دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
۷ تا از بهترین تست های تشخیص بارداری خانگی!
121
زمان مطالعه: 9 دقیقه
تست های تشخیص بارداری خانگی مانند تست های آزمایشگاهی و با تشخیص هورمون hCG – هورمون گنادو تروپین جفتی - کار می کنند . اگر تست شما مثبت شد بین hCG موجود در ادرار و ماده ای که شما برای تست بکار می برید واکنش رخ می دهد .

روشهای خانگی تشخیص بارداری

به گزارش دلگرم : تست های تشخیص بارداری خانگی روشهای سنتی و قابل اعتمادی هستند که می توانید مواقعی که مشکوک به بارداری هستید از آنها استفاده کنید . این روشها دسترس پذیر , سریع و قابل اطمینان هستند. اگر در خانه گیر افتاده اید و نمی توانید بیرون بروید یا اینکه نمی خواهید برای این مسئله پول خرج کنید این تست ها کمک کننده خواهند بود.در این مقاله ما صحت تست های تشخیص بارداری خانگی و چگونگی مثبت و منفی بودن آنها را به شما یاد خواهیم داد برای آشنایی با این روشها با ما در مجله دلگرم همراه باشید.

صحت تست های تشخیص بارداری خانگی چقدر است؟

درحالیکه تست های تشخیص بارداری خانگی در حد معقولی قابل اطمینان هستند اما هیچ یک 100 % دقیق نیستند. همیشه به یاد داشته باشید که برای تائید و تشخیص بارداری باید تست خون بدهید و یا از روشهای سونوگرافی استفاده کنید. ممکن است تست های تشخیص بارداری خانگی را هر کسی بطور متفاوت تفسیر کند . شما همچنین می توانید در این تست ها مثبت و منفی کاذب داشته باشید.

جواب منفی کاذب در تست های تشخیص بارداری خانگی

نتیجه منفی کاذب تست های تشخیص بارداری خانگی وقتی بدست می آید که شما باردار هستید اما با تست های تشخیص بارداری خانگی نتیجه منفی بدست آورده اید . این مسئله وقتی اتفاق می افتد که شما تست را خیلی زود انجام دهید یا نتایج را خیلی زود بررسی کنید . در صورت تفسیر نادرست نتایج یا اگر ادرار شما خیلی رقیق باشد نیز این مسئله امکان پذیر است.

جواب مثبت کاذب در تست های تشخیص بارداری خانگی

نتیجه مثبت کاذب وقتی بدست می اید که شما باردار نیستید ولی نتیجه مثبت بدست آورده اید . این نوع نتیجه بندرت اتفاق می افتد اما در صورت تفسیر نادرست می تواند اتفاق بیافتد . در صورت مصرف داروهای حاوی hCG یا بارداری خارج از رحم نیز نتایج مثبت کاذب بدست می آیند.برای اجتناب از نتایج کاذب بهتر است تست های تشخیص بارداری خانگی را بیش از یکبار انجام دهید .اگر ترکیبی از تست ها را انجام داده اید چند روز یا یک هفته صبر کنید و مجددا تست را تکرار کنید و پس از آن با یک پزشک متخصص زنان یا ماما صحبت کنید .

تست های بارداری خانگی

تست های تشخیص بارداری خانگی چگونه کار می کنند؟

تست های تشخیص بارداری خانگی مانند تست های آزمایشگاهی و با تشخیص هورمون hCG – هورمون گنادو تروپین جفتی - کار می کنند . اگر تست شما مثبت شد بین hCG موجود در ادرار و ماده ای که شما برای تست بکار می برید واکنش رخ می دهد .شروع ترشح hCG همزمان با ایجاد جفت صورت می گیرد و این هورمون به سرعت در اوائل بارداری افزایش یافته و وارد خون و ادرار شما می شود و تشخیص این هورمون در خون و ادرار تائید کننده بارداری است.

چه موقع باید تست تشخیص بارداری خانگی انجام داد؟

برای بدست آوردن نتایج دقیق تر از تست تشخیص بارداری خانگی باید تا یک هفته پس از عقب افتادن پریود صبر کنید . برای تست تشخیص بارداری خانگی بهتر است از ادرار اول صبح استفاده کنید زیرا حاوی غلظت بالاتری از هورمون hCG است .با اینحال همه خانم ها پریودشان عقب نمی افتد و برخی از زنان نیز خونریزی بارداری را تجربه می کنند که با سیکل ماهیانه اشتباه گرفته می شود .اگر شما نمی توانید تا ماه بعد که پریود شوید منتظر بمانید باید دو هفته بعد رابطه جنسی محافظت نشده خودتان تست بارداری انجام دهید . اگر جواب تست منفی شد 5 روز صبر کنید و مجددا تست را تکرار کنید .

حتماً بخوانید:
پسر دار شدن : علائم و نشانه های بارداری پسر چیست ؟

پسر دار شدن : علائم و نشانه های بارداری پسر چیست ؟

در باور عوام تمایل مادر به خوردن شور و ترشی، داشتن اشتهای زیاد و رشد خیره کننده موها، از علائم بارداری پسر (جنین پسر) است. اما مرز میان افسانه و…

اولین علائم بارداری

اگر هریک از علائم زیر را داشتید باید تست بارداری انجام دهید:

  • تهوع و استفراغ
  • سینه های متورم و حساس
  • تکرر ادرار
  • احساس خستگی
  • ناراحتی معده و ناسازگاری غذایی
  • نفخ شکم
  • کرامپ های خفیف عضلانی
  • نوسانات خلقی
  • احساس گیجی و بی حالی
  • لکه بینی و خونریزی های کمرنگ

اگر تست تشخیص بارداری خانگی مثبت شد باید چه کاری انجام داد؟

در صورت کسب نتیجه مثبت شما احساسات متفاوتی را تجربه خواهید کرد خوشحال و هیجان زده می شوید یا اینکه عصبی خواهید شد مخصوصا اگر برای اولین بار می خواهید مادر شوید زیرا بچه دار شدن به منزله ورود به یک دوره جدید زندگی است . اگر متوجه بارداری خودتان شدید کارهای زیر را انجام دهید :

  1. اولین روز آخرین دوره پریود خودتان را یادداشت کنید تا بتوانید روز بارداری خودتان را محاسبه کنید.
  2. حتما به متخصص زنان مراجعه کنید تا حاملگی شما را تائید کند.
  3. شروع به مصرف ویتامین های پیش از بارداری کنید.
  4. اگر دارویی مصرف می کنید آنرا با پزشک خود در میان بگذارید.
  5. مصرف کافئین خودتان را قطع کرده یا به 200 میلی گرم در روز کاهش دهید.
  6. الکل , گوشت خام , ماهی و تخم مرغ نپخته , پنیر محلی , شیر پاستوریزه نشده , ماهیهای حاوی جیوه بالا مانند اره ماهی و کوسه ماهی را از رژیم عذایی خودتان حذف کنید .
  7. 4 تا 5 بار در هفته ورزشهای بارداری انجام دهید . روزانه 30 دقیقه پیاده روی کنید یا از کلاس های یوگای بارداری استفاده کنید.

تصمیم بگیرید و بارداری خودتان را اعلام کنید بسیاری از خانم ها دوست دارند تا پایان ماه سوم بارداری این مسدله را مخفی کنند و وقتی که احتمال سقط جنین به شدت کاهش می یابد بارداری خودشان را اعلام می کنند . اگر محل کار شما برای زنان باردار خطرناک است هرچه زودتر این مسئله با همکاران خود در میان بگذارید تا شرایط مناسبی برای شما فراهم کنند. برای اطمینان از بارداری خودتان سونوگرافی کنید .

تست بارداری خانگی، حتی به فکرتان هم نمی رسد

7 مورد از بهترین تست های تشخیص بارداری خانگی

تست های زیر را می توانید در منزل انجام دهید و آنها را تفسیر کنید . برای نتایج دقیق تر باید از ادرار اول صبح استفاده کنید و مطمئن باشید که مواد مورد استفاده شما تاریخ گذشته نباشند.

1- تست تشخیص بارداری خانگی با ادرار

برای انجام این تست بارداری شما نیازمند یک لیوان یا فنجان بلوری و ادرار اول صبح خودتان هستید.ادرار اول صبح خودتان را در یک لیوان یا فنجان شیشه ای جمع آوری کنید .ظرف را به مدت ۲۴ ساعت در یک محل مسطح قرار دهید.

نتیجه منفی: هیچ تغییری مشاهده نمی شود.

نتیجه مثبت: یک لایه نازک سفید رنگ بر روی سطح ادرار تشکیل می شود.

2- تست تشخیص بارداری خانگی با شکر

شکر ساده ترین راه تست hCG در ادرار برای تائید بارداری شما است۳ قاشق چای خوری شکر سفید را داخل یک ظرف تمیز بریزید.مستقیم روی آن ادرار کنید یا اینکه در ظرف دیگری ادرار کرده و سپس آنرا روی شکرها خالی کنید.۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید.

نتیجه منفی : شکر حل می شود.

نتیجه مثبت : شکرها حل نشده و با هم توده تشکیل می دهند.

حتماً بخوانید:
آیا درد زیر شکم نشانه بارداری است؟ + علایم اولیه بارداری

آیا درد زیر شکم نشانه بارداری است؟ + علایم اولیه بارداری

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد…

۳- تست تشخیص بارداری خانگی با خمیردندان

اگر شکر در خانه ندارید حتما خمیر دندان دارید و می توانید از آن برای تشخیص بارداری استفاده کنید .۲ قاشق غذاخوری از خمیر دندان سفید را داخل ظرف تمیزی بریزید .می توانید مستقیم روی آن ادرار کنید یا اینکه در ظرف تمیزی ادرارتان را جمع آوری کرده و بعد آنرا به خمیر دندان اضافه کنید.۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کنید .

نتیجه منفی : هیچ واکنشی رخ نمی دهد.

نتیجه مثبت : خمیر دندان شروع به آبی شدن کرده یا کف ایجاد می کند.

۴- تست تشخیص بارداری خانگی با مایع سفید کننده

معمولا از مایع سفید کننده برای تمیز کردن منزل استفاده می کنند اما شما می توانید برای تست بارداری از آن استفاده کنید . اطمینان حاصل کنید که از سفید کننده های معطر و یا فاقد کلر استفاده نمی کنید.از آنجا که سفید کننده یک ماده شیمیایی بالقوه خطرناک است، لازم است برخی از اقدامات احتیاطی را برای استفاده از این تست انجام دهید تا به صورت ایمن انجام شود . همیشه دستکش بپوشید , ماسک بزنید و از لباس های کهنه استفاده کنید چون ممکن است سفید کننده روی آن بریزد و بهتر است این تست را در فضای باز انجام دهید .یک فنجان سفید کننده را در یک ظرف تمیز بریزید .در یک ظرف تمیز دیگر ادرارتان را جمع آوری کنید حالا ادرار را به مایع سفید کننده اضافه کنید .3 تا 5 دقیقه صبر کنید.

نتیجه منفی : هیچ واکنشی رخ نمی دهد یا حباب کمی تولید می شود.

نتیجه مثبت : محلول شروع به تولید حباب و گاز می کند.

5- تست تشخیص بارداری خانگی با سرکه سفید

سرکه سفید ماده دیگری است که در آشپزخانه یافت می شود و شما برای تشخیص بارداری می توانید از آن استفاده کنید.2/1 فنجان سرکه سفید را در یک ظرف تمیز بریزید.مستقیم در ظرف ادرار کنید یا اینکه ادرار خودتان را در ظرف دیگری جمع آوری کرده و آنرا روی سرکه خالی کنید.3 تا 5 دقیقه صبر کنید .

نتیجه منفی: هیچ تغییر رنگی ایجاد نمی شود.

نتیجه مثبت : تغیرر رنگ مشاهده خواهد شد.

6- تست تشخیص بارداری خانگی با گیاه قاصدک

هیجان زده می شوید اگر بدانید که با گیاهان طبیعی داخل حیاط خودتان نیز می توانید تست بارداری انجام دهید . برای این کار به گیاه قاصدک نیاز دارید.3 تا 5 برگ قاصدک را جمع آوری کرده و آنها را داخل یک ظرف تمیز قرار دهید.در یک ظرف تمیز ادرار خودتان را جمع آوری کنید.کمی از ادرارتان را روی برگ های قاصدک بریزید تا برگها را بپوشاند و کاملا خیس کند.10 دقیقه صبر کنید.

نتیجه منفی: هیچ لکه قرمزی روی برگها ظاهر نمی شود.

نتیجه مثبت: لکه های قرمز روی سطح برگ ظاهر می شود.

7- تست تعیین جنسیت جنین با جوش شیرین

اگر از قبل می دانستید باردار هستید اما نمی توانید برای سونوگرافی جهت تعیین جنسیت جنین صبر کنید از جوش شیرین استفاده کنید . این یک تست قدیمی و ثابت شده است.2 قاشق غذاخوری جوش شیرین را داخل یک ظرف تمیز بریزید.در ظرف تمیز دیگری ادرار خودتان را جمع آوری کنید.ادرارتان را روی جوش شیرین خالی کنید . اگر حباب ایجاد شد شما احتمالا پسر دار خواهید شد اما اگر واکنشی دیده نشد یا بسیار خفیف بود احتمالا دختر دار می شوید.

تجربه خودتان را با دیگران به اشتراک بگذارید

تست های خانگی تشخیص بارداری قرن ها است که صورت می گیرد و روشهای سریع , ارزان و قابل اطمینانی برای تشخیص بارداری هستند . با اینحال هیچ یک از تست های خانگی تشخیص بارداری 100% صحیح نیستند و حتما باید پس از مراجعه به ماما از این مسئله اطمینان حاصل کنید. استفاده از سرکه , خمیر دندان و مایع سفید کننده روشهای کم هزینه ای هستند که شما می توانید آنها را امتحان کنید . آیا تا به حال از این روش ها استفاده کرده اید ؟ اگر جواب شما مثبت است تجربیات خودتان را در این زمینه با ما و سایر دوستان در میان بگذارید .



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (121 رای)  
توجه: مطالب پزشکی و سلامت مجله دلگرم ، از منابع معتبر داخلی و خارجی تهیه شده اند و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند ، لذا توصیه پزشکی یا درمانی تلقی نمی شوند ، چنانچه مشکل پزشکی دارید حتما برای تشخیص و درمان به پزشک یا متخصص مراجعه کنید.

۴ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

مریم | ۴ سال پیش
همه اینها خرافاته،من خودم امروز با سفید کننده تست کردم کمی کف کرد ولی چون شک داشتم، ادرار دختر هفت سالمو تست کردم خیلی بیشتر از تست من کف کرد ومن دیگه به اینها اطمینان ندارم،باور ندارید کسی که باردار نیست تست کنه.
7
12
خانومی | ۴ سال پیش
من چهار روز دیگه پریود میشم موندم چ روش و اصن چیکارکنم ک بفهمم باردارم یانه چون نمبتونم تحمل کنم
0
20
شیرین | ۵ سال پیش
من هم این ماه یکروزم مانده پریود بشم تمام علاعم دارم تو را خدا برام دعا کنید
0
15
مریم | ۵ سال پیش
سلام من ۳۰ بهمن قرار بود پریود شم اما ۲۷ بهمن شروع شد زود شد مثل همیشه من تو ای ن ماه کمر درد دل درد سردرد سینه هام درد میکرد ولی بااین حال پرپود شدم من تست خانگی با محلول سفید کننده را چند بار امتحان کردم کف میکرد شکرم امتحان کردم میخواستم بدونم ابا من باردارم ممنوم اگه جواب بدید
2
29

hits