دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا در دوران بارداری میتوانم از کرم موبر استفاده کنم؟

آیا پودر و کرم موبر (واجبی) باعث سقط جنین یا پارگی کیسه آب میشود؟

آیا در دوران بارداری میتوانم از کرم موبر استفاده کنم؟
146
زمان مطالعه: 5 دقیقه
استفاده از پودر مو بر در بارداری اشکال داره : آیا استفاده از پودرهای موبر برای موهای روی شکم و ناحیه تناسلی در بارداری ضرر دارد یا نه؟

هشدار برای استفاده از نوره (واجبی) جهت نظافت در زمان بارداری و حاملگی

استفاده از نوره در بارداری و حاملگی چگونه است؟

آیا می توان در دوران حاملگی و آبستنی برای نظافت موهای زائد بدن مخصوصا موهای زائد ناحیه شرمگاهی (تناسلی) از نوره استفاده کرد؟

نوره یا واجبی که به پودر نظافت هم معروف است یک پودر سفید رنگ می باشد که جهت زدودن موهای زائد بدن از آن استفاده می شود. در دین مقدس اسلام و در روایات منقول از ائمه اطهار (سلام الله علیها) تاکید فراوانی بر استفاده از نوره یا واجبین شده است. منظور این نوشتار استفاده از نوره های طبیعی (بدون دستکاری در ترکیب اصلی آن و بدون اسانس و ...) است که می توانید از عطاری های معتبر تهیه نمایید. خواص نوره طبیعی علاوه بر زدودن موهای زائد ، شامل سلامتی بدن و نشاط فرد است.

آیا استفاده از موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن در دوران بارداری مضر است؟

همانطور که گفته شد با شروع دوران حاملگی زنان و بروز تغییرات هورمونی در بدن این افراد، رشد موهای زائد در قسمت‌های مختلف بدن آن‌ها افزایش می‌یابد. البته، لازم است به عنوان یک خانم جوان و بی‌تجربه به خاطر داشته باشید که مشکل افزایش رشد مو بعد از گذشت 6 ماه از زمان تولد نوزاد، خود به خود از بین می‌رود. اگر دوست دارید به عنوان یک زن حامله از کرم‌های موبر برای از بین بردن موهای زائد بدن خود در دوران بارداری استفاده کنید، نکات ایمنی مرتبط با این کرم‌ها را بررسی کنید که عبارتند از:

استفاده از پودر موبر در بارداری

در مرحله نخست، هنگام استفاده از کرم‌های موبر مقدار کمی از آن را بر روی ناحیه کوچکی از پوست خود استفاده کرده و به بررسی تحریکات جزئی پوست خود پردازید، زیرا اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از مصرف کرم‌های موبر دچار بثورات جلدی شده و به درمان پزشکی نیاز پیدا کند.از آن‌جایی که اکثر کرم‌های موبر حاوی مواد شیمیایی فعال بوده و با تجزیه کردن موها، آن‌ها را از روی پوست بدن تمیز می‌کنند، ایمنی استفاده از این کرم‌ها برای زنان باردار تایید نشده است. در واقع، در طول دوران بارداری، هر گونه مواد شیمیایی پس از ورود به پوست، وارد جریان خون مادر شده و از آنجا به بدن جنین منتقل می‌شود.

حتماً بخوانید:
نوره کشیدن چیست ؟ فواید نوره کشیدن برای بدن + روش استفاده

نوره کشیدن چیست ؟ فواید نوره کشیدن برای بدن + روش استفاده

نوره یا همان واجبی (طین، حنازرد) که به پودر نظافت هم معروف است یک پودر ترکیبی سفید و سبز رنگ می باشد که از آمیخته شدن آهک و زرنیخ درست می‌شود و جهت…

البته عوارض ناشی از مواد شیمیایی کرم‌های موبر در هنگام استنشاق زنان حامله نیز می‌تواند بسیار خطرناک بوده و مشکلات تنفسی خاصی را برای مادر و کودک درون رحم او ایجاد کند. نتایج مطالعات محققان نشان می‌دهد که در موارد خیلی نادر، ممکن است زن باردار بر اثر استنشاق انواع کرم‌های موبر، دچار واکنش‌های آلرژیکی شود.بنابراین، اگر به عنوان یک مادر باردار می‌خواهید از مواد شیمیایی دور بوده و فرزند درون رحم خود را نیز از عوارض این مواد محافظت کنید، بهتر است با افزایش رشد موهای زائد خود در دوران بارداری کنار بیایید. البته فراموش نکنید که روش‌های دیگر مانند اپیلینگ، اپیلاسیون و تراشیدن مو، گزینه‌های ایمنی برای از بین بردن موهای زائد بدن زنان در دوران بارداری هستند که شما می‌توانید امتحان کنید.

سوال کاربران عزیز دلگرم در رابطه با استفاده از واجبی در زمان بارداری

من هفته 20 بارداری هستم. آیا استفاده از پودرهای موبر برای موهای روی شکم و ناحیه تناسلی در بارداری ضرر دارد یا نه؟

پاسخ متخصص پوست و مو: در طی دوران بارداری می توانید قسمت تناسلی را اپیلاسیون کنید و این کار از نظر علمی هیچ اشکالی و مشکلی برای مادر و جنین ایجاد نمی کند. ما فقط توصیه می کنیم که خانم های باردار از مواد شیمیایی در این دوران استفاده نکنند. پودرهای موبر حاوی یک سری مواد شیمیایی هستند که می توانند مضر باشند بنابراین این نوع ترکیبات را نباید مورد استفاده قرار دهید ولی موم گذاشتن برای رفع موهای زائد و یا بند انداختن در طول بارداری هیچ مشکلی ندارد. البته بهترین روش موزدایی برای این دوران شیو کردن با استفاده از تیغ است ولی اگر تمایل دارید اپیلاسیون هم مشکلی برایتان پیش نمی آورد. بعضی از خانم ها هم هستند که می خواهند با استفاده از لیزر در این دوران موزدایی کنند. ما معمولا استفاده از لیزر را در بارداری توصیه نمی کنیم و بهتر است قبل از باردار شدن این کار را انجام دهند. هرچند که لیزر کردن از نظر تئوری در طول بارداری اشکالی ندارد و خطری برای مادر و جنین ایجاد نمی کند ولی بهتر است قبل از بارداری این کار را انجام دهید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.2 از 5 (146 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ا | ۲ سال پیش
سلام من هفته ۳۸ بارداری از پودر مو بر استفاده کردم نمیدونسم ک مضره َیعنی ممکنه برا بچم مشکلی پیش بیاد
23
89
فرشته | ۴ سال پیش
سلام من هفته ۳۳بارداری هستم تا الان هم سه بار از اسپری موبر واسه موهای زائد شکم استفاده کردم اطلاع نداشتم که مضرن یعنی ممکنه واسه بچم مشکل پیش اومده یا نقص عضو شده باشه تورو خدا بهم بگید ممنون
36
141

hits