دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
مزایای مصرف آب نارگیل در زمان حاملگی
1
زمان مطالعه: 7 دقیقه
هیدراته نگه داشتن بدن طی دوران بارداری اهمیت زیادی دارد. آب تصفیه شده یکی از بهترین گزینه‌هاست اما آب نارگیل شیرین نیز بسیار مفید است.

مزایای مصرف آب نارگیل در بارداری

مرطوب نگه داشتن بدن در طول بارداری بسیار مهم است. آب تصفیه شده یکی از بهترین گزینه ها برای آبرسانی به بدن می باشد. اما آب نارگیل شیرین نیز ممکن است مفید باشد.

اگر از طرفداران این نوشیدنی هستید، ما را تا انتهای این مطلب مجله دلگرم همراهی کنید تا بیشتر با مزایای مصرف آب نارگیل در بارداری برای بدن مادر و جنین آشنا شوید.

بسیاری از متخصصان به زنان باردار توصیه می کنند که هر روز یک یا دو فنجان آب نارگیل مصرف کنند. با این حال، سعی کنید از آب نارگیل های صنعتی و بسته بندی شده اجتناب کنید. آب نارگیل تازه برای شما و نوزادتان بهتر است، زیرا حاوی مواد نگهدارنده و سایر مواد شیمیایی نیست.

آب نارگیل یک نوشیدنی ایزوتونیک غنی از مواد مغذی و طبیعی است. این ماده غنی از الکترولیت ها، کلرید، پتاسیم و منیزیم است و دارای مقدار متوسطی قند و پروتئین می باشد. علاوه بر این، این نوشیدنی منبع خوبی از فیبرهای رژیمی، منگنز، کلسیم، ریبوفلاوین و ویتامین C است.آب نارگیل یک جایگزین عالی برای نوشیدنی های کافئین دار یا نوشیدنی های خنک در فصول گرم است و عوارض جانبی نیز ندارد.

جلوگیری از یبوست در زمان بارداری با آب نارگیل

یبوست یک مشکل شایع در دوران بارداری است. این عارضه می تواند به دلیل افزایش سطح پروژسترون در بدن و در نتیجه مصرف مکمل های آهن رخ دهد.

میزان فیبر در آب نارگیل، برای درمان یبوست در دوران بارداری سودمند است. فیبر حجم زیادی به مدفوع اضافه می کند و باعث می شود که روده به درستی عمل کند. همچنین آب نارگیل به عنوان یک ملین طبیعی و ملایم عمل می کند و حرکات روده را منظم کند.

متوقف کردن سوزش سر دل در زمان بارداری با آب نارگیل

علاوه بر یبوست، سوزش سر دل نیز به دلیل تغییرات هورمونی و فشار ایجاد شده از سمت رحم بر روی معده در طول بارداری شایع است.از آنجا که مصرف داروهای درمان سوزش سر دل به دلیل تاثیر ماندگارشان بر روی جنین، در دوران بارداری توصیه نمی شود، می توانید با مصرف آب نارگیل با این عارضه مبارزه کنید.آب این میوه سطح اسید در معده را کاهش می دهد و به نوبه خود مانع از برگشت اسید و سوزش سر دل می شود.

بالا بردن سطح انرژی در زمان بارداری با آب نارگیل

برای این که در طول بارداری پر انرژی باشید، باید آب نارگیل مصرف کنید. این نوشیدنی سبک و با طراوت یک نوشیدنی طبیعی است که دارای الکترولیت های زیادی است و به حفظ سطح انرژی در بدن کمک می کند.

آب نارگیل همچنین با افزایش متابولیسم بدن و تحریک عملکرد تیروئید، انرژی را بالا نگه می دارد.وجود مقدار متوسط ​​قند، پروتئین و سدیم در این نوشیدنی نیز به حفظ سطح مایعات در بدن کمک می کند و برای مبارزه با خستگی بسیار مفید می باشد.

جلوگیری از کم آبی بدن

اکثر زنان به علت تهوع صبحگاهی و استفراغ، در معرض خطر کمبود آب هستند. اگر از آن دست افرادی هستید که در ماه های اول زیاد دچار تهوع می شوید، می توانید آب آشامیدنی مصرفی خود را به راحتی با آب نارگیل جایگزین کنید.

این نوشیدنی علاوه بر مزایایی که در بالا مطرح کردیم دارای اسیدهای آمینه سالم و دیگر آنزیم هایی است که به مبارزه با کم آبی و کم خونی کمک می کنند.در عین حال، آب نارگیل به کاهش تهوع و استفراغ که یکی از دلایل اصلی کم آبی بدن است، کمک می کند.

تهوع و استفراغ صرف نظر از اینکه انرژی شما را کاهش می دهد، با از دست دادن آب بدن، خاصیت کشسانی پوست را نیز کاهش می دهد و می تواند منجر به نشانه های برجسته ای از ترک خوردگی پوست که به علت حاملگی رخ می دهد، شود.

پس برای جلوگیری از ترک خوردگی پوست هم که شده از آب نارگیل استفاده کنید. بسیاری از افراد طعم آب نارگیل را لذت بخش تر از آب آشامیدنی و یا نوشیدنی های ورزشی می دانند، که ممکن است حاوی کافئین و سایر مواد افزودنی باشند.

تامین پتاسیم مورد نیاز بدن در زمان بارداری با آب نارگیل

یکی از مواد مغذی کلیدی که در آب نارگیل وجود دارد، پتاسیم است که به حفظ تعادل الکترولیتی در بدن کمک می کند و باعث رشد مطلوب جنین می شود. آب نارگیل می تواند در جلوگیری از گرفتگی عضلات پا و تورم در دوران بارداری کمک کند.

علاوه بر این، پتاسیم نقش مهمی در انتشار انرژی از مواد مغذی حیاتی مثل چربی، پروتئین و کربوهیدرات دارد. علاوه بر سدیم، پتاسیم در تنظیم فشار خون نیز نقش خواهد داشت. پتاسیم ناکافی در دوران بارداری می تواند عوارض جانبی زیادی در بدن ایجاد کند.

از آن جا که آب نارگیل دارای مقدار مناسبی پتاسیم است، نوشیدن یک لیوان از این ماده در طول روز، این اطمینان را ایجاد می کند که به مقدار توصیه شده روزانه از این ماده مغذی دسترسی داشته باشید.

تامین منیزیم و کلسیم مورد نیاز بدن در زمان بارداری با آب نارگیل

کلسیم و منیزیم دو ماده مهم دیگری هستند که می توانید از طریق مصرف آب نارگیل آن ها را دریافت کنید. مصرف این مواد مغذی به صورت ترکیبی برای اطمینان از داشتن حاملگی سالم بسیار مفید است. در حالی که منیزیم عضلات را شل می کند،

کلسیم عضلات را تحریک می کند تا انقباض خود را متوقف کنند. این بدان معنی است که اگر در طول بارداری منیزیم و کلسیم کافی دریافت کنید، می توانید از انقباضات کاذب رحم جلوگیری کنید.هم کلسیم و هم منیزیم برای تولید انرژی نیز کاربرد دارند و از عملکرد ارگان های مختلف حمایت می کنند. در عین حال، منیزیم باعث تقویت دندان ها و استخوان در کودک شما می شود.

کنترل فشار خون در زمان بارداری

مصرف منظم آب نارگیل به شما کمک می کند فشار خونتان را کنترل کنید. این خاصیت عمدتا به پتاسیم و منیزیم در این نوشیدنی باز می گردد.

پتاسیم با نمک ارتباط دارد و به حذف آن از بدن کمک می کند. کاهش سطح سدیم در خون و رسیدن آن به محدوده طبیعی به معنی کاهش فشار خون است.همچنین، این ماده از کمبود منیزیم در بدن، که با فشار خون بالا ارتباط دارد، جلوگیری می کند. در تحقیقات مختلف مشخص شده است که به طور معنی سطح متوسط ​​منیزیم در بدن زنان دارای فشار خون بالا کمتر است.

جلوگیری از عفونت های دستگاه ادراری

آب نارگیل یک دیورتیک طبیعی است. بنابراین می تواند موجب افزایش ادرار شود. افزایش ادرار نیز به جلوگیری از عفونت های زیادی مانند عفونت های دستگاه ادراری (UTIs) کمک می کند.

زنان باردار به دلیل افزایش حجم رحم که مستقیما بالای مثانه قرار دارند، در معرض خطر ابتلا به چنین عفونت هایی هستند. بنابراین نوشیدن آب نارگیل به صورت روزانه یک راه آسان برای جلوگیری از ایجاد این عفونت ها است. این ویژگی شانس زایمان زود هنگام را نیز محدود می کند.

علاوه بر این، آب نارگیل برای حفظ سلامت کلیه و کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه و عفونت کلیوی نیز مفید است. با این حال، توجه داشته باشید که نوشیدن آب نارگیل می تواند تعداد دفعات مراجعه شما به دستشویی را بیش از پیش کند.

نکات مهم در مورد نوشیدن آب نارگیل در زمان بارداری

  1. زیاد از آب نارگیل در طول روز استفاده نکنید. نوشیدن یک تا دو لیوان از این نوشیدنی خوشمزه در روز برای کسب خواص آن کافی است.
  2. اگر سابقه ای آلرژی های با دانه های درختی را دارید، ممکن است به آب نارگیل نیز آلرژی داشته باشید.
  3. اگر دیابت بارداری دارید یا دیابتی هستید، مصرف این ماده را با توجه به کربوهیدرات زیادی که در آن وجود دارد محدود کنید.
  4. سعی کنید دقیقا هم زمان که میوه را باز می کنید، یعنی زمانی که آب داخل میوه پر از مواد مغذی است، آن را مصرف کنید.

همچنین بخوانید:

زیبایی از سر تا پا با روغن نارگیل

۱۸ مزیت صابون نارگیل برای زیبایی پوست و مو

چگونه درخت نارگیل بکاریم؟

۱۰ خاصیت باورنکردنی روغن نارگیل

هرگز روغن نارگیل مصرف نکنید!



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (1 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits