دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص و سوالات مصرف سیر در بارداری
3
زمان مطالعه: 7 دقیقه
سیر خواص درمانی زیادی دارد، اما آیا مصرف سیر در دوران بارداری بی خطر است؟ مقدار مجاز خوردن سیر در دوران حاملگی چقدر است؟ فواید استفاده از سیر در بارداری چیست؟ در ادامه پاسخ این سوالات آمده است .

آیا خوردن سیر در دوران بارداری ضرر دارد ؟

مصرف سیر به میزان کم در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می شود. خوردن سیر در اوایل بارداری بی خطر است، زیرا خوردن غذاها در این دوره در مقایسه با سه ماهه های بعدی بارداری می تواند تاثیر کمتری بر جنین بگذارد.

مصرف سیر به میزان زیاد در سه ماهه دوم و سوم بارداری می تواند منجر به دو عارضه جانبی جدی شود- فشار خون پایین و رقیق شدن خون. بنابراین، قبل از قرار دادن سیر در رژیم غذایی تان، توصیه می شود که با پزشک مشورت کنید.

پزشک می تواند در مورد مقادیر بی خطر سیر قابل استفاده در این دوره به شما توصیه کند.

یک زن باردار چند حبه سیر خام می تواند بخورد ؟

عموما مصرف 2 تا 4 حبه سیر بی خطر است. این شامل 600 تا 1200 میلی گرم عصاره سیر، 0.03 تا 0.12 میلی لیتر اسانس روغن سیر، 5 میلی لیتر عصاره مایع یا 20 میلی لیتر تنتور به طور روزانه است.

همچنین می توانید مکمل های سیر را به شکل قرص های خشک یخ زده مصرف کنید. دوز 400 میلی گرم این دارو را سه مرتبه در روز می توانید مصرف کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از مصرف سیر به شکل خام یا هر روش دیگری، ابتدا تایید پزشک خود را دریافت کنید.

خواص خوردن سیر در دوران بارداری

سیر فواید بسیاری دارد که برخی از آنها در دوران بارداری ضروری هستند. در این قسمت، برخی از مزایای سلامتی خوردن سیر در دوران بارداری ذکر شده است:


1. مصرف سیر خطر ابتلا به پره اکلامپسی را کاهش می دهد

پره اکلامپسی یا فشار خون بالا یک بیماری بالقوه مضر است که یک زن از هر ده زن باردار به آن دچار می شوند. سیر خطر ابتلا به این اختلال را کاهش داده و احتمال فشار خون بالا و میزان پروتئین در ادرار را کاهش می دهد.

درمان پره اکلامپسی با سیر


2. سیر در دوران بارداری وزن نوزاد را افزایش می دهد

مطالعات تحقیقاتی نشان می دهند که سیر به بهبود وزن نوزادان در هنگام تولد در نوزادانی که خطر کوچک بودن یا تولد زودرس دارند را کاهش می دهد. قرص های استاندارد سیر احتمالا عوارض تولد را کاهش می دهند.

آزمایشات نشان داده اند که اضافه کردن عصاره سیر به سلول های جفت باعث تحریک رشد می شود. فعالیت آنزیمی که در دوران بارداری غیر طبیعی کاهش پیدا می کند، در صورت وجود سیر در رژیم غذایی بهبود پیدا می کند.

افزایش وزن نوزاد با مصرف سیر در بارداری


3. سیر در دوران بارداری باعث کاهش کلسترول و مشکلات قلبی

ماده جادویی موجود در سیر، آلیسین است که به میزان کاهش کلسترول کمک می کند و آن را در میزان کنترل شده ای نگه می دارد. همین ترکیب همچنین به رقیق شدن خونتان کمک می کند و خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

کاهش کلسترول و مشکلات قلبی با مصرف سیر در دوران بارداری


4. خوردن سیر در بارداری مانع از سرطان می شود

طبق تحقیقات موسسه ملی سرطان ایالات متحده (NCI)، خوردن سیر به طور منظم می تواند از شما در برابر اشکال خاصی از سرطان به خصوص سرطان روده بزرگ کمک کند.

موسسه سرطان (NCI) در یک مطالعه تحقیقاتی در چین نشان داد که مصرف سیر همراه با پیاز و پیازچه به کاهش خطر مربوط به ابتلا به سرطان مری و معده ارتباط دارد.


5. سیر در دوران بارداری با سرما خوردگی، آنفولانزا و عفونت مبارزه می کند

سیر می تواند باکتری های مضر در بدن را محدود کرده و سیستم ایمنی بدن را سالم نگه می دارد. این کار به مبارزه با عفونت ها از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا کمک می کند.

درمان سرماخوردگی با مصرف سیر در دوران بارداری


6. سیر در بارداری عفونت های مخمر را درمان می کند

آلیسین موجود در سیر دارای خواص ضد قارچی است، که عفونت های مخمر واژنی مانند کاندیدیازیس مزمن و سندرم حساسیت به مخمر را درمان می کند.

درمان عفونت های مخمر با مصرف سیر


7. مصرف سیر در باردری از عفونت های پوستی و دهان جلوگیری می کند

خاصیت ضد میکروبی سیر به عنوان یک محلول موضعی برای پوست و دهان مفید است. با این وجود، به دلیل قوی بودن سیر، باید با احتیاط استفاده شود زیرا باعث تحریک و سوزاندن پوست می شود.

درمان عفونت های پوستی و دهان با مصرف سیر


8. سیر در بارداری مانع از ریزش مو می شود

سیر حاوی ماده ای به نام آلیسین است که یک ترکیب مبتنی بر گوگرد است. این ماده به جلوگیری از ریزش مو کمک کرده و همچنین باعث رشد موی جدید در فرد باردار می شود.

یر در هنگام خوردن در حد اعتدال مفید است. به خاطر داشته باشید که مصرف زیاد سیر می تواند عوارض جانبی زیادی داشته باشد.

سیر در بارداری مانع ریزش مو میشود

عوارض جانبی خوردن سیر در دوران بارداری

اگرچه سیر یک گیاه سالم محسوب می شود، اما در بعضی موارد می تواند باعث واکنش های منفی شود. در این قسمت مواردی وجود دارد که باید در مورد مصرف سیر مراقب باشید:

  • سیر خاصیت رقیق کردن خون دارد. این بدان معنا است که می توانید خونریزی بیشتر از حد طبیعی داشته باشید، که در مورد جراحی و سزارین می تواند یک مساله مهم باشد.
  • مکمل های سیر می توانند با داروهای ضد لخته شدن خون تداخلات دارویی داشته باشند. آنها با انسولین تداخل داشته که سطح قند خون نیز کاهش پیدا می کند. این دلیل دیگری است که قبل از شروع مصرف مکمل جدید، صحبت با پزشک بسیار مهم است.
  • مصرف بیش از حد سیر می تواند دستگاه گوارش را ناراحت کرده و منجر به مشکلات معده شود. در این خصوص، باید به پزشک مراجعه کنید.

مصرف سیر به میزان کم بی خطر است. در ادامه فهرستی از دستورالعمل های تهیه سیر را ارائه می کنیم که در طول این زمان مهم برای سلامتی شما مفید است.

خواص مصرف سیر در باردای

سوالات متداول در مورد مصرف سیر در دوران بارداری


1. آیا خوردن سیر با شکم خالی عوارض جانبی دارد ؟

خوردن سیر خام با معده خالی دیگر عوارض جانبی نخواهد داشت. در حقیقت، سیر خام به کاهش فشار خون کمک می کند و احتمال ابتلا به سرماخوردگی و عفونت را کاهش می دهد.


2. آیا خوردن سیر در دوران بارداری مفید است ؟

قرص ها و مکمل های سیر در شرایط مرتبط به فشار خون بارداری مانند پره اکلامپسی یا فشار خون بالا در دوران بارداری مفید است.

اما گاهی اوقات در صورت مصرف زیاد نیز می توانند برای شما و کودک مشکل ایجاد کنند. بنابراین، قبل از برنامه ریزی برای استفاده از قرص های سیر، باید با پزشک خود مشورت کنید.


3. اگر هنگام بارداری سیر زیادی مصرف کنید، چه اتفاقی رخ می دهد ؟

مصرف بیش از حد سیر می تواند باعث ناراحتی دستگاه گوارش شده و مشکل معده ایجاد کند. در صورت بروز این موارد، باید مصرف آن را قطع کنید و سریعاً به پزشک خود مراجعه کنید.

4. آیا سیر می تواند باعث خاتمه بارداری شود یا باعث سقط جنین شود ؟

بر اساس کتاب اصول داروشناسی، مصرف سیر در دوزهای بیشتر در غذا می تواند منجر به سقط جنین شود. بنابراین، باید در مورد میزان آن در غذای خود مراقب باشید.

بیشتر بخوانید :

خاصیت خوردن سیر خام

خواص خوردن سیر و عسل ناشتا و تاثیر آن بر لاغری

آیا مصرف سیر و عسل عوارضی برای بدن دارد ؟

خواص آب سیر : ۱۷ خاصیت شگفت انگیز عصاره سیر

سیر سرشار از فواید است، اما تنها زمانی که به میزان متوسط مصرف شود. بنابراین، در مورد مصرف سیر در دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.0 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits