دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
دوران بارداری و نشستن پشت میز !

عوارض نشستن پشت میز کار در بارداری

دوران بارداری و نشستن پشت میز !
2
زمان مطالعه: 7 دقیقه
خانم های بارداری که شاغل هستند بهتر است به برخی نکات مراقبتی در این زمینه توجه کنند و مانع آسیب به جنینشان شوند خانم های بارداری که پشت میز می نشینند مخاطب امروز ما هستند بهتر است به برخی توصیه های متخصصین در این زمینه دقت کنند.

حاملگی و پشت میز نشینی

متخصص زنان و زایمان گفت:

خانم‌های باردار در هنگام بارداری هم می توانند با توجه به نوع کار، قدرت و استعداد جسمانی در خارج از منزل به فعالیت شغلی خود ادامه دهند.

زنان باردار شاغل و نکاتی که باید رعایت کنند

نوع فعالیت کاری زنان باردار : خانم های باردار شاغل به دو دسته تقسیم می شوند یا فعالیت‌شان ایستاده است یا پشت میز نشین هستند که آن دسته از خانم‌هایی که پشت میز نشین هستند در اثر نشستن زیاد دچار ورم پا می‌شوند پس مناسب است که هر دو ساعت یک بار حدود یک ربع تا ۲۰ دقیقه در صورت امکان در جایی دراز بکشند و پای خود را به دیوار تکیه بدهند.

بی تحرک بودن خانم‌های پشت میز نشین

آویزان بودن پا به مدت طولانی در این دوران به علت کند شدن تخلیه‌ی خون و کند شدن باز گشت خون سیاه رگی از پای آنها به سمت قلب موجب تشکیل لخته در سیاه رگهای عمقی پاها می‌شود که این امر سبب تورم دردناک پا‌ها شده و بالقوه می تواند بسیار خطر ناک باشد، چون در صورت حرکت لخته از این سیاه رگ ها به قلب و از آنجا به ریه ها می تواند سبب تنگی نفس شدید در مادر و در موارد شدید حتی ممکن است منجر به مرگ مادر باردار شود.

خانم‌هایی که فعالیت سرپایی دارند

این خانم ها بیشتر از مایعات استفاده کنند، هر دو ساعت یک بار در صورت امکان دراز بکشند همچنین در ماه‌های اول بارداری که بیشتر احساس تهوع دارند می‌توانند آجیل شیرین که علاوه بر پروتئین و کالری حاوی مواد معدنی همچون مس، منگنز، منیزیم و… است در محل کار خود مصرف نمایند و از نوشیدن چای, قهوه, نسکافه و نوشابه‌های گازدار اجتناب کنند.

نوشیدن قهوه و نسکافه

با نوشیدن قهوه و نسکافه اعصاب فرد تحریک می‌شود که این موضوع سبب بی خوابی شده، بنابراین مادر بارداری که این نوشیدنی‌ها را میل می کند احتمال آن که بر روی جنین تاثیر بگذارد زیاد است(dot) علاوه بر این، این امر ممکن است سبب تولد نوزاد بی قرار شود.گردن درد کشیدگی گردن شما هنگام خواندن صفحه نمایش کامپیوتر می تواند به ستون فقرات شما فشار وارد آورد در این حالت سر شما با زاویه ۳۰ درجه با بدن تان قرار می گیرد باید بدانید به عضلات زمانی که در این حالت قرار می گیرند سه تا چهار بار بیشتر از زمانیکه در حالت راست و مستقیم قرار می گیرند فشار وارد می شود.

موقعیت کامپیوتر خود را طوری قرار دهید که وسط صفحه مانیتور با چانه شما در یک راستا قرار بگیرد، از این طریق شما تشویق به حفظ گردن خود در یک موقعیت مناسب می شوید. اگر محور آن واقع بینانه نیست، وضعیت خود را با بالا بردن کامپیوتر و یا تلویزیون خود بهبود بخشید، بنابراین شما باید به وضعیت نشستن خود پشت کامپیوتر دقت کنید همچنین میزان روشنایی نیز می تواند به شما برای دیدن صفحه نمایش کمک کند.

7 عارضه مهم در زمان نشستن زیاد پشت میز کار در دوران حاملگی

عارضه1: عدم تمرکز نشستن طولانی مدت جریان خون را محدود کرده و از رسیدن خون به مغز جلوگیری می کند. مغز به علت کمبود اکسیژن خسته شده و در نتیجه قادر به تمرکز نخواهد بود. تلاش برای صرفه جویی در وقت با انجام همه کارها و وظایفتان به یکباره می تواند در واقع علیه شما کار کند. شما در واقع کارآمد تر خواهید شد اگر گه گاهی بین کارهایتان حرکت کنید .

مثلا بردن یک بسته برای یک همکار در یک نقطه دیگر اداره، بلند شدن برای گرفتن برگه ها هر کدام به تنهایی به جای صرفه جویی در وقت و جمع شدن آن ها روی هم . در اینجا مشخص می شود که چطور یک مدیر خلاق کمک می کند که همه فعال تر شده و در نتیجه بیماری کمتری از نشستن مداوم داشته باشند . اگر نشستن‌های طولانی دارید بخوانید.

عارضه 2: افسردگی زنان میانسالی که بیش از هفت ساعت در روز می نشینند به احتمال زیاد نشانه هایی از افسردگی را نسبت به کسانی که چهار ساعت یا کمتر می نشینند بیشتر گزارش می کنند.صرف زمان در طبیعت. در یک مطالعه مشخص شد افرادی که یک پیاده روی ۹۰ دقیقه ای در محیط طبیعی داشتند نسبت به کسانی که در یک محیط شهری قدم می زنند کمتر احتمال داشتند که در احساسات منفی خود غرق شوند. تمرکز بیش از حد در افکار منفی می تواند خطر ابتلا به افسردگی و سایر بیماریهای روانی را افزایش می دهد.

عارضه 3: مشکلات انسولین فقط یک روز بی تحرک بودن به طور چشمگیری می تواند به کاهش ترشح انسولین که سبب حفظ قند خون می شود کمک کند هنگامی که بدن از انسولین به درستی استفاده نمی کند، فرد می تواند در معرض خطر دیابت نوع ۲ قرار گیرد یک بطری آب با خود داشته باشید. هنگامی که شما دچار کم آبی هستید، سطح هورمون وازوپرسین که سطح قند خون را افزایش می دهد زیاد شده و به توانایی بدن در استفاده مناسب از انسولین صدمه می زند اما افرادی که آب بیشتری می نوشند خطر کمتری برای ابتلا به دیابت نوع ۲ دارند .نشان داده شده است که بالاترین مصرف کنندگان آب کمتر به بیماران دیابتی مبدل خواهند شد.

عارضه 4: کمر درد قوز کردن پشت میز برای مدت طولانی می تواند باعث درد جزئی کمر و شروع درد های بدتر بعدی شود نشستن بد می تواند سبب بروز فشار روی دیسک های ستون فقرات شده و درنتیجه سبب می شود قسمت نرم آن از قسمت سخت استخوان ها بیرون بزند و منجر به مشکلات “فاجعه بار گردد. بهبود وضعیت نشستن شما نمی تواند یک شبه درد کمرتان را خوب کند ، اما می تواند به آن کمک کند. وضعیت قرار گیری بد باعث می شود زمان بهبودی طولانی تر شود.

استفاده از یک صفحه کلید که از شما فاصله دارد مناسب است اگر شما از لپ تاپ استفاده می کنید برای جلوگیری از قوز کردن بیش از اندازه بایدصفحه کلید را طوری قرار دهید که آرنج ها خم و نزدیک به بدنتان باشد و مچ دست خود را در یک ردیف گسنرش دهید. کار کردن در دوران بارداری برای مادران .

عارضه 5: پا درد هنگامی که پاها فرصت کشش و حرکت ندارند، عضلات شروع به درد می کنند و اگر شما این کار را نکنید، پس از مدتی درد بدتر می شود. هنگامی که نشسته اید پاهای خود را صاف بر روی زمین نگه دارید و ارتفاع صندلی خود را طوری تنظیم کنید که زانو های شما کمی بالاتر از باسن تان قرار گیرد.

عارضه 6: ذخیره چربی بیشتر در یک مطالعه مشخص شد یک زندگی بی تحرک با کاهش فعالیت آنزیم لیپاز لیپوپروتئین که آنزیمهایی چربی سوز هستند همراه است.تنظیم مجدد شیوه زندگی و وضعیت نشستن و ایستادن خود می تواند موقعیت را تغییر دهد. اگر شما نمی توانید از صندلی خود دور شوید هر ۱۵ دقیقه بدون بلند شدن عضلات خود را منقبض کنید پنج ثانیه بر روی حرکت عضلات خود در ذهن تمرکز کنید. سعی کنید با حرکت مچ پای خود ، چرخش سر خود به سمت سقف، باز کردن انگشتان دست خود و یا تکیه به صندلی و فشار به آن عضلات خود را منقبض کنید.

عارضه 7: استخوان های ضعیف در یک مطالعه کوچک که در مجله تحقیقات مواد معدنی استخوان چاب شد نشان داد که عدم فعالیت استحکام استخوان و مواد معدنی آنها را کاهش می دهد. با تغذیه از ترکیب غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر و اسفناج با غذاهای سرشار از ویتامین D استخوان های خود را قوی نگه دارید، مانند تخم مرغ و ماهی تن. ویتامین D به جذب کلسیم کمک می کند و برای رسیدن به حداکثرتقویت استخوان لازم است.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.5 از 5 (2 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits