دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
ارضا شدن زن در بارداری، مجاز است؟
10
زمان مطالعه: 6 دقیقه
خطر ارضا شدن در بارداری برای جنین: "داشتن رابطه جنسی در طول بارداری" برای بدن، ضربان قلب، و رابطه شما مناسب است ". "مزایای آن همانند زمانی است که حامله نیستید".

ارگاسم زن در دوران بارداری خطری برای جنین دارد؟

بارداری دورانی است که شرایط خاص خود را دارد و در این دوران ممکن است زنان نیاز داشته باشند که نیازهای جنسی خود را برطرف کنند و البته زنانی هستند که در دوران بارداری از طریق استمنا یا خودارضایی، لذت می برند.اما ...

آیا ارضا شدن در بارداری از لحاظ پزشکی خطرناک است و آیا برای مادر و جنین مشکلی ایجاد می‌شود؟

برخی از پزشکان معتقدند تا زمانی که مادر باردار از لحاظ جسمی سالم است و هیچ نگرانی درباره سلامت جنین ندارد، خودارضایی مشکلی برای جنین و مادر ایجاد نمی‌کند و این ممکن است باعث تعجب بسیاری از افراد شود. اما در ادامه به حقایقی کامل درباره خودارضایی در بارداری می‌پردازیم.

آیا ارضا شدن زن باردار خطرناک است؟

داشتن رابطه زناشویی در طول بارداری برای بدن، ضربان قلب، و رابطه شما مناسب است

"داشتن رابطه جنسی در طول بارداری" برای بدن، ضربان قلب، و رابطه شما مناسب است ". "مزایای آن همانند زمانی است که حامله نیستید". داستان ها و افسانه ها خانم ها را از نزدیکی جنسی در بارداری می ترسانند. اما اگر پزشک شما به شما اطمینان داده است که حاملگی شما طبیعی است، در معرض خطر زایمان زودرس نیستید و عوارض دیگر حاملگی را ندارید بنابراین هیچ دلیلی برای نداشتن رابطه جنسی در دوران بارداری وجود ندارد.

آیا ارگاسم در طول بارداری مجاز است؟

بارداری یک بیماری نیست و باید به عنوان یک وضعیت طبیعی درمان شود. یکی از مسائل بحث برانگیز که بر کیفیت زندگی خانوادگی تأثیر می گذارد این است که آیا ممکن است در طول بارداری رابطه جنسی داشته باشید و ارگاسم داشته باشید یا خیر. اما باید بگویم ارگاسم یا ارضا شدن زن برای جنین هیچ ضرری نداره و در طول بارداری امکان پذیر است، پس نگران نباشید. البته قبل از هر گونه نزدیکی در بارداری از پزشکتان اجازه بگیرید. در صورت درد شکمی و لکه بینی و سایر شرایط ممکنه توصیه به انجام نزدیکی نشود.

رابطه جنسی در بارداری

چه زمانی ارضا شدن در دوران بارداری مضر است؟

اگر موارد منع پزشکی وجود داشته باشد از جمله باز شدن دهانه رحم، تهدید سقط جنین، موارد از دست رفتن حاملگی در گذشته، لکه بینی، انقباض جفتی، درد رحم و درد در قسمت پایین شکم، بهتر است رابطه جنسی انجام نشود. امن ترین دوره برای رابطه جنسی سه ماهه دوم بارداری است. ارگاسم در اوایل بارداری غیر ممکن است زیرا وضعیت سلامتی ضغیف است: به دلیل سردرد، حالت تهوع، درد پستان.
کارشناسان هشدار می دهند ارگاسم در هفته سی و هفتم بارداری همراه با زایمان زودرس است. اکسیتوسین، ماده ای است که در بدن در هنگام ارضا ترشح می شود، باعث می شود دیواره رحم منقبض شود. علاوه بر این، اسپرم مرد حاوی پروستاگلاندین است که دهانه رحم را نرم می کند و باعث باز شدن آن می شود. این فرآیند در بدن باعث خطرناک شدن ارگاسم در هفته 36 تا 37 می شود. ارگاسم در هفته 39-41 بارداری می تواند روند طولانی مدت زایمان را به وجود آورد.

چگونه ارگاسم در طول بارداری بر جنین تاثیر می گذارد؟

جنین در محیطی با مایع آمنیوتیک قرار دارد بنابراین هیچ خطری در طول رابطه جنسی او را تهدید نمی کند. ارگاسم در دوران بارداری با ورود خون به اندام تناسلی و رحم و اکسیژن مورد نیاز و مواد مغذی به جنین همراه است. احساس خوشایند آزاد شدن هورمون اندورفین، منبع شادی و لذت است.
در مقابل، استرس دائمی ناشی از نارضایتی، ترس، انکار ارگاسم در دوران بارداری ممکن است تأثیر منفی بر سلامت جنین داشته باشد. او کوچکترین نوسانات حالت مادر را احساس می کند. بعضی از زنان در طول بارداری در هنگام نزدیکی جنسی احساس ناراحتی می کنند، اما زمان هایی وجود دارد که در طول بارداری ارگاسم امکان پذیر است.


1. ارگاسم تهدیدی برای بارداری سالم نیست: تنها مواردی که توصیه می شود نزدیکی جنسی انجام نشود، زمانی است که او در معرض خطر زایمان زودرس یا خونریزی جفتی است.


2. ارگاسم در دوران بارداری می تواند بهتر از حد معمول باشد: جریان خون به رحم و سایر اندام های جنسی می تواند ارگاسم را بسیار شدیدتر کند. هورمون ها همچنین نقش مهمی دارند، مخصوصا اکسیتوسین، که در اواخر بارداری و بعد از زایمان تولید می شود.


3. شکم در طول ارگاسم تغییر می کند: هنگامی که عضلات رحم و شکم منقبض می شوند، شکم به شکل مثلثی می شود. نقطه سر مثلث می تواند به طور مستقیم در وسط باشد. این حالت طبیعی است و خطرناک نیست.


4. انقباض بعد از ارگاسم در دوران بارداری طبیعی است: پس از ارگاسم، احساس گرفتگی عضلات در رحم طبیعی است. این انقباضات رحمی بعد از ارگاسم اتفاق می افتند. در دوران بارداری، ممکن است احساس گرفتگی قاعدگی داشته باشید. اما شدت می تواند از زن تا زن متفاوت باشد.


5. بارداری می تواند توانایی شما را برای رسیدن به ارگاسم (اغلب برای بهتر شدن) تغییر دهد: جریان خون به اندام تناسلی اولین قدم در روند تحریک انسانی است. بسیاری از زنان در بارداری راحت تر ارضا می شوند. اما بارداری می تواند با توانایی ارگاسم تداخل دارد. در اواخر بارداری، ارگاسم برای برخی خانم ها سخت می شود.

نتیجه گیری

برخی از پزشکان معتقدند که خودارضایی در بارداری یک روش برای کاهش استرس در این دوران است ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این تنها زمانی صحیح است که مشکلات بارداری، زایمان زودرس، رحم ضعیف، جفت سر راهی و ... وجود نداشته باشد، در غیر اینصورت هم جنین و هم مادر، دچار مشکلات شدیدی خواهند شد. البته این از نظر پزشکی بررسی شده است.این کاملا طبیعی است که میل جنسی شما در زمان بارداری افزایش یابد. شما می‌توانید در مورد این نیاز، روش‌های برطرف کردن آن و بهترین پوزیشن‌‌های رابطه جنسی در دوران بارداری با همسرتان، اطلاعات کسب کرده و یا با پزشک متخصص خود مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

همچنین بخوانید:

۱۵ نوع قرص ضد بارداری همراه با نحوه مصرف

شرایط طلاق زن باردار

فواید خوردن شیرخشت در دوران بارداری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.2 از 5 (10 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits