دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
هفت نکته برای جذابیت وتاثیر گذاری بر دیگران
33
زمان مطالعه: 6 دقیقه
هفت نکته برای جذابیت وتاثیر گذاری بر دیگران,هفت نکته , جذابیت ,تاثیر گذاری بر دیگران, زبان بدن ,حالت صورت ,شیک پوشی

شایدگاهی برایتان پیش آمده باشد که به این فکر کنید که چه می شد اگر شما هم با چشمانی آبی، مویی طلایی و قدی بلند آفریده می شدید یا اگر دماغتان کمی، فقط یک کمی کوچکتر، سربالاتر، باریکتر، گردتر یا به هر صورت، شکل دیگری بود.

مسلما همه ما دوست داریم جذاب باشیم و تاثیر خوبی بر دیگران بگذاریم اما عجیب است که بیشترمان در مورد مسائلی که باعث زیاد یا کم شدن جذابیتمان می شود، به شدت اشتباه می کنیم.

این جمله را در صورتی عمیقا درک می کنیدکه با فردی موطلایی و زیبا اما غرغرو و پر حرف هم صحبت شده باشید! حتما شما هم بدتان نمی آید جذابیت به معنای واقعی را تجربه کنید؛ پس همین حالا دست به کار شوید و به این موارد دقت کنید.

,تاثیر گذاری بر دیگران



1- حواستان به دور و برتان باشد!


نخیر، منظورمان این نیست آدم هایی که بیش از حد در کار دیگران کنجکاوی می کنند، جذاب هم هستند اما کسانی که نسبت به اطرافشان کاملا بی اعتنایی می کنند، به همان اندازه برای دیگران جذابیت دارند که یک دیوار آجری! بنابراین کمی به اطرافتان توجه داشته باشید، زیبایی ها را ببینید و از اطرافیانتان به خاطر کارهای مثبتی که انجام می دهند، تشکر و تعریف کنید.

هیچ موجودی به اندازه انسان از اینکه مورد توجه دیگران قرار بگیرد، خوشحال نمی شود؛ علاوه بر این، با دقت در رفتارهای دیگران به آسانی می توانیدپی ببرید که چرا بعضی ها به راحتی در دل دیگران نفوذ می کنند و بعضی دیگر چندان در این راه موفق نیستند. تنها کافی است از عادات خوب افرادی که به نظرتان دل نشین می آیند، تقلید کنید.



2- حواستان به خودتان باشد!


بعضی از ما عادت های ناخوشایندی داریم که خودمان متوجه آن نمی شویم؛ مگر اینکه فیلمی از خودمان را به ما نشان دهند؛ مثلا این بار وقتی با عصبانیت تمام در حال جر و بحث بیهوده با کسی بودید یا مدام وسط حرف دیگری می پریدید، یک لحظه در خیالتان از پوست خود بیرون بیایید و خودتان را از بیرون ببینید؛ مطمئنا از چیزی که می بینید راضی نخواهید بود.

اینکه بتوانید خودتان را از چشم دیگران ببینید می تواند تاثیر زیادی بر رفتارهای شما بگذارد و گام بزرگی برای رسیدن به جذابیت باشد.

زبان بدن، نحوه صحبت کردن، حالت صورت، چشم ها و لحنی که به کار می برید همگی در کنار هم، وجهه شما را در چشم دیگران می سازد.

مهمترین چیزی که بر جذابیت شما تاثیر می گذارد، چشم هایتان است. از نگاه های سرد و بی روح، خصمانه یا چشم غره رفتن تا حد امکان پرهیز کنید و نگاه مهربانی داشته باشید؛ البته قرار نیست همیشه به میل دیگران رفتار کنید اما گاهی اوقات میان آنچه که مطلوب شماست و تصور می کنید که هستید با آنچه که واقعا هستید، تفاوت از زمین تا آسمان است!

هفت نکته برای جذابیت وتاثیر گذاری بر دیگران

3- آرام بگیرید!


هیچ کس از آدم های بی قرار یا افراد پر حرف و بیش از حد پرهیجان خوشش نمی آید؛ حداقل ما انسان های قرن بیست و یکم که اینطور هستیم. شاید دلیل آن خسته بودن از هیاهوی زندگی مدرن باشد که به دنبال آرامشیم.

آدم های ناآرام که مدام از این در و آن در می گویند و بلندبلند فکر می کنند، حتی وقتی هیجانات مثبت داشته باشند، باز هم فرصت آرامش و نفس راحت کشیدن را از دیگران می گیرند و آنها را فراری می دهند.

در عوض، افراد آرام معمولا بدون اینکه هیچ تکنیک دیگری را به کار ببرند، جاذبه و کششی خاص را در دیگران به وجود می آورند و اطرافیان را به خود جذب می کنند؛ البته لازم نیست برای جذابتر شدن سعی کنید به یک کوه یخ تبدیل شوید.

در واقع بهتر است چیزی مابین کوه یخ و آتشفشان باشید؛ یعنی در عین سرزنده بودن، آرامشی هم در درونتان باشد که به دیگران منتقل شود؛ شاید چیزی مثل دریا.



4- خوش تیپ باشید!


لباس شما مانند قابی می ماند که تصویر خودتان را درون آن به دیگران نشان می دهید. قابی برای تصویر شما مناسب است که برازنده شما باشد؛ نه زیادی لوکس و پر زرق و برق باشد و نه زیادی دست پایین و به درد نخور.

ما از قدیم ضرب المثل های زیادی با این مضمون شنیده ایم که ارزش انسان به لباسش نیست؛ البته همینطور هم هست اما این مطلب به معنی نادیده گرفتن تاثیر ظاهر مرتب و شیک بر دیگران نیست؛ مخصوصا در روزگار ما که همه چیز به سرعت پیش می رود و شاید در بعضی موقعیت ها فقط چند دقیقه برای تاثیر گذاشتن روی دیگران وقت داشته باشید؛ مثلا در مصاحبه های کاری.



5- خودتان را قبول داشته باشید!


خودشیفتگی اصولا به عنوان صفتی ناپسند شناخته می شود اما باید اعتراف کنم که من اساسا جذب آدم هایی می شوم که کمی خودشیفتگی دارند و قدر و ارزش خودشان را خوب می دانند.

آدم هایی که خودشان را بسیار دست پایین می گیرند، معمولا توجه دیگران را هم از دست می دهند و حتی بعضی اوقات می توانند اعصاب خردکن هم بشوند؛ البته نیازی به گفتن نیست که اعتماد به نفس کاذب هم می تواند به همان اندازه دافعه داشته باشد.

همیشه به آنچه که هستید افتخار کنید ولی فقط به همان اندازه که هستید؛ نه بیشتر، نه کمتر.



6- مهربانی؛ جادوی جذابیت!


به نظر می رسد این روزها ما آدم ها آنچنان گرفتار کارهای هرگز تمام نشدنی خودمان هستیم که دیگران را فراموش می کنیم. اما در همین روزگار هم کسانی هستندکه محبت کردن به دیگران یادشان نمی رود.

اینها همان کسانی هستند که در دل شما جا دارند و بیشتر از دیگران توجه شما را جلب می کنند. شاید خودتان هم متوجه نباشید که به چه علت از آنها خوشتان می آید و این افراد بیشتر از دیگران به دلتان می نشینند اما اگر دقیق باشید، مهربانی های گاه و بیگاهشان را کشف می کنید.

هیچ کدام از تکنیک های جذابیت نمی تواند به اندازه مهربانی بجا و متناسب، شما را در نظر دیگران جذاب جلوه دهد.



7- اصیل باشید!


جذاب ترین آدم دنیا، اگر به قول معروف ذاتش خرده شیشه داشته باشد و آدم شریفی نباشد، نمی تواند در چشم دیگران جذاب باقی بماند. شرافت و اصالت شما چیزی است که باعث ماندگاری جذابیت هایتان می شود و راه شما را به اعماق قلب دیگران باز می کند.

برای اینکه آدم شریفی باشید، باید صداقت و راستی را سرلوحه کارتان قرار دهید و تحت هیچ شرایطی دروغ نگویید، کلک نزنید و ظاهرسازی نکنید.

وجود شما مانند جواهر می ماند؛ اگر بدلی باشد، با تمام جذابیت ظاهری اش نمی تواند در دل کسی جای زیادی باز کند اما اگر اصل بودنش ثابت شود، برای همیشه محبوب خواهد ماند.





این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (33 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits