دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
آیا با این 8 تکنیک معجزه آسا برای باردار شدن آشنایی دارید؟
10
زمان مطالعه: 5 دقیقه
باردار شدن چه راه هایی دارد ؟ آشنایی با فرایند تخمک گذاری و باردار شدن. 8 نکته ای که به شما کمک میکند باردار شوید + علائم بارداری

روش های باردار شدن

برای باردار شدن چه کنیم

امروزه باردار شدن و یا مشکلاتی که سر راه زوجین جوان برای فرزند آوری وجود دارد، خیلی سر و صدا به پا کرده و خیلی از مردم با آن درگیر هستند. اما برای هر مشکلی راهکارهایی وجود دارد. پیشنهاد میکنم حتما با ادامه این مقاله همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.

1. زمان عادت ماهانه خود را تشخیص دهید.

وقتی که از زمان قاعدگی خود اطلاع داشته باشید، شانس تان برای باردار شدن افزایش میابد. اولین فاز قاعدگی زمانی شروع میشود که خونریزی آغاز میشود. بدن شما هورمون هایی همچون هورمون فولیکول تحریک کننده را ترشح میکند که باعث رشد تخمک ها در تخم دان شما میشود. در بین روز های دوم تا چهاردهم، این هورمون ها همچنین به باریک شدن پوشش رحم شما کمک میکند تا برای تخم های قابل باروری آماده شود. به این مرحله، فاز فولیکولار گفته میشود.

2. در زمان تخم گذاری چه اتفاقی میافتد ؟

میانگین مدت زمان دوره قاعدگی 28 تا 35 روز است. تخم گذاری در روز های یازدهم تا بیست و یکم دوره قاعدگی شما اتفاق میافتد. یک هورمون به نام luteinizing بوجود می آید که آزاد شدن رسیده ترین تخم ها را ممکن میسازد. در همان زمان مخاط دهانه رحم شما لیز تر میشود تا به حرکت راحت تر اسپرم ها به سوی تخم ها کمک کند.

3. همه چیز مربوط به زمان بندی است.

زنان با حدود یک میلیون تا دو میلیون تخمک بدنیا میایند اما در زمان تخمک گذاری و در تمام طول عمرشان حدود 300 تا 400 تا از این تخمک ها را آزاد میکنند. معمولا نرخ آزاد شدن تخمک ها یک عدد در ماه است. تخمک ها از مسیر یکی از دو لوله فالوپین حرکت میکنند که تخم دان ها را به رحم متصل میسازد. اگر عمل بارداری تا 24 ساعت پس از حرکت تخمک از تخمدان اتفاق نیافتد، تخمک محلول میشود. اسپرم ها میتوانند حدو 3 تا 5 روز زنده بمانند. پس دانستن زمان تخمک گذاری میتواند برای باردار شدن و داشتن رابطه جنسی در این زمان بسیار موثر باشد.

4. روز هایی که بیشتری احتمال باروری وجود دارد یا زیر نظر بگیرید.

بطور کلی، بیشترین شانس باروری زمانی بوجود میاید که رابطه جنسی یک تا دو روز قبل از آغاز فرایند تخم گذاری رخ دهد. اگر یک قاعدگی معمول 28 روزه دارید، 14 روز قبل از زمانی که زمان عادت ماهانه خود را انتظار دارید، به عقب بشمارید. برای داشتن رابطه جنسی در این محدوده زمانی برنامه ریزی کنید. مثلا روز های 12 تا 14. البته در نظر داشته باشید که داشتن هر روزه رابطه جنسی میتواند باعث کاهش تعداد اسپرم مردان شود. زمان پریود شدن شما ممکن است که کوتاه تر یا بلند تر از حالت معمول باشد که در چنین مواقعی استفاده از یک ماشین حساب آنلاین محاسبه زمان قاعدگی میتواند کاربردی باشد.

روش بارداری
تست حاملگی

5. زمان باروری را بوسیله کنترل دما، تعقیب کنید.

پس از اینکه بدن شما یک تخمک را آزاد میکند، هورمون پروژسترون وارد کار میشود تا شرایط رحم را در حالت مناسب نگه دارد. این عمل باعث میشود تا دمای بدن شما اندکی بالاتر برود. پس کنترل دمای بدنتان با استفاده از یک دماسنج الکترونیکی دقیق میتواند به شما در تشخیص اینکه آیا در دوره تخمک گذاری هستید یا خیر کمک کند. هر روز صبح قبل از اینکه از تخت خواب بلند شوید، دمای بدن خود را اندازه گیری کنید. این دماسنج ها را میتوانید از داروخانه ها تهیه کنید.

کنترل حرارت بدن برای بارداری
کنترل دمای بدن برای بارداری

6. زمان تخمک گذاری را با تعقیب فعالیت هورمون ها تشخیص دهید.

فوران در ترشح هورمون LH میتواند تخم دان ها را به آزاد سازی یک تخمک تحریک کند. کیت ها یا بسته های تشخیص زمان تخمک گذاری میتوانند سطوح هورمون LH را ادرار شما تشخیص دهند و به شما در تشخیص این دوره زمانی کمک شایانی دارند. این بسته ها که از داروخانه ها قابل تهیه هستند، بسیار دقیق میباشند. یکی دو روز قبل از زمانی که انتظار شروع دوره تخمک گذاری دارید، از این کیت ها استفاده کنید.

کیت بارداری
بسته تشخیص بارداری

7. آخرین فاز عادت ماهانه شما

در طول نیمه دوم چرخه قاعدگی، هورمون پروژسترون ترشح میشود تا رحم شما را برای یک تخمک قابل بارور شدن آماده کند. اگر تخمک بارور نشود و کاشته نشود، تجزیه میشود، سطح پروژسترون کاهش میاید و حدود 12 تا 16 روز بعد، تخمک به همراه خون و برخی از بافت ها از لوله رحم خارج میشود. به این پروسه قاعدگی میگویند که معمولا 3 تا 7 روز به طول میانجامد.

رحم
تصویر علمی رحم

8. نشانه های باردار شدن

- اتفاق نیافتادن یک دوره ماهیانه
- تکرر ادرار
- خستگی زیاد
- حالت تهوع در صبح ها یا تمام طول روز
- بزرگ شدن و حساس شدن سینه ها

divider

روش ها و تست های تشخیص بارداری



امیدوارم این مقاله به شما در حل مشکلات بارداری کمک کرده باشد. میتوانید نظرات و پیشنهادات خود را از طریق قسمت کامنت ها با ما در میان بگذارید. همراه مجله اینترنتی دلگرم باشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.4 از 5 (10 رای)  

۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

راضیه | ۵ سال پیش
روش های خوبی رو برای بارداری سریع گفتید
من خودم مدتی برای باردار شدن مشکل داشتم که رفتم دکتر و خوب شد اما این نکات هم خیلی خوبن مثل چیز هایی هست که دکتر گفته بود.
0
0

hits