دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سوالات متداول در مورد مصرف آبلیمو و لیمو ترش در بارداری
0
زمان مطالعه: 7 دقیقه
مصرف آبلیمو و لیمو ترش در بارداری : در این مقاله سوالات مهم و متداولی که هر خانم بارداری در مورد مصرف آبلیمو و لیمو ترش و نوشیدنی های حاوی لیمو در دوران حاملگی برایش پیش می آید را آورده ایم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

مصرف آبلیمو و لیمو ترش در بارداری

مصرف آبلیمو و لیمو ترش در بارداری : لیموترش به خصوص به عنوان یک منبع غنی از ویتامین ث شناخته می شود که مصرف آن در دوران بارداری باعث افزایش جذب آهن در غذاها می شود. برهمین اساس است که توصیه شده زنان باردار همراه با ماهی، مرغ، ماکارونی یا چای، مقداری لیموترش چکانده و مصرف کنند.

البته فراموش نکنید به علت خواص اسیدی آبلیمو و لیموترش، ممکن است کسانی که ناراحتی های گوارشی دارند، پس از مصرف با تشدید علائم خود روبرو شوند.

سؤالات متداول در مورد مصرف آب لیمو ترش در بارداری

1. آیا در بارداری، نوشیدن آب میوه لیمو ترش امن است ؟

بله لازم است بدانید که رژیم غذایی زنان در دوران بارداری باید دارای آب لیمو ترش باشد؛ مصرف متعادل این میوه مانند دریافت هر ماده مغذی، در اندازه متعادل، ​​برای حفظ سلامت بدن خود او و بهبود روند رشد جنین مؤثر است.

بهتر است از آب لیموی تازه به جای کنسرو یا آب لیموی کارخانه ای، به عنوان یک نوشیدنی در دوران حاملگی خود استفاده نمایید.

با این که مصرف بیش از حد آب لیمو میتواند به سمزدایی سریع بدن زنان باردار کمک کند، اما این کار بسیار ناامن است. فراموش نکنید که مدیریت تعادل، همیشه کلید حل مشکلات دوران باردار است.

همچنین، یک زن حامله، قبل از اینکه تصمیم بگیرید هر ماده غذایی جدید را در رژیم خود قرار دهد، بسیار مهم است که با یک پزشک متخصص زنان و زایمان در این مورد مشورت نماید.

2. آیا زنان، با آغاز بارداری، تمایل بیشتری به مصرف آب میوه لیمو ترش خواهند داشت ؟

در سه ماهه اول بارداری، زنان اغلب از مشکل تهوع رنج میبرند؛ این حالت تمایل و اشتیاق این مادران را به مصرف مواد غذایی که حاوی اسید سیتریک بوده و دارای مزه ترش میباشند، افزایش میدهد.

بر همین اساس، میوه لیمو ترش تازه، رایجترین انتخاب مادران در این دوره از زندگی خواهد بود.

3. آیا مصرف آب میوه لیمو ترش در بارداری، منجر به سقط جنین می شود ؟

خیر، این حرف در حد افسانه است؛ مصرف آب میوه لیمو ترش برای زنان باردار کاملاً بیخطر میباشد؛ استفاده متعادل از این میوه باعث سقط جنین درون رحم زنان باردار نمیشود، به همین دلیل مادران میتوانند آن را در 9 ماه دوران بارداری خود، با خیال راحت مصرف کنند.

4. آیا مصرف لیموناد در بارداری ایمن است ؟

بله لیموناد یک نوشیدنی پرطرفدار بوده و مصرف آن علائم ویار صبحگاهی را در دوران بارداری زنان کاهش میدهد.

همچنین مصرف این آب میوه مقادیر زیادی ویتامین C را به بدن مادران باردار ارائه میکند. با این حال، مصرف بیش از حد لیموناد شیرین باعث افزایش بیش از حد وزن زنان در دوران بارداری خواهد شد.

خوشبختانه، برخی از شیرین کننده های مصنوعی که توسط سازمان (FDA) مورد تأیید قرار گرفتهاند، برای بدن زنان در 9 ماه دوران بارداری، مشکلی ایجاد نمیکنند.

لیموناد نیز حاوی شیرین کننده های مصنوعی مانند استویا، آسپارتام و سوکرالوز است؛ زنان حامله میتوانند بدون نگرانی آن را مصرف کنند؛ اما اگر بدن زن بارداری سطح بالایی از فنیل آلانین را داشته باشند، او باید از مصرف آسپارتام در 9 ماه دوران حاملگی خود اجتناب نماید.

5. آیا مصرف لیمو ترش در بارداری، باعث سقط جنین می شود ؟

نه لیمو ترش هرگز به عنوان عامل سقط جنین در دوران بارداری زنان شناخته نشده است؛ اما اعتقاد بر این است که مصرف میوه هایی از جنس مرکبات مانند لیمو ترش میتواند سطح اسیدی بدن مادران باردار را افزایش داده و باعث سقط جنین درون رحم این افراد شوند.

با این حال، اگر شما به عنوان یک زن حامله از این میوه استفاده میکنید، بهتر است حد اعتدال را برای حفظ سلامت خود و جنین داخل رحم خود نگه دارید.

6. آیا زنان میتوانند از نوشابه های لیمویی در بارداری استفاده کنند ؟

نوشیدن برخی از نوشیدنیها، با اینکه کافئین ندارد، در 9 ماه دوران بارداری زنان امری نگرانکننده است. فراموش نکنید که اکثر نوشابه های لیمویی حاوی کافئین و شیرین کننده های مصنوعی در مقادیر بسیار زیاد هستند.

بر همین اساس، مصرف این نوع نوشیدنی های شیرین میتواند خطر ابتلا به زایمان زودرس را در بدن زنان حامله افزایش دهد.

همچنین، میزان مصرف کافئین یک زن حامله باید 200 میلیگرم در روز باشد، در حالی که یک نوشابه معمولی حاوی 35 تا 55 میلیگرم کافئین است؛ بنابراین، هنگام انتخاب نوشابه های لیمویی دقت نموده و برای مصرف دوران بارداری خود، منابع غذایی دیگر را که حاوی کافئین نیستند، انتخاب کنید.

علاوه بر این موارد، زنان حامله باید در مورد مصرف چای، قهوه، شکلات و سایر نوشیدنی های انرژی زا بیشتر دقت کرده و به جای آنها از میوه ها و سبزیجات برگ سبز استفاده کنند.

7. آیا مصرف چای لیمو در بارداری ایمن است ؟

بله لازم است بدانید که اگر مادر حامله چای لیمو را در اندازه متعادل مصرف کند، این نوشیدنی برای حفظ سلامت خود او و جنین کاملاً امن خواهد بود.

شما میتوانید یک فنجان کوچک از چای لیمو را به جای سایر نوشیدنیهای شیرین انتخاب کنید، زیرا مصرف نوشیدنی هایی با قند بالا در این دوران میتواند خطر ابتلا به دیابت بارداری را در بدن شما افزایش دهد.

8. آیا مادر حامله میتواند آب لیمو و آب خیار را با خیال راحت مصرف کند ؟

آب لیمو و آب خیار با چند شاخه گیاه نعناع یک نوشیدنی عالی محسوب شده و تمام زنان حامله میتوانند آن را با خیال راحت مصرف کنند.

میوه لیمو یک پاک کننده طبیعی بوده و خیار هم علاوه بر بهبود روند هضم مواد غذایی، حالت هیدراتاسیون بدن مادران باردار را حفظ میکند؛ وجود نعناع در این نوشیدنی نیز طعمی تازه به آب میوه شما داده و شادابی و طراوت را به بدنتان هدیه میکند.

شما میتوانید برای تهیه این نوشیدنی آب خیار تازه را با آب لیمو مخلوط نموده و با اضافه نمودن چند برگ تازه گیاه نعنا، عطر و طعمی دلپذیر ایجاد کنید. این نوشیدنی بهتر است در طول روز مصرف شود تا فرد لذت بیشتری از آن ببرد.

9. آیا مصرف Med-Lemon در بارداری زنان است ؟

Med-lemon داروی خوش طعمی است که برای مبارزه با بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا مورد استفاده قرار میگیرد؛ اما زنان نمیتوانند در 9 ماه دوران بارداری خود، مخصوصاً سه ماهه اول بارداری و سه ماهه سوم بارداری از این دارو استفاده کنند؛ مگر این که روند مصرف آن تحت نظارت پزشک متخصص زنان و زایمان صورت گیرد.

10. آیا میتوان از روغن لیمو ترش در بارداری استفاده کرد ؟

زن حامله باید روغن لیمو را در مقادیر کم و رقیق مورد استفاده قرار دهد تا از مزایای آن به عنوان یک روغن معطر درمانی بهره ببرد.

11. آیا مصرف آب لیمو ترش برای درمان آکنه در بارداری مفید است ؟

در نهایت، به یاد داشته باشید که طبیعت اسیدی لیمو باعث میشود که آب آن برای درمان آکنه زنان در دوران بارداری مؤثر باشد.

زنان حامله میتوانند آب لیمو را بر روی نواحی آسیب دیده پوست خود که مبتلا به آکنه است قرار داده و به مدت پنج دقیقه صبر کنند؛ سپس ناحیه مورد نظر را با استفاده از آب معمولی بشویند.

در چنین موردی، استفاده از برنامه روزانه منظم میتواند علائم آکنه را بر روی پوست بدن زنان حامله از بین برده و انباشت چربی زیر پوست این افراد جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید :

۱۶ خاصیت و ۶ عوارض مصرف آب لیمو ترش در بارداری

مهم ترین علائم و نشانه ها در هفته اول بارداری

هفته ۴۳ بارداری | نشانه های جنین پست ترم



این مطلب چقدر مفید بود ؟
 

    دیدگاه ها

    اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !

    
    hits