دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
جنین من در شکمم سکسکه می کند یا دارد لگد می زند؟
1
زمان مطالعه: 5 دقیقه
فرق سکسکه و لگد جنین برای بسیاری از مادران قابل تشخیص نمی باشد از این رو در ادامه یک سری نکاتی را در این مورد بررسی می کنیم که بتوانید به راحتی این دو را از یکدیگر تشخیص دهید.

بسیاری از مادران در رابطه با جنین خود دچار نگرانی می شوند. جالب است بدانید که حتی سکسکه کردن جنین نیز جزئی از رشد او به حساب می آید و شما می توانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی از این کار جنین خود لذت ببرید. در ادامه شما را با فرق سکسکه و لگد جنین آشنا می کنیم تا بتوانید این دو مورد را از یک دیگر به راحتی تشخیص دهید.

فرق سکسکه و لگد جنین در چیست؟

با افزایش سن بارداری ممکن است هر روز متوجه یک سری از تغییرات جدید در بدن خود شوید و حرکت های جنین نیز افزایش یابد. یکی از مواردی که هر مادری ممکن است آن را تجربه نماید سکسکه کردن جنین می باشد. این کار با لگد زدن جنین به شکم مادر کمی تفاوت دارد که بهتر است با این مورد آشنا شوید.
بهتر است قبل از این که به بررسی تفاوتهای سکسکه و لگد زدن بپردازید بهتر است اطلاعاتی را در مورد سکسکه کردن جنین داشته باشید. شاید برای بسیاری از افراد این موضوع بسیار تعجب بر انگیز باشد با این حال باید بدانید که حجتی جنینی که در شکم شما وجود دارد کمی تواند سکسکه کند. در واقع پرده دیافراگم در دوران جنینی همان عملکردی را دارد که در دوران بعد از تولد خواهد داشت بنابراین زمانی که جنین در شکم شما قرار دارد با هر بار تنفس میزانی از مایع آمنیوتیک وارد ریه های او خواهد شد و این مایع منجر به منقبض شدن دیافراگم می شود.

در واقع مهم ترین موضوع در این مورد این است که بدانید سکسکه کردن جنین با رشد ریه های او در ارتباط می باشد و نشانه ای از این است که رشد ریه ها به خوبی در حال انجام می باشد و نیازی به نگرانی در این مورد نخواهد بود. البته اگر از دیدگاه دیگر این موضوع را بررسی کنید متوجه این خواهید شد که سکسکه کردن می تواند نشانه ای از این باشد که عصب های دیافراگم جنین فعال شده است و این موضوع نیز می تواند نشان دهنده این باشد که فرزند شما از نظر عصبی نیز رشد کرده است.
برای این که بتوانید این دو مورد را از یکدیگر تشخیص دهید باید نکاتی را بلد باشید و در ادامه فرق سکسکه و لگد جنین را برای شما بررسی می کنیم.

تفاوت سکسکه جنین با لگدهای جنین

یک دوره منظم و ریتمیک

سکسکه جنین یک حالت ریتم دار، با حرکت های سریع و لرزشی می باشد و مادران باردار برای چند لحظه این حرکت ها را در ناحیه ای از شکم خود احساس می کنند. این کار ممکن است تا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه نیز طول بکشد. البته در ابتدای شروع این حرکت ممکن است شما احساسی مشابه با لگد زدن جنین داشته باشید با این حال به زودی متوجه می شوید که این حرکت به صورت ریتم دار تکرار خواهد شد. البته در لگد زدن جنین باید متوجه حرکت های چرخشی و لرزشی شوید و این مورد اصلا با سکسکه کردن جنین مشابه نیست و به راحتی درک می شود.

زمان تجربه سکسکه جنین

یکی از اصلی ترین تفاوت های سکسکه جنین با لگد زدن او دارد در زمان رخ داد آن می باشد. اولین حرکت های جنین بین هفته ۱۶ الی۲۴ بارداری رخ می دهد و در ابتدا این حرکت ها بسیار ضعیف می باشد. با گذشت زمان این حرکات بسیار قدرتمند می شوند و تا جایی که در برخی از شرایط ممکن است از لگد زدن جنین مادر درد بسیار زیادی را احساس نماید. سکسکه کردن جنین معمولا در اواخر سه ماهه دوم و اوایل سه ماهه سوم رخ می دهد و قبل از آن شما نمی توانید این حرکات را مشاهده نمایید. البته این حرکت ها تا جایی که نرمال باشند بد نمی باشد ولی اگر در روز بیش تر از ۴ بار تکرار شوند بهتر است به متخصص مراجعه کنید تا از پیچیده نشدن بند ناف دور گردن جنین اطمینان پیدا کنید.

سکسکه جنین در دوران بارداری

همه تجربه می کنند!

لگد زدن جنین امری بسیار طبیعی می باشد و همه مادران باردار باید آن را تجربه کنند با این حال اگر این اتفاق رخ ندهد ممکن است جنین شما مشکلات شدید تنفسی را دارا باشد و این مورد می تواند یکی از موارد نشان دهنده سلامت جنین در رحم مادر باشد. این حالت در مادران باردار طبیعی در نظر گرفته می شود و بهتر است بیش از حد بابت این مسائل وسواس به خرج ندهید.

حتماً بخوانید:
سکسکه جنین چیست ؟ چه عواملی باعث سکسکه جنین می‌شود ؟

سکسکه جنین چیست ؟ چه عواملی باعث سکسکه جنین می‌شود ؟

اگر در سه ماهه دوم یا سوم هستید و شکم شما به طور ناگهانی مانند پاپ کورن تکان می‌خورد، احتمال دارد که جنین در حال سکسکه باشد. با گذشت زمان، این حرکات…

نحوه تشخیص سکسکه و لگد زدن جنین

برای این که بتوانید این دو نوع حرکت را از یک دیگر تشخیص دهید راهکار های بسیار ساده وجود دارد که آن ها را برایتان شرح می دهیم.
برای تشخیص سکسکه جنین نیاز است تا یک خوراکی میل نمایید.
این خوراکی ها می تواند منجر به تحریک شدن حواس جنین شود و اگر او در حال لگد زدن باشد می توانید حرکات متفاوت او را در نواحی متفاوتی از شکم خود احساس کنید در صورتی که اگر در حال سکسکه کردن باشد حرکت های او در یک ناحیه مشخصی احساس می شود.
برای تشخیص فرق سکسکه و لگد جنین می توانید از یک روش دیگر نیز استفاده کنید. در این روش بهتر است موقعیت خود را تغییر دهید و اگر احساس می کنید که بعد از تغییر موقعیت خود این حرکت ها خاموش شدند و یا کاهش یافتند بدین معنا می باشد که کودک شما در حال لگد زدن بوده است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits