باید برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کنند و این کار اصلا آسان نیست.

یک رییس می‌تواند کاری کند که تمام افراد به خوبی با هم کار کنند. او می‌تواند روی کارمندانش تاثیر بگذارد تا آن‌ها کار خودشان را با هیجان بیشتری انجام دهند.

اگر همه در یک جهت حرکت کنند، موفقیت خود به خود به وجود می‌آید. همه دوست دارند که کار خودشان را به بهترین شکل انجام دهند. یک مدیر باید رفتار صادقانه‌ای را با کارمندانش داشته باشد و به آن‌ها احترام بگذارد تا کارمندان هم کارشان را به بهترین شکل انجام دهند. برای اینکه یک مدیر موفق باشید، باید 15خصوصیت‌ زیر را داشته باشید.

۱ – یک الگو باشید

هیچ وقت از تیمی که کنترل آن را به‌دست دارید، کاری را نخواهید که خودتان آن را انجام نمی‌دهید. اگر شما برای به‌پایان رساندن یک پروژه تا دیر وقت در سر کار نمی‌مانید، نمی‌توانید از کارمندان خودتان انتظار داشته باشید که بعد از زمان کار در شرکت حضور داشته باشند.

work1-1

۲ – ابزار مناسب را برای کارمندان خود تهیه کنید

آیا می‌دانید افراد شما برای موفقیت به چه ابزاری نیاز دارند؟ باید از کارمندان خود سوال بپرسید و به جواب‌های آن‌ها گوش کنید. شاید آن‌ها به یک نرم‌افزار یا یکسری دوره‌های آموزشی نیاز داشته باشند. شما باید در همه حالت از کارمندان خود پشتیبانی کنید.

work1-7

۳ – ریزبینانه مدیریت نکنید

اگر شما از افراد درست در مکان صحیح استفاده کرده‌اید، باید بگذارید که آن‌ها کارهایشان به روش مخصوص خودشان انجام دهند. سر زدن به آن‌ها باعث از بین رفتن زمان شما می‌شود. اگر فکر می‌کنید آن‌ها کار خودشان را به خوبی انجام نمی‌دهند، باید روی انتخاب افراد دقت بیشتری به خرج دهید.

work1-4

۴ – واقعی باشید

یک مدیر هم مانند سایر افراد احساس دارد. اگر بتوانید احساس خود را با کارمندانتان درمیان بگذارید، به آن‌ها این اجازه را داده‌اید که مشکلات کار را خودشان برطرف کنند. حتی اگر از یک پروژه راضی هستید باید احساس رضایت خود را اعلام کنید. احترام دو جانبه موفقیت‌های زیادی به همراه می‌آورد.

work1-5

۵ – تمرکز روی ماموریت

هیچ وقت سعی نکنید که هدف کار خود را از دست بدهید. افراد تیم شما همیشه قصد دارند خودشان را در پروژه‌های سودآور شریک کنند. اما شما به عنوان یک مدیر باید آن‌ها را به شکلی مورد استفاده قرار دهید که بتوانند اهداف شرکت را به نتیجه برسانند.

work1-8

۶ – شاد باشید

در محیط کار یک مدیر شاد و سر حال باشید. باید سعی کنید از استرس کارمندان خود کم کنید و به آن‌ها انرژی بدهید. خندیدن باعث به وجود آمدن رابطه‌های دوستانه میان افراد می‌شود. در یک محیط شاد همه سعی می‌کنند با یکدیگر کار کنند و تجربه‌های مثبتی از این همکاری به‌دست می‌آورند.

۷ – همیشه در دسترس باشید

شاید درگیر پروژه خاصی نباشید، اما باید برای پاسخ دادن به سوالات مختلف در دسترس افراد دیگر باشید. حتی شاید بخواهید خودتان سوالی را از سایر کامندان بپرسید و از وضعیت موجود در شرکت باخبر شوید. یک رییس خوب نباید خود را از کارمندانش پنهان کند.

work1-11

۸ – به اشتباهات خود اعتراف کنید

هیچ کس کامل نیست. یک مدیر هم می‌تواند در کارش اشتباهاتی مرتکب شود. شما باید یک الگوی مناسب برای کارمندان خود باشید. باید به کارهایی که در آن اشتباه کرده‌اید اعتراف کنید. با این کار می‌توانید در بین کارمندان خود اعتماد به وجود بیاورید. در این حالت مشکلات با سرعت بیشتری برطرف می‌شوند.

work1-2

۹ – به چالش کشیدن

یک تیم سالم و موفق همیشه سعی می‌کند از موقعیت‌ها استفاده کند تا بتواند مشکلات به وجود آمده را حل کند. در این حالت تیم هیچ وقت از منطقه آسایش خودش خارج نمی‌شود.

work1-10

۱۰ – به تیم خود کمک کنید تا بزرگ‌تر شود

هرکدام از اعضای تیم شما قدرت و استعداد خاصی دارند. کار شما هم این است که از آن‌ها یک مدیر موفق به وجود بیاورید. باید سعی کنید که باعث پیشرفت کارمندان خود بشوید. سعی کنید کارهایی انجام دهید که کنجکاوی آن‌ها برانگیخته شود و سعی کنند کارهای مختلفی انجام دهند تا پیشرفت کنند.

11- پشتیبانی از توسعه حرفه ای و بحث های اجرایی در مدیریت خوب

کارفرمایان بزرگ به اعضای تیم خود به عنوان یک سرمایه، نه یک ابزار برای سود شخصی نگاه میکنند به این ترتیب، آنها به مردم کمک می کنند تا شغل خود را توسعه دهند و آنچه را که در توان دارند انجام دهند تا به اهداف خود برسند.

12 - مدیر خوب دارای چشم انداز روشن و استراتژی برای تیم است

آنها می دانند تیم یا شرکت به کجا هدایت می شود و مطمئن می شود که همه افراد در یک مسیر حرکت میکنند ؛ آنها همچنین اهداف مشخصی را نسبت به این مقصد ارائه می دهند و انتظارات واقع بینانه ای را نسبت به آن دارند.

work1-6

13 - مدیران خوب دارای مهارت های فنی کلیدی برای نصیحت کردن تیم هستند

آنها باید صحبت کنند و عمل کنند. این یک اصل در مدیریت است، اما قبل از آن باید تجربه کسب کنند به عنوان مثال، اگر شما در یک شرکت فناوری اطلاعات کار می کنید، رئیس باید دانش گسترده ای در مورد فناوری اطلاعات داشته باشد حتی اگر یک رئیس پس زمینه دیگری داشته باشد، باید با وظایف روزانه تیم آشنا شوند.

14 - مشارکت مدیر خوب در شرکت

هیچ منی در گروه وجود ندارد ! مدیران عالی،این قدرت را دارند تا فضایی ایجاد کنند که افراد حس برابری داشته باشند، نه اینکه افراد را به گروه های مختلف تقسیم کند و رو در روی هم قرار دهد.

15 - مدیر خوب یک تصمیم گیر قوی است

واقعیت این است که کارفرماها باید تصمیمات دشوار بگیرند گاهی اوقات در یک شرکت دو تصمیم اتخاذ می شود اما این مدیر است که باید تصمیم نهایی را بگیرد.تصمیم گیرنده قوی به این معنی است که تصمیمی بگیرد که برای شرکت بهتر است و اطمینان حاصل شود که همه افراد دلیل آن را بدانند.

همچنین بخوانید:

یک مدیر خوب باید چگونه باشد

چگونه حسابدار خوب و مدیری توانا باشیم؟

یک مدیر هوشمند چگونه شاخ بحران را می‌شکند؟



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits