دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا مصرف خردل در بارداری باعث سقط جنین می شود؟

مصرف خردل در بارداری این فواید و عوارض را به همراه دارد

آیا مصرف خردل در بارداری باعث سقط جنین می شود؟
2
زمان مطالعه: 6 دقیقه
برای قرار دادن دانه های خردل در رژیم غذایی روزانه خود در طی دوران بارداری، نیاز به دقت بیشتري دارید و باید در مورد آنچه که می خورید و یا می آشامید حد اعتدال را نگه دارید. هر زنی در طی دوران بارداری خود بايد از خوردن برخی مواد غذایی اجتناب کند.

خواص مصرف خردل در بارداری و عوارض جانبی آن

خردل از دیگر سس و افزودنی های خوشمزه به طعم غذا است که برخی افراد در طی دوران حاملگی نیز نمی توانند از مصرف آن صرف نظر کنند. در ادامه این مطلب با دلگرم همراه شوید تا مصرف خردل در بارداری را از چندین نظر بررسی نماییم.
طبیعی است که حاملگی به هوس غذاهای رنگی و گاها گرسنگی های غیر قابل کنترل منجر شود. در حالی که ممکن است از خردل همراه با صبحانه خود لذت ببرید یا دانه خردل را در رژیم غذایی خود بگنجانید باید در نظر داشته باشید که چه مزایا و حتی معایبی برای شما و جنینتان در پی دارد. گفتنی است که در زمان حاملگی باید مراقب باشید که چه چیزی می خورید و از چه خوراکی هایی اجتناب می کنید.

بنابراین، اگر در مورد اینکه آیا خردل را در رژیم دوران حاملگی خود بگنجانید یا هوس مصرف مقداری خردل در بارداری کرده اید با ما در ادامه این مطلب همراه شوید.

نحوه مصرف خردل در بارداری

گفتنی می باشد که خوردن خردل در دوران حاملگی بی خطر است. از این رو در این دوران می توانید از خوردن چند غذای لذیذ با سس خردل، برگ یا دانه خردل به راحتی لذت ببرید. با این حال، اطمینان حاصل کنید که میزان مصرف خردل را در این دوران به خوبی تنظیم و محدود کنید چرا که هوس بیش از حد خردل در دوران حاملگی می تواند منجر به سقط جنین نیز شود. اگر می خواهید در دوران حاملگی اغلب دانه خردل بخورید حتما با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید.

مصرف خردل در بارداری

خردل چیست؟

خردل به عنوان یک سبزی چلیپایی و بومی مناطق معتدل اروپا شناخته شده و محبوب است. دانه ها و برگ های خردل بخش جدایی نا شدنی از چندین غذای مختلف هندی هستند. با این حال، در اروپا و سایر مناطق غرب، خردل به سس استخراج شده از دانه های خردل گفته می شود. گفتنی می باشد که خردل سیاه معطرترین و خوشمزه ترین دانه خردل است و برگ‌ های آن نیز حاوی مقدار زیادی مواد مغذی، فیتونوترینت‌ ها و فلاونوئیدها هستند که به شما در برخورداری از حاملگی ها سالم کمک می کنند.

فواید خوردن خردل در حاملگی

خردل نه تنها غذای شما را خوشمزه ‌تر می کند، بلکه فواید بسیاری برای سلامتی شما نیز در پی دارد. در اینجا برخی از فواید درخشان خوردن خردل را به شما معرفی کرده ایم اما باز هم برای جواب قطعی بایستی با پزشک خود مشورت نمایید چرا که نحوه پاسخگویی بدن هر خانم در دوران حاملگی با فرد دیگر متفاوت می باشد.

حتماً بخوانید:
خاصیت بی نظیر گیاه خردل

خاصیت بی نظیر گیاه خردل

خواص دارویی و درمانی گیاه خردل خردل ادویه ای است که از دانه های گیاهی به همین نام تهیه می شود و بیشتر با سس محبوب آن یعنی سس خردل شناخته می شود. در…

مدیریت وزن

خردل سرشار از تیامین، فولات، ریبوفلاوین و سایر ویتامین‌ها است که متابولیسم بدن را در دوران حاملگی افزایش می دهد و از این رو به شما کمک می کند تا در این دوران از وزن خوبی برخوردار شوید.

از سرطان جلوگیری می کند

گفتنی می باشد که خردل سرشار از مواد مغذی گیاهی است، بنابراین به طور موثری به پیشگیری از ابتلا به سرطان دستگاه گوارش کمک می کند. همچنین دانه های خردل از رشد سلول های سرطانی جلوگیری می کند و ریسک ابتلا به سرطان های دیگر را در دوران حاملگی تا حد قابل توجهی کاهش می دهند.

آسم را تنظیم می کند

محتوای بالای منیزیم و سلنیوم موجود در خردل فواید ضد التهابی بسیاری برای شما به همراه دارد. بنابراین، مصرف خردل به شما کمک می کند تا در زمان انتظار از احتقان قفسه سینه، سرماخوردگی و آسم پیشگیری یا تا حد قابل توجهی کنترل نمایید.

فواید و عوارض مصرف خردل در بارداری

کلسترول را کاهش می دهد

مقادیر بالای ویتامین B3 نیاسین موجود در خردل به تنظیم سطح کلسترول در بدن شما کمک می کند و به طور موثر از شما در برابر تصلب شرایین محافظت می کند. همچنین افزودن خردل به غذا به تنظیم موثر جریان خون و فشار خون کمک می کند.

افزایش سیستم ایمنی بدن

مصرف خردل در دوران حاملگی می تواند مواد معدنی متعددی را به مانند آهن، منگنز و مس به بدن شما تزریق نماید. توجه داشته باشید که مواد معدنی موجود در خردل به تقویت ایمنی بدن برای جلوگیری از عفونت ها و بیماری های خطرناک کمک بسیاری می کند. همچنین، محتوای گوگرد موجود در دانه ها فواید ضد باکتریایی و ضد قارچی برای کمک به مبارزه با عفونت های پوستی را در پی دارد.

کاهش درد عضلانی و آرتریت

محتوای منیزیم و سلنیوم موجود در خردل فواید ضد التهابی و تولید گرما را در پی دارد که نهایتا درد عضلانی و علائم آرتریت در دوران حاملگی را تا حد قابل توجهی کاهش می دهد.

درمان یبوست

خردل حاوی ماده منحصر به فردی است که به عنوان موسیلاژ معروف است، همچنین این ماده لزج غلیظی می تواند تا حد قابل توجهی یبوست را درمان نماید. همچنین محتوای فیبر موجود در دانه ها مشکل ناشی از یبوست را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

حتماً بخوانید:
خواص روغن خردل : روغن خردل برای پوست و مو و سلامت بدن

خواص روغن خردل : روغن خردل برای پوست و مو و سلامت بدن

خواص روغن خردل برای پوست، مو و سلامت کلی بدن را در این مقاله خواهید خواند. بعد از به اشتراک گذاشتن این مقاله با دوستان خود میتوانید سوالات خود را با…

عوارض مصرف خردل در بارداری

در حالی که سس، دانه یا برگ خردل را به غذاهای معمولی خود اضافه می کنید، باید اطمینان حاصل کنید که خردل بیش از حد اضافه نکنید زیرا می تواند بر سلامت و حاملگی شما تاثیر منفی بگذارد. در اینجا برخی از عوارض جانبی رایج مصرف بیش از حد آن در دوران حاملگی آورده شده است.

نحوه استفاده از خردل در دوران بارداری چگونه است؟

  • مشکلات سلامتی مرتبط با قلب
  • تحریک گلو
  • خستگی
  • مشکل در تنفس
  • اسهال مزمن
  • سقط جنین
  • تورم، تاول یا آسیب پوست
  • کما و مرگ در موارد شدید

روغن خردل در این دوران

روغن خردل نباید توسط زنان باردار و یا در طی پخت و پز و طبخ غذا استفاده شود. چرا که این روغن طبیعی حاوی اسید اروسیک است، که این ماده اثرات سمی بر قلب در پی دارد.همچنین با وجود این ممنوعیت، گاهی اوقات روغن خردل را به عنوان یک غذا یا ماده تشکیل دهنده در برخی از خوار و بار فروشی ها می بینید و صرف نظر از این، اگر باردار هستید یا خیر بایستی از مصرف آن به دلیل سمی بودن پیشگیری نمایید.

توجه داشته باشید که باید آن را در مقادیر کم مصرف نمایید چرا که ارزش غذایی آن در دوران حاملگی ناچیز است. امام مطمئنا نقش خود را در رابطه با یک چاشنی خوشمزه و معروف به خوبی ایفا می کند. با این حال، باید میزان سدیم را در برخی از مخلوط‌ ها و قندها را در نسخه ‌های شیرین ‌تر آن، مانند خردل عسلی مشاهده نمایید.

آیا خردل در بارداری مضر است؟

به طور کلی، خردل گزینه خوبی برای زنان باردار است تا کمی طعم به غذاهایی که باید در حاملگی مصرف کنید، به مانند ماهی، پروتئین بدون چربی و سبزیجات اضافه کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits