دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
خواص خوردن شیر بادام در بارداری + طرز تهیه شیر بادام
19
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شیر بادام در بارداری :با توجه به مراکز کنترل و پيشگيری از بيماری، ميزان شيوع ديابت حاملگی حدود 9.2 درصد است! اگر دیابت حاملگی هم دارید، باید سعی کنید شیر بادام مصرف کنید.

شیر بادام در بارداری

با ما در مجله دلگرم همراه باشید. تا با خواص خوردن شیر بادام در بارداری آشنا شوید

شیر بادام در بارداری یکی از محصولات شیری مبتنی بر گیاهان سودمند است که مصرف آن به طور طبیعی موجب جلوگیری از سرطان، کمک به کاهش وزن و حتی کاهش بیماری آلزایمر کمک کند. فقط بخاطر داشته باشید که اعتدال و تنوع در رژیم شما مهم است و این اصل در مورد شیر بادام هم صدق می کند. شیر بادام کشفی جدید نیست. افرادی که در میان قرون وسطی بودند، از شیر بادام استفاده می کردند و ترجیح می دادند آن را به جای شیر گاو مصرف کنند. مصرف آن در بارداری مشکلی نداره اما یادتون باشه که در مصرف هیچ ماده غذایی در بارداری نباید افراط و تفریط داشته باشید.

غنی از آنتی اکسیدان ها

شیر بادام حاوی ویتامین E است که دارای خواص آنتی اکسیدانی است. این ماده می تواند به جلوگیری از استرس اکسیداتیو که با بارداری همراه است، کمک کند.

حفظ سلامتی قلب

شیر بادام حاوی مقادیر زیادی اسید چرب امگا 3 است که به حفظ سلامت قلب کمک می کند.

منبع غنی از ویتامین ها و مواد معدنی

* کلسیم

* ویتامین A

* ویتامین B12

* ویتامین دی

مناسب برای گیاهخوارها

اگر گیاهخوار هستید، شیر بادام انتخاب مناسبی برای شما است! این محصول حاوی هیچ محصول جانبی حیوانی نیست و در رژیم بارداری گیاهخواری جای خواهد گرفت.

سلامت استخوان

هنگام بارداری، استخوان های شما نیاز به تغذیه اضافی دارند. به همین دلیل است که شما در دوران بارداری یک رژیم غذایی غنی از کلسیم دارید. شیر بادام یک منبع عالی از کلسیم است و به حفظ سلامت و قوت استخوان های شما کمک می کند.

جلوگیری از فشار خون بالا

فشار خون بالا یک مشکل جدی در دوران بارداری است زیرا ممکن است به پره اکلامپسی منجر شود. کلسیم در شیر بادام می تواند در کنترل فشار خون شما موثر باشد.

کمک به مدیریت دیابت حاملگی (GD)

با توجه به مراکز کنترل و پيشگيری از بيماری، ميزان شيوع ديابت حاملگی حدود 9.2 درصد است! اگر دیابت حاملگی هم دارید، باید سعی کنید شیر بادام مصرف کنید.

حفظ سلامت پوست

مشکلات پوستی در دوران بارداری بسیار شایع است. ویتامین E (خواص قرص ویتامین e، میزان مصرف و عوارض جانبی آن) موجود در شیر بادام می تواند به درمان آکنه و رنگدانه کمک کند و پوست شما را سالم نگه دارد.

شیر بادام

طرز تهیه شیر بادام

1. یک فنجان بادام را درظرفی بریزید و روی آن را آب بریزید.

2. بگذارید مدت ۲۴-۴۸ ساعت بماند.

3. بعد از ۲۴-۴۸ ساعت آب آن را خالی کرده و یک بار آب بکشید.

4. سپس بادام ها را بهمراه دو فنجان آب به مخلوط کن اضافه کنید.

5. به مدت دو دقیقه آن را آسیاب کنید.

6. سپس آن را در یک صافی یا تنظیف بریزید.

7. آن را بچلانید تا تفاله آن باقی بماند.

divider

فواید دیگر مصرف شیر بادام

در پیشگیری یا درمان برخی سرطان ها مفید است

طی تحقیقات انجام شده در آزمایشگاهای معتبر آمریکا نشان داده شده است که شیربادام رشد سلولهای سرطانی پروستات را کاهش می دهد. با توجه به وجود چربی های اشباع نشده، استفاده از شیر بادام می تواند نقش مهمی در جلوگیری از سرطان آندومتر ( یا سرطان رحم ) داشته باشد. با توجه به تحقیقات منتشر شده در مجله بین المللی سرطان و انجمن آمریکایی Cancer Research Cancer، مصرف چربی های اشباع نشده موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد (نوع نادر سرطان کبد) و برخی نشانه های سرطان سینه می شود . به همین دلیل است که بادام و همچنین شیربادام یکی از بهترین مواد غذایی برای مبارزه با سرطان است.

به تسریع روند کاهش وزن کمک می کند

بادام بعنوان یک ماده غذایی کم کالری ، یکی از بهترین انتخاب ها در رژیم غذایی کاهش وزن است. در مقایسه با شیر گاو با ۱۱۰ کالری در هر وعده غذایی ، شیر بادام دارای ۴۰ کالری در هر وعده غذایی است. رژیم های غذایی که مشوق مصرف چربی های سالم هستند، مانند رژیم کتوژنیک یا انواع مختلف رژیم های کم کربوهیدرات، اغلب مصرف شیر بادام را توصیه می کنند. به دلیل کم کالری و کم کربوهیدرات بودن.

کنترل قند خون

شیر بادام همچنین میزان قند خون را نیز کنترل می کند . به این معنی که برای افرادی که قند خون خود را دائم کنترل می کنند، عالی است . بدن شما از مواد مغذی موجود در شیر بادام برای تولید انرژی استفاده می کند ، نه اینکه آن را به چربی تبدیل کند.

باعث تقویت قلب می شود

چربی موجود در شیربادام باعث تقویت قلب می شود. جایگزین کردن چربی اشباع نشده با سایر چربی ها ،شما را در برابر بیماری های قلبی عروقی مصون می دارد . دلیل آن ممکن است این باشد که این چربی های تک اشباع نشده و چند اشباع نشده بر فرآیند های مختلف بدن تاثیر می گذارند. به عنوان مثال، محصولات بادام به طور طبیعی باعث کاهش کلسترول بد می شوند، در حالی که سطح کلسترول “خوب” HDL نیز افزایش می یابد. این چربی ها همچنین باعث کاهش خطر ابتلا به cluster disorder که به سندرم متابولیک معروف است، می شود . سندرم متابولیک در واقع ترکیبی از فشار خون بالا، افزایش قند خون، چربی شکمی است که مقدمه حمله قلبی یا سکته می باشد.

مبارزه با آسیب های رادیکال های آزاد

شیر بادام همچنین دارای ویتامین E و یک آنتی اکسیدان قوی است. آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد (که از طریق مواد شیمیایی موجود در غذاها ، درمعرض آفتاب قرار گرفتن غذاها و موارد دیگر ایجاد می شوند) مبارزه می کنند.

می تواند روند ابتلا به آلزایمر را کندتر نماید

آلزایمر در حال حاضر درمان مشخصی ندارد . اما راه های طبیعی زیادی وجود دارد که به پیشگیری یا تسکین این بیماری کمک می کند . ویتامین E نقش مهمی در جلوگیری از این بیماری دارد .

شیر بادام

ارزش غذایی شیر بادام

یک لیوان شامل ۸ اونس شیر بادام حدودا شامل:
۴۰ کالری
۲ گرم کربوهیدرات
۱ گرم پروتئین
۳ گرم چربی
۱ گرم فیبر
۱۰ میلی گرم ویتامین E (50 درصد DV)
۱۰۰ ویتامین D (25 درصد DV)
۲۰۰ میلی گرم کلسیم (۲۰ درصد DV)
۵۰۰ ویتامین A (10 درصد DV)
۱۶ میلی گرم منیزیم (۴ درصد DV)
۴۰ میلی گرم فسفر (۴ درصد DV)

یکی از بزرگترین مزایای شیر بادام این است که نیازی به نگهداری در یخچال ندارد! بر خلاف شیر گاو، شیر بادام دارای طول عمر طولانی است.

در این رابطه بیشتر بدانید:

تغذیه در بارداری،پاسخ به سوالات مهم درباره تغذیه دوران بارداری

آمپول سیکلوفم جلوگیری یک ماهه از بارداری

بهترین زمان برای تست بارداری بعد از رابطه جنسی چه موقع است ؟

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

مرضیه ملایری



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.6 از 5 (19 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits