دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ترشح کشدار و ژله ای واژن نشانه چیست ؟
40
زمان مطالعه: 7 دقیقه
اگر شما متوجه ترشحات چسبناک و لزج و کشدار از خود شدید (مثل سفیده تخم مرغ خام) احتمالا به معنی این است که، شما در حال تخمک گذاری هستید.

ترشحات کشدار واژن

ترشحات واژن به طوری کلی کمک می کند که سیستم تولید مثل در زنان سالم بماند. بنابراین ترشح واژن، به طور کلی چیز بدی نیست و جای نگرانی ندارد.این ترشحات همچنین کمک می کنند تا باکتری ها موجود در سیستم تناسلی از بین بروند.اگر حساب دقیق چرخه قاعدگی خود را داشته باشید متوجه خواهید شد که ترشحات در طول این چرخه مدام در حال تغییر است.این تغییرات در مراحل مختلف چرخه رخ می دهند. ترشح ژله ای واژن نیز نکات مهمی را یاد آور می شود.به گفته ی برخی از متخصصان زنان مشاهده این نوع ترشحات در زنان نشانه ی خوبی است که می توان از آن به عنوان آمادگی بدن برای بارداری نام برد.تخمدان شما یک تخمک بالغ آزاد می کند که، از طریق لوله رحم عبور می کند و می تواند بارور شود.درست قبل از تخمک گذاری، شما ممکن است متوجه افزایش شفافیت و رشته های ترشحات شوید. مایع چسبنده شرایط را برای سفر اسپرم به تخمک آسان تر می کند.چند روز پس از تخمک گذاری، ترشحات دوباره شروع به کم شدن خواهند کرد. اگر پریود های شما بسیار منظم است، معمولا پریود شما در حدود 14 روز پس از تخمک گذاری شروع می شود، پس کاهش ترشحات می تواند به شما کمک کند تا شروع به شمارش معکوس کنید.خانمها همچنین ممکن است، به صورت دوره ای ترشحات غلیظ و سفید را ببینید، تا زمانی که این ترشحات بی بوست و خارش و سوزش ندارد، عادی است و باید پس از چند روز فروکش کند.

ترشحات کشدار (ژله ای) واژن و مهبل چیست ؟

خروج ترشحات شفاف و ژله ای از واژن در طول چرخه قاعدگی مکررا اتفاق می افتد. در طول این چرخه، زمان هایی وجود دارد که موجب می شود غلظت ترشحات زیاد شود.همین افزایش غلظت ترشحات است که ظاهر آن ها را شبیه ژله می کند. این مخاط ترشح شده از لحاظ رنگ عموما یا روشن و شفاف هستند یا در صورت سفید بودن، شبیه ماده ای سفید و سبک می باشند. مثال ساده ای که می توان برای این نوع ترشحات در نظر گرفت این است که این ترشحات شبیه سفیده تخم مرغ هستند.معمولا ترشحات کشدار و ژله ای درست قبل از وارد شدن به چرخه قاعدگی بعدی رخ می دهد. استروژن عامل تصمیم گیری های مهم در مورد تغییرات ترشحات واژن است.سطح استروژن در زمان تخمک گذاری به اوج خود می رسد و پس از این دوره سریعا شروع به کاهش می کند. بنابراین تغییر در میزان و فرم ترشح، در طول یک دوره قاعدگی، با توجه به تغییرات استروژن، موضوعی طبیعی است.در طول دوره تخمک گذاری، هر چقدر ترشحات واژن ژله ای تر باشد، عبور و ورود اسپرم را به بدن ساده تر می کند. اما با افزایش غلظت ترشحات، گذشتن از کانال واژن و وارد شدن اسپرم به لوله ی فالوپ کمی سخت خواهد شد

بنابراین زمانی که بافت ترشحات ژله ای است، شانس لقاح نیز بیشتر می شود.

ترشحات موکوسی و تخمک گذاری

ترشحات موکوسی از اسپرم ورودی به بدن محافظت می کنند بنابراین کیفیت ترشحات مهم است. در صورت مناسب بودن کیفیت ترشحات موکوسی، اسپرم می تواند خود را به تخمک برساند و بر باروری تاثیر می گذارد .

علت ترشحات کشدار واژن

ترشحات موکوسی چیست ؟

در هنگام تخمک گذاری، هورمون استروژن کاهش می یابد بنابراین باعث افزایش تولید ترشحات موکوسی می شود.ترشحات موکوسی مایعی بارور است که در هنگام تخمک گذاری در دهانه رحم تولید می شود.ترشحات موکوسی مایعی مناسب برای سرعت بخشیدن به باروری است.مشاهده ترشحات موکوسی در طول تخمک گذاری

پیش از بارداری باید ترشحات مورد بررسی قرار گیرند

  • بررسی ظاهر و بافت ترشحات در روزهای باروری
  • بررسی نمونه ترشحات با استفاده از انگشتان
  • سپس انگشتان را بشویید و انگشت وسطی را وارد واژن کنید.
  • سعی کنید انگشت را به دهانه رحم برسانید.
  • هنگامی که ترشحات را لمس کردید، مقداری از آن را از واژن خارج کنید.
  • ترشحات را بین انگشتان لمس کنید.
  • انگشتان را فشار دهید و از هم فاصله دهید و مقدار کشش ترشحات را ملاحظه کنید.

حتماً بخوانید:
ترشحات سفید واژن هنگام رابطه جنسی و بعد از آن نشانه چیست ؟

ترشحات سفید واژن هنگام رابطه جنسی و بعد از آن نشانه چیست ؟

ترشحات واژن در دوره قاعدگی، یک پدیده کاملاً طبیعی است و می توان نوع آن را براساس مقدار، رنگ و بو مشخص کرد. این ترشحات، معمولاً به رنگ سفید شیری تا…

ترشحات ژله ای (کشدار) واژن در بارداری

یکی از حساس ترین دوره های زندگی زنان دوران بارداری است که هر تغییری در وضعیت جسمی آنها باید جدی گرفته شود ، اصولا ترشحات واژن در این دوره افزایش می یابد که برخی خطرناک و برخی طبیعی هستند ؛ ترشحات ژله ای واژن چطور ؟ترشحات کشدار و سفید رنگ واژن اولین نوع از ترشحات است که شما در اوایل بارداری می بینید که در مورد آنها نکات مهمی برایتان خواهیم گفت :تنها تفاوت این ترشحات در اوایل بارداری و قبل از باردار شدن در مقدار آن است. مقدار آن در اوایل بارداری بیشتر خواهد بود.این ترشحات بو ندارد و یا بوی خیلی ملایم شبیه بوی شیر دارد. حتی ممکن است شما این ترشحات را قبل از باردار شدن هم تجربه کرده باشید.اگر تجربه کرده اید این ترشحات چرکی بوده اند. تا در اواخر بارداری این ترشحات سفید رنگ تغییر کرده و غلیظ تر میشود.زمانی که خارش و یا بوی بد را همراه با این ترشحات احساس نکرده اید، نگران نباشید.

ترشح واژن

ترشحات ژله ای واژن در دوران بارداری خطرناک است ؟

ترشحات سفید رنگ مخلوطی از مایعات است که از دهانه رحم، واژن و باکتری های ساکن در واژن ترشح میشود.زمانی که شما باردار هستید بدن هورمون استروژن را بیشتر ترشح میکند که نتیجه آن افزایش جریان خون به ناحیه واژن است.در اوایل بارداری، ترشحات دهانه رحم شما را پر میکند که باعث ایجاد سد دفاعی شده با گذشت بارداری کم کم دهانه رحم از این ماده خالی میشود و ممکن است این ماده را بصورت ترشحات سفید رنگ خارج کند.این ماده بیشتر شبیه سفیده تخم مرغ است و گاهی هم ممکن است حاوی چند نقطه خونی باشد.در مراحل بعدی بارداری و نزدیک شدن به زمان زایمان، ترشحات شفاف تر و آبکی تر شده که ممکن است نشت مایع آمنیوتیک باشد و سیگنالی برای زایمان بشمار رود.

روش تست و آزمایش ترشحات ژله ای یا کشدار واژن در خانه

اگر می خواهید ترشحات خود را چک کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دست های خود را بشویید و خوب خشک کنید.
  2. یک موقعیت مناسب را که در آن دستتان راحت تر به واژن می رسد، مانند حالت نشستن روی توالت ایرانی یا چمباتمه زدن را انتخاب کنید.
  3. با انگشت مقداری از مخاط واژن را بردارید.
  4. مخاط خارج شده را با بین انگشت شست و سبابه لمس کرده و سپس انگشتان را باز کنید.

با این روند می تواند متوجه تغییرات زیر بشوید:

اگر مخاط چسبنده بودند و بین انگشتان کش آمد یعنی دوره تخمک گذاری نزدیک است.مخاط خامه ای که زیاد کش نمی آید نشان می دهد که نزدیک به چرخه قاعدگی هستید.مخاط آبکی و مرطوب یا مخاط چسبناکی که کش می آید نشان می دهد که دقیقا در دوره تخمک گذاری قرار دارید.ترشح ژله ای واژن که بیش از یک اینچ بین دو انگشتتان کش بیاید نشان می دهد که بدنتان بسیار حاصلخیز است. افزایش میزان نزدیکی می تواند شانس بارداری را به شدت افزایش دهد. اما اگر ترشح ژله ای واژن تان در کل چرخه قاعدگی وجود دارد پیشنهاد می شود برای یافتن علت حتما به پزشک مراجعه کنید.تمام تغییرات مداومی که در قوام یا رنگ ترشحات واژن ایجاد می شود، ممکن است نشانه ای از بیماری باشد و باید توسط پزشک بررسی شود.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.7 از 5 (40 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits