دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
 درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه

فواید بی نظیر رازیانه در درمان کیست تخمدان

درمان کیست تخمدان با رازیانه و عرق رازیانه
198
زمان مطالعه: 6 دقیقه
درمان کیست تخمدان با رازیانه در طب سنتی بسیار رایج است. گیاه رازیانه به دلیل داشتن استروژن برای بیش از 90 درصد زنان قابل تجویز می‌باشد.

درمان کیست تخمدان با رازیانه

وجود کیست در تخمدان یا تخمدان پلی کیستیک از بیماری‌های شایع در خانم‌ها است که میتواند مشکلات فراوانی را برای آنها همراه داشته باشد، این بیماری، مربوط به سن خاصی نبوده اما با شروع سن باروری احتمال ابتلا به آن بالا می رود و در سنین ۲۰ تا ۴۲ سالگی بیشتر دیده می شود؛ در بیشتر موارد ابتلا به این کیست به دلیل عدم آگاهی و داشتن اطلاعات اشخاص، از علائم و راه‌های ابتلا به آن است. کیست‌های تخمدان عبارتند از توده‌های تخمدانی معمولاً خوش‌خیم که اغلب از نسج تخمدان تولید می‌شوند و در بسیاری از موارد از فولیکول‌های سطح تخمدان سرچشمه می‌گیرند.

در طب سنتی علت ایجاد کیست تخمدان را اغلب ناشی از غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدانها دانسته و یکی از شایعترین علت بروز آن را استحمام در ایام قاعدگی می‌دانند. از علل دیگر بروز آن، مصرف اغذیه سرد در ایام قاعدگی از جمله میوه‌هایی مثل خیار و گوجه فرنگی، عدس، کاهو، مرکبات ماست و دوغ است. همچنین چهار زانو نشستن در مکان‌های سرد و سفت و مرطوب مثلا روی سیمان و پله و موکت و چمن و داخل حمام میتواند باعث جذب رطوبت و رشد کیست در تخمدانها شود. یکی از روش‌های کاربردی در طب سنتی استفاده از گیاهان دارویی به ویژه درمان کیست تخمدان با رازیانه است.

رازیانه و عرق رازیانه خواص متعددی داشته برخی خواص دارویی آن عبارتند از: تقویت چشم، کم کرن خطر ابتلا به آب مروارید، ضد نفخ، شاداب کننده پوست، افزایش میل جنسی در زنان، رفع اختلالا قاعدگی و علائم یائسگی و ... است. همچنین بین مصرف رازیانه و چاقی صورت و بزرگ شدن سینه و نیز رازیانه و لاغری ارتباط وجود دارد.

فواید رازیانه در درمان کیست تخمدان

خواص رازیانه برای زنان

فواید رازیانه برای زنان بسیار است. رازیانه دارای استروژن گیاهی (فیتو استروژن) است که همان هورمون زنانه به شمار می اید. از خواص رازیانه می توان به درمان اختلالات قاعدگی نظیر تاخیر در قاعدگی، قطع قاعدگی یا برخی اختلالات تخمدان اشاره کرد.

یکی دیگر از خواص رازیانه برای زنان از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف می باشد.

رازیانه به همراه گل ساعتی در درمان یائسگی زودرس توصیه می شود. کاهش دردهای قاعدگی و دردهای گوارش و همچنین افزایش ترشح شیر مادر یکی دیگر از فواید رازیانه است. رازیانه حتی برای پوست هم فایده دارد.

خواص رازیانه برای تخمدان و خواص رازیانه برای پریود. رازیانه برای درمان آفت‌ها و التهاب لثه توصیه می شود. همچنین مصرف ترکیبات رازیانه و کاکل ذرت سنگ‌ کلیه را دفع میکند. دمکرده رازیانه در درمان سرفه‌های خلط‌دار بویژه در اطفال می‌تواند کمک‌ کننده باشد.

مخلوط رازیانه، سکنجبین، عسل و عناب در درمان یبوست نیز می‌تواند مفید باشد. مصرف آن در دوران بارداری نیز ممنوع است. مصرف زیاد رازیانه برای آقایان موجب کاهش میل جنسی می شود.

خواص رازیانه برای تخمدان و پریود

خواص رازیانه برای تخمدان بسیار است. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس برای کنترل و درمان کیست تخمدان توصیه می شود.

خواص رازیانه برای تخمدان و پریود

برای درمان کیست تخمدان با رازیانه، رازیانه را با گیاهان بالا ‎بجوشانید. سپس جوشانده این گیاهان را در وان ریخته و داخل آن بنشینید. این کار رحم و تخمدان ‎ها را پاک می کند. خواص رازیانه برای تخمدان بیشتر به خاطر وجود ماده استروژن یا همان هورمون زنانه در رازیانه است.

خواص رازیانه برای پریود بسیار است. از خواص رازیانه میتوان به کاهش دردهای دوران قاعدگی، بی‌نظمی‌های این دوران، عفونت و اختلالات هورمونی و … اشاره کرد. به گزارش سایت برفانک مصرف رازیانه به میزان روزانه حداقل یک لیوان، درد دوران پریود را کم می کند و همچنین تنظیم هورمون‌های زنانه و بهبود وضعیت زنانه از وظایف آن است. همانطور که گفتیم رازیانه حاوی استروژن گیاهی(هورمون زنانه) است و موجب برقراری قاعدگی می‌ شود. مصرف این گیاه در از بین بردن علائم پس از یائسگی مانند گرگرفتگی، خشکی و ضعف مفید است.

فواید رازیانه در درمان کیست تخمدان

خواص رازیانه برای تخمدان و پریود

خواص رازیانه برای زنان بی نظیر است. رازیانه باعث ایجاد تعادل هورمونی، جلوگیری از بیماری‌های دستگاه تناسلی، پیشگیری از ابتلا به سرطان رحم و دهانه رحم و درمان بیماری شایع سرد مزاجی جنسی در زنان می‌شود.

درمان کیست تخمدان با رازیانه

معمولاً در درمان بیماری‌ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می‌شود و براساس اصلاح مزاج، درمان فرد را انجام می‎دهند. برای درمان این نوع کیست نیز، بسیاری از این کیست ‎ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شوند به شرط اینکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن، مرزنجوش و اسطوخودوس مفید است. برای درمان کیست تخمدان با رازیانه بایستی ابتدا رازیانه را به همراه این گیاهان، ‎جوشانید و سپس جوشانده این گیاهان را در وانی ریخته و داخل آن نشست، این کار باعث پاکسازی رحم و تخمدان‎ها می‎شود. درمان کیست تخمدان با رازیانه به دلیل غنی بودن این گیاه از ماده استروژن که همان هورمون زنانه است، بسیار مفید بوده و برای بیش از ۹۰ درصد خانم‌ها قابل تجویز است، همچنین استفاده از این گیاه علاوه بر درمان بیشتر انواع کیست تخمدان برای درمان سایر مشکلات و بیماری‌های زنان نیز مفید است.

درمان کیست تخمدان با رازیانه (میزان و نحوه مصرف)

یکی از روش‌های درمان کیست تخمدان با رازیانه، مصرف عرق رازیانه است، برای این منظور می‌توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده از دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن ۱۰ برابر کاهش می‌یابد. از دمنوش رازیانه نیز می‌توان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن می‌توان به آن عسل اضافه کرد.

استفاده از کیست تخمدان برای درمان کیست تخمدان، بسیار مفید و به صرفه است. (تهیه دمنوش رازیانه: برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای‌خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید. مقداری آب جوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت ۱۵ دقیقه دم بکشد). به طور کلی استفاده رازیانه به صورت دم نوش مفیدتر و هزینه استفاده از آن، نسبت به عرق آن 10 برابر کاهش مییابد. از دمنوش رازیانه نیز میتوان صبح و شب استفاده نمود و برای شیرین کردن آن میتوان به آن عسل اضافه کرد



این مطلب چقدر مفید بود ؟
4.1 از 5 (198 رای)  

۲ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

ناشناس | ۳ سال پیش
من برای کیست هموراژیک و بارداری ساپوژکس به چند نفری دادم جواب گرفتند یکماهه!
0
5
مریم | ۵ سال پیش
من برای کیست ال دی و چندتا داروی دیگه میخوردم. از سایت برگ بهشت یه دارو گرفتم برای کیست کمتر از 1 ماه کیست 36 میل از بین برد. ساپوژکس تو اینترنت سرچ کنید میاره
2
14

hits