دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
سینه­ بند مخصوص دوران بارداری چیست؟

نکاتی اساسی در انتخاب سینه بند مخصوص بارداری

سینه­ بند مخصوص دوران بارداری چیست؟
2
زمان مطالعه: 9 دقیقه
در طول بارداری، سینه ها می توانند به سرعت درشد کنند و بسیار حساس شوند و گاهی حتی دردناک باشند. برای راحتی باید به لباس زیر در دوران بارداری توجه کنید. سوتین های مناسب برای زنان باردار از سینه ها حمایت می کنند و از کشش رباط ها جلوگیری می کنند و راحتی...

چگونه سینه بند مخصوص دوران بارداری مناسبی را انتخاب کنیم؟

همانطور که می­دانید دوران بارداری، زمانی ایده ­آلی برای تغییر نوع لباس­های روزانه زنان، مخصوصا لباس­های زیر این افراد می­باشد. سینه­ های زنان باردار هم در طی دوران حاملگی تغییر کرده و با گذشت هر سه ماه از این دوران حساس تا اندازه­ای بزرگ می­شود، طوری که هر خانم بارداری متوجه خواهد شد که زمان خداحافظی با سینه ­بندهای قدیمی فر رسیده است.

به عنوان یک خانم جوان و بی ­تجربه به خاطر داشته باشید که هر خانم بارداری باید این دوره از زندگی خود را با استفاده از سینه­ بندهای مخصوص زنان باردار سپری کند، تا بتواند به راحتی این دوران را به اتمام رسانده و دوره شیردهی خود را با نوع جدیدی از سینه­ بندها شروع کند.

چرا در دوران بارداری سوتین مخصوص بپوشیم؟

علم پزشکی زنان و زایمان، کرست­ های (سوتین) مخصوصی را برای دوران بارداری زنان طراحی نموده است، که با پشتیبانی کردن از سینه­ های رو به رشد زنان در طی این دوران، از بروز مشکلات خاص در بدن این افراد جلوگیری می­کند.

در اغلب موارد هم نوع استفاده درست این سینه­ بندها توسط کارشناسان آموزش ­دیده، در هنگام فروش به اطلاع زنان حامله می­رسد. فراموش نکنید که انتخاب درست یک لباس زیر زنانه می­تواند راحتی سینه­ های شما را در طی کل دوران بارداری تامین نموده و آنها را از مواجه شدن با مشکلات بعدی در امان نگه دارد.

همچنین، یادتان باشد که سینه­ بندهای مخصوص دوران بارداری، عمدتا از مواد نرم تشکیل شده است. این سینه­ بندها به طوری راحت هستند که از بروز درد در نوک سینه ­های زنان در طی دوران حاملگی جلوگیری میکند.

جالب است بدانید که برخی از سینه­ بندهای مخصوص دوران بارداری به شکل فنجان باز طراحی شده است، تا بتواند حمل و پرستاری سینه ­های بزرگ زنان را به راحتی انجام دهد.

نکاتی اساسی در انتخاب سینه بند مخصوص بارداری

separator line

چرا زنان باید در طی دوران بارداری خود از سینه بندهای مخصوص حاملگی استفاده کنند؟

همانطور که می­دانید شنیدن شکایاتی از مادران جوان، که برای اولین بار حامله شده ­اند، در مورد علائم کشش پوست سینه ­هایشان امری بسیار شایع است.

در واقع، می­توان ادعا کرد که تمام زنان باردار از این مشکل شکایت دارند. یادتان باشد که بروز این حالت عمدتا به دلیل حمایت ناکافی سینه ­بندها از سینه بزرگ زنان در طی دوران بارداری اتفاق می­افتد. بسیاری از پزشکان متخصص زنان و زایمان ادعا می­کنند که سینه ­بندهای معمولی نمی­تواند نیازهای بدن یک زن باردار و یا شیرده را برآورده کند.

بنابراین، زنان حامله باید اطمینان حاصل کنند که سینه­ های سنگین آن­ها در طی این دوره حساس از زندگی، به وسیله سینه­ بندهای مخصوص دوران بارداری به اندازه کافی حمایت می­شود.

به عبارتی بهتر، استفاده از سینه ­بندهای مخصوص دوران بارداری باید باعث از بین بردن علائم کشش در سینه ها زنان باردار شود.

در نهایت، به عنوان یک خانم جوان و بی­ تجربه به خاطر بسپارید که انطباق سینه ­های زنان باردار بر روی قفسه سینه، به وسیله سینه­ بندهای مخصوص حاملگی، باعث کاهش فشار وارده بر روی عضلات قفسه سینه این افراد می­شود.

علاوه بر این موارد، یادتان باشد که با آغاز دوران بارداری، فشار زیادی بر روی کمر برخی از زنانی که قبلا دارای سینه­ های بزرگی بودند، وارد می­شود، که این درد کمر تا مراحل پایانی دوران حاملگی ادامه خواهد داشت، زیرا در این دوره از زندگی، ستون فقرات زنان تحمل وزن اضافی سینه ­های سنگین را نداشته و باعث بروز مشکلاتی در بدن این افراد و جنین داخل رحمشان خواهد شد.

استفاده از سینه ­بندهای مخصوص حاملگی می­تواند چنین مشکلاتی را به سادگی رفع کند.

زنان حامله چه زمانی باید سینه­بندهای مخصوص حاملگی را خریداری کنند؟

یادتان باشد که به محض شروع دوران بارداری، در هنگام استفاده از سینه­ بندهای معمولی احساس ناراحتی خواهید کرد. در این شرایط، باید بدانید که زمان خرید سینه­ بندهای مخصوص دوران بارداری فرا رسیده است، زیرا بر خلاف بسیاری از نقاط دیگر بدن، سینه­ های زنان توسط هیچ رباط و یا عضله­ای پشتیبانی نمی­شوند.

از آن­جایی که بروز تغییرات هورمونی در بدن زنان باردار تاثیر زیادی بر رباط­ های بدن این زنان دارد، پس مهم است که زنان مراقبت وزن سینه­ های بزرگ شده خود در طی دوران حاملگی باشند.

البته، این نکته مهم را به خاطر داشته باشید که تغییر در اندازه سینه ­های زنان طی دوران بارداری، معمولا از هفته هشتم تا دهم این دوران مشاهده شود. اما، فراموش نکنید که در ماه چهارم از دوران بارداری تغییرات قابل مشاهده­ای در اندازه سینه زنان حامله به وجود خواهد آمد.

از این رو، ترجیح داده می­شود که این زنان، سینه ­بندهای مخصوص دوران بارداری را تهیه نموده و استفاده درست از آن­ها را هم یاد بگیرد، زیرا انتخاب سینه­ بندهای مناسب در طی دوران بارداری زنان، سینه­ های آن­ها را برای تغذیه نوزاد با شیر مادر آماده خواهد نمود.

آیا ممکن است برخی از زنان حامله به سینه­بندهای مخصوص دوران بارداری نیاز نداشته باشند؟

زنانی که دارای هیکل کوچک و قد کوتاه هستند، ممکن است در طی دوران بارداری خود به سینه­ بندهای مخصوص این دوران نیاز پیدا نکنند. در واقع، برای این افراد بهترین گزینه استفاده از سینه ­بندی در اندازه بزرگتر است.

معمولا، پزشک متخصص زنان و زایمان به این زنان توصیه می­کند که سینه­ بندی با اندازه یک تا دو اینچ بزرگ­تر از سینه­ بند معمولی که قبلا استفاده می­کردند، خریداری کنند.

separator line

زنان حامله در هنگام خرید سینه­بندهای مخصوص دوران بارداری باید به چه نکاتی توجه کنند؟

یادتان باشد که حالت الاستیک سینه ­بندهای مخصوص حاملگی یکی از نکات بسیار مهم در هنگام خرید این محصولات است.

البته، برخی از این سینه ­بندها دارای ویژگی­های خاصی مانند داشتن ضخامت بیشتر و عمیق بودن جای سینه ­ها هستند، تا بتوانند از کل وزن سینه­ های زنان باردار پشتیبانی نموده و از بیرون آمدن قسمتی از سینه در هنگام استفاده جلوگیری کنند.

در ادامه این مقاله، نکاتی برای انتخاب درست سینه ­بندهای مخصوص حاملگی بیان شده است، که عبارتند از:

  • زنان حامله باید سعی کنند تا به همراه یک نفر دیگر از دوستان و یا شریک زندگی خود برای خرید سینه بند مخصوص دوران بارداری به فروشگاه بروند، زیرا چهار چشم بهتر از دو چشم است! در واقع، کمک فردی دیگر باعث انتخاب درست خانم­های باردار خواهد شد.
  • همچنین، به دلیل این که استفاده از سینه­ بند حاملگی برای یک زمان طولانی می­باشد، بهتر است خانم­های باردار اندازه آن را کمی بزرگ­تر از اندازه فعلی سینه­ های خود انتخاب کنند، زیرا در مدت کوتاهی، سینه ­های زنان باردار رشد بیشتری خواهد کرد. بنابراین، به یاد داشته باشید که سینه­ بند انتخابی شما باید حداقل 5٪ بزرگ­تر از اندازه معمولی سینه­ هایتان باشد.
  • علاوه بر این موارد، در هنگام خرید سینه ­بند سعی کنید تا بر روی راحتی این لباس زیر تمرکز نموده و ظاهر سکسی آن را در نظر نگیرید. در واقع، سینه ­بندی انتخاب کنید که بتواند به طور کامل سینه­ های شما را پوشش دهد.
  • یادتان باشد که جنس پنبه بهترین جنسی است که همیشه در تهیه لباس زیر زنانه مورد استفاده قرار میگیرد. در دوران بارداری هم که گرمای بدن زنان به شدت بالا می­رود، جنس پنبه یک گزینه عالی برای مناسب نگه داشتن دمای بدن خواهد بود.
  • ترجیحا سینه بندی را خریداری کنید که حداقل دارای یک بند سیمی یدکی نیز باشد، تا توانید با استفاده از آن سینه­ های خود را به طور کامل در هنگام نیاز بیرون بیاورید، در غیر این صورت استفاده از آن برای شما بسیار ناراحت­ کننده خواهد بود.
  • به عنوان یک خانم جوان و بی­ تجربه به خاطر داشته باشید که در هنگام خرید سینه­ بند مخصوص دوران بارداری سعی کنید حداقل سه عدد از این لباس زیر را بخرید، تا اگر یکی را پوشیده باشید و دیگری هم برای شستن در لباس­شویی باشد، یکی را همیشه به صورت آماده داشته باشید!
  • در نهایت، یادتان باشد که شما باید از سینه ­بند مخصوص حاملگی تا سه ماهه دوم از دوران بارداری خود، به منظور حمایت از سینه­ هایتان استفاده نمایید، زیرا در بعد از هفته 36 از دوران بارداری، شما بیشتر از یک سینه­ بند حاملگی به سینه ­بند شیردهی نیاز خواهید داشت، تا علاوه بر پرستاری و پشتیبانی از سینه هایتان، بتوانید از آن در طول روزهای شیردهی خود هم استفاده کنید.

نکاتی اساسی در انتخاب سینه بند مخصوص بارداری

بیشتر بخوانید :

علت خارش واژن در زمان بارداری چیست؟ به همراه درمان این عارضه

علت درد ناحیه تناسلی در بارداری و سایر ناراحتی های این دوران

عوارض بی خوابی در زنان باردار

اگر زنان در طی دوران بارداری خود از سینه­بند مناسب استفاده نکنند، چه اتفاقی می­افتد؟

یادتان باشد که در خرید سینه ­بند مخصوص دوران بارداری هرگز خساست به خرج ندهید؛ زیرا استفاده از سینه­ بند نامناسب در طی دوران بارداری ممکن است باعث انسداد مجاری وصل شده به سینه­ هایتان شده و شما را برای شیردهی فرزندتان بعد از زایمان دچار درد و ناراحتی کند.

البته، بروز این حالت شانسی است! اما انتخاب سینه ­بند مخصوص دوران بارداری و در دسترس بودن اتصالات یدکی از ارکان مهم حاملگی بوده و می­تواند سلامت مادر را در دوران بارداری و شیردهی تامین کند.

در نهایت، به خاطر داشته باشید که اگر وقت رفتن به بازار را ندارید، می­توانید این وسیله را به صورت سفارشی از طریق سایت ­ها خریداری کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
5.0 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits