دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
فواید شگفت انگیز حنا برای واژن
31
زمان مطالعه: 8 دقیقه
با توجه به خواص حنا برای واژن، می‌توان از این گیاه دارویی به عنوان یک درمان خانگی سریع برای بهبود عفونت‌های واژن استفاده کرد. خاصیت آنتی اکسیدانی حنا، موجب از بین رفتن التهاب‌های پوستی ناشی از عفونت می‌شود.

خواص حنا برای واژن

احتمالا شما بانوان عزیز یا شخصا تجربه عفونت واژن را داشته یا اینکه از دوستان و آشنایان خود درباره این مشکل زیاد شنیده‌اید. اگر به دنبال راه حل‌های خانگی برای درمان این بیماری هستید، این مقاله از دلگرم برایتان مفید خواهد بود. بسیاری از گیاهان دارویی هستند که در این مواقع مانند یک اورژانس خانگی عمل می‌کنند. با دلگرم همراه باشید تا شما را با خواص حنا برای واژن و طریقه استفاده از آن آشنا کنیم. به دلایل مختلفی می‌توان از حنا به عنوان یک ضدعفونی قوی برای واژن استفاده کرد. حنا از زمان‌های قدیم محبوبیت زیادی در بین افراد و طبیبان سنتی داشته است. حنا جزء داروهای گیاهی مشهور بوده و اثرات مفید آن برای درمان ریزش مو، درمان جوش صورت و بسیاری موارد دیگر انکار ناپذیر است. حنا دارای خواصی است که آن را برای واژن مفید می‌کند، این خواص عبارتند از:

  • آنتی باکتریال
  • ضد قارچ
  • ضد اسپاسم
  • آنتی ویروس

برای اینکه بیشترین بهره را از خواص حنا ببرید می‌توانید از ترکیب حنا با دیگر گیاهان دارویی یک ماسک تهیه کنید.

نحوه تهیه ماسک حنا برای واژن

برای تهیه ماسک حنا برای واژن لازم است ترکیبی از کندر، جفت بلوط، مازو (جهت رفع ترشحات بدبوی واژینال) و حنا را با نصف فنجان سرکه طبیعی مخلوط کنید. این ماسک را مانند پماد روی یک نوار بهداشتی ریخته و هنگام خواب این نوار بهداشتی را بر روی دهانه واژن خود قرار دهید. این کار را می‌توانید هفته‌ای یک بار تکرار کنید تا علائم عفونت واژن شما برطرف شود.

نشانه های عفونت واژن

علائم اصلی عفونت واژن عبارتند از:

  • بوی بد واژن و ترشحات واژنی ضخیم با ظاهر پنیری و سفید
  • درد در ناحیه واژن
  • سوزش و خارش واژن به ویژه هنگام مقاربت و ادرار
  • بثورات واژن
  • قرمزی و تورم دیواره‌های داخلی و خارجی واژن

خواص روغن حنا برای واژن

روغن حنا که بیشتر برای درمان ریزش مو و دردهایی مانند سردرد میگرنی استفاده می‌شود، برای درمان عفونت واژنی هم می‌تواند موثر باشد. البته لازم است بدانید که به طور کلی گیاه حنا و مشتقات آن مانند روغن حنا ممکن است برای بعضی از افراد حساسیت زا باشد. بنابراین شما نیز احتیاط کنید. به مقدار دو الی سه قطره روغن حنا را در حمام قبل از دوش گرفتن، بر روی واژن خود بمالید و بعد از پنج دقیقه آبکشی کنید. اگر به روغن حنا آلرژی نداشته باشید این ماده می‌تواند برای درمان عفونت واژن موثر باشد.

رفع تیرگی واژن با ماسک حنا

اکثر خانم‌ها نگران تیرگی در قسمت کشاله های داخلی ران و واژن خود هستند. راه‌های متعددی برای رفع تیرگی واژن و کشاله ران وجود دارد. یکی از ماسک‌های خانگی برای رفع این مشکل، ماسک حناست که به روش زیر تهیه می‌شود:یک قاشق غذا خوری ماست کم چرب + یک قاشق غذا خوری حنای بی رنگ + سه قطره گلاب را با هم مخلوط کرده و به مدت ده دقیقه بر روی واژن خود استفاده کنید. سپس با آب گرم کاملا واژن خود را بشویید.

مصرف حنا در دوران بارداری

به دلیل خاصیت سقط کنندگی حنا توصیه می‌شود در دوران بارداری از حنا برای واژن استفاده نشود. از آنجا که حنا به طور کلی بر روی هورمون‌های زنانه تاثیر می‌گذارد، هر گونه مصرف از این گیاه در دوران بارداری خطرناک است.

خواص حنا برای رحم

اگر خانم ها در قسمت مهبل خود ترشحات سوزاکی دارند. از جوشانده ریشه درخت حنا استفاده کنند. همچنین اگر بعد از وضع حمل و زایمان درد دارید از حنا بهره ببرید، حنا را ماده ای شفابخش برای رحم می دانند.

حتماً بخوانید:
فواید حنا بی رنگ برای پوست و مو چیست؟

فواید حنا بی رنگ برای پوست و مو چیست؟

حنا گیاهی پر خواص است که در این مقاله به صورت اختصاصی به خواص بی‌نظیر حنا بی‌رنگ بر روی پوست و مو پرداخته‌ایم. با دلگرم همراه باشید.

مضرات حنا

خواص درمانی حنا نباید باعث شود تا آن را به هر شکل و اندازه ای مصرف و از عوارض آن غافل شد در مورد خواص حنا و هر ماده دیگر باید به این نکته مهم توجه داشت که به صرف گیاهی بودن، نباید یک ماده رابه هرشکلی مصرف نمود.حنا در عین حالی که بسیار مفید است می تواند زیان آور نیز باشد.حنا برای حلق و ریه زیان آور است و لذا باید به همراه کتیرا خورده شود.مقدار مجاز خوردن حنا ۵ گرم است و مصرف بیشتر آن خطرناک است.حساسیت تماسی، آسم، سقط جنین واثر سوء بر روی حلق و ریه عوارض دیگر حنا هستند.به هنگام کار با گیاه حنا باید دقت کردتا از ورود آن به چشم جلوگیری شود.

درمان عفونت زنانه با حنا

دیگر خواص و فواید حنا

1. خواص حنا برای پوست: یکی از مهمترین خواص حنا دفاع در برابر عفونت می باشد. حنا می تواند به بدن کمک کند تا در برابر عفونت، دفاع قوی تری داشته باشد و این باعث می شود که کم کم باکتری های مضر از پوست شما محو شود. این یکی از مهمترین خواص حنا برای پوست است. این باکتری ها سبب به وجود آمدن برخی از عفونت ها در بدن می شود که به روش های مختلفی تولید می شوند، و درمان پوست شما به طور منظم توسط حنا و استفاده از این خواص حنا تاثیر زیادی در حذف باکتری ها دارد.

2. اختلالات کبدی: از دیگر خواص حنا در درمان اختلالات کبدی می باشد. حنا به عنوان گیاه پزشکی کاملا مفید در نظر گرفته می شود از این رو پوست گیاه حنا در درمان بزرگ شدن کبد و یرقان موثر می باشد.

3. خواص برگ حنا: برای رفع و درمان اگزما گرد برگ حنا با برگ هلو مخلوط کنید و به صورت ضماد استفاده نمایید.

4. خواص ریشه حنا: برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل از جوشانده ریشه درخت استفاده می شود.

5. خواص حنا برای تسکین درد: حنا می تواند التهابی که منجر به درد می شود را کاهش بخشد، شما می توانید در مناطق آسیب دیده پوستتان، از حنا به عنوان مسکن ضعیف استفاده کنید. اگر شما آلرژی و یا تمایل به استفاده از انواع دارو ندارید، حتما از حنا و خواص حنا استفاده کنید و علاوه بر آنها حنا یک ماده طبیعی است که مزیت خاص آن محسوب می شود.

6. رفع جوش های دهان: یکی از خواص حنا رفع جوش های دهان می باشد. برای رفع جوش های دهان، جوشانده حنا را مزمزه کنید و نتیجه خوبی بگیرید.

7. جلوگیری از بید زدگی: یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن گل یا برگ حنا در لابه لای لباسهای خود از بید زدگی لباس جلو گیری می کنید.

8. خواص متعدد حنا: از جوشانده برگهای حنا به صورت غرغره برای رفع پیله دندان استفاده می شود. در مصرف داخلی برای کاهش درد معده بعد از زایمان و همچنین برای رفع خشونت صدا تجویز می شود. از دیگر خواص حنا این است که برای رفع عرق بدبوی پا بسیار موثر است.

9. حنا ضد سردرد: یکی از خواص حنا این است که با گذاشتن ضماد حنا با سرکه روی پیشانی سر دردتان خوب می شود.

10. خواص حنا برای بینایی: گذاشتن ضماد حنا بر سر باعث تقویت بینایی خواهد شد. این یکی از جالبترین فواید حنا می باشد.

11. خواص مختلف حنا: از خواص حنا این است که غرغره آن با آب دم کرده برگ آن برای زخمهای دهان مفید است. خوردن دو گرم آن و یا خوردن آب خیس کرده ۵۰ گرم آن برای یرقان، طحال، سنگ کلیه، مثانه و سختی ادرار نافع است. خواص حنا برای رویانیدن ناخن اصلی به جای ناخن کج اثر خوب دارد.

12. خواص حنا و نیروی جنسی: حنا کردن کف پا عث لطیف شدن کف پا شده وبوی بد پا را از بین خواهد برد و باعث تقویت نیروی جنسی خواهد شد.

13. خنک کننده پوست: حنا و خواص حنا تاثیر زیادی در خنک کردن پوست شما دارد که با اثر گذاشتن در گردش خون بدن سبب این امر می شود. اگر شما از نقاط داغ و یا گرفتگی در مناطق خاصی از بدنتان رنج می برید، با استفاده از این خاصیت حنا می توانید آن را بهبود بخشید.اما حنا نمی تواند نگرانی شما دراین موضوع را از بین ببرد و اگر وضعیت پوست شما گرم است به پزشک مراجعه کنید تا با دقت تمام مشکل شما را بهبود بخشد.

حتماً بخوانید:
فرق سدر و حنا : حنا چه تفاوتی با سدر دارد؟

فرق سدر و حنا : حنا چه تفاوتی با سدر دارد؟

سدر : جزو گیاهان جادویی است که برای پوست و مو از جمله نرم و شفاف شدن پوست و درمان شوره سر و ریزش مو معجزه میکند. حنا : دارای فواید درمانی بی نظیری…

14. خواص حنا و درمان اسهال: از دیگر خواص حنا درمان اسهال و اسهال خونی می باشد.

15. خواص حنا و پوست: از بین بردن بیماری های قارچی پوست از دیگر خواص دارویی حنا می باشد.

16. خواص حنا و شوره: پیشگیری و درمان خارش سر و شوره یکی دیگر از خواص حنا می باشد.

17. روماتیسم و خواص حنا: کاهش دردهای روماتیسمی از خواص درمانی حنا می باشد.

18. خواص حنا برای مو: از بین بردن چربی زاید مو از خواص حنا است. حنا موها را پرپشت، قوی و نرم می‌کند. این خاصیت حنا در داشتن موهایی سالم می تواند بسیار موثر باشد.

تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش مو از خواص حنا است.

19. خواص حنا و تعرق: جلوگیری از تعریق زیاد یکی دیگر از خواص حنا می باشد.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.3 از 5 (31 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits