دلگرم
امروز: جمعه, ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نفخ شکم در دوران بارداری و 10 روش‌ درمان آن

علت و 10 درمان موثر درد و سوزش معده در دوران بارداری

نفخ شکم در دوران بارداری و 10 روش‌ درمان آن
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سوزش معده در بارداری:نفخ شکم یکی از رایج ترین مشکلات دوران بارداری است که تقریبا هر زن حامله آن را تجربه می کند. در این شرایط گاز مازاد در معده جمع شده و باعث ناراحتی شما می شود. نفخ داشتن مکرر معمولا در اوایل بارداری زیاد دیده می شود که با نزدیک...

درمان رفلکس و سوزش معده در بارداری

رفلکس اسید(سوزش سر دل) میان زنان باردار رایج است. اگر چه معمولا بی‌خطر، اما بسیار آزاد دهنده است.
این سوزش که از پایین سینه تا پایین گلو است به دلیل افزایش هورمون پروژسترون در دوران بارداری، که به شل شدن ماهیچه‌های رحم کمک می‌کند، است. این شل شدن باعث ترشح اسید معده و احساس سوزش می‌شود.

علل سوزش سر دل

در طول دوران بارداری، بدن مادر پروژسترون بیشتری تولید می کند. این هورمون به عنوان یک شل کننده عضلانی کار می کند و آن دریچه واقع در ابتدای معده را شل میکند. این باعث می شود که محتویات معده به مری برود. یکی دیگر از دلایل سوزش سردل تغییراتی است که درزمان بارداری بوجود می آید. همانطور که وقتی جنین بزرگتر می شود، در رحم جای زیادی را میگیرد در نتیجه دستگاه گوارش به سمت بالا می رودو در نتیجه سوزش سردل بوجود می آید.

 6 روش برای درمان رفلکس معده در بارداری


علائم شایع سوزش سر دل

  • احساس سوزش در زیر گلو
  • ترش کردن معده
  • درد قفسه سینه یا درد ناحیه بالای شکم
  • ترشی دهان
  • درد معده
  • سرفه
  • خس خس
  • اشکال در بلع
  • ترشح بیش از حد بزاق
  • خفگی

 6 روش برای درمان رفلکس معده در بارداری

درمان طبیعی برای سوزش سردل

به رژیم غذایی خود دقت کنید
غذاهای تند یا حتی غذاهای اسیدی (گوجه فرنگی و مرکبات) می‌توانند این ناراحتی را تشدید کنند. اگر نشانه‌های رفلکس اسید را مشاهده کردید، از خوردن این غذاها خودداری کنید.در زیر برخی از داروهای خانگی موثر برای سوزش سر دل ذکر شده. این داروها طبیعی هستند و هیچ مشکلی برای خانم باردار بوجود نمی آورد ولی در صورت نیاز طبق نظر پزشک مصرف کنید

بادام

بادام سرشار از روغن است و میزان اسید را کنترل میکنید. از این رو، سعی کنید 4 تا 5 بادام هرروزبخورید. بادام همچنین می تواند به تغذیه نوزاد کمک کند.
آلوئه ورا

آلوئه ورا شامل برخی از عوامل ضد التهاب است که می تواند سوزش سر دل را کاهش دهد. با این حال، در مورد زنان حامله،طبق نظر پرشک مصرف شود.

 6 روش برای درمان رفلکس معده در بارداری

آب نارگیل

آب نارگیل به خنثی کردن اسید معده کمک میکند. هر روز مصرف کنید.

دانه رازیانه

دانه رازیانه در بهبود گوارش موثر است. شما می توانید 2 قاشق چای خوری دانه رازیانه را در آب جوش حل کرده و آب آنرا بنوشید

سرکه

سرکه سیب بیکربنات و اسید معده را کنترل میکند. اسید تولید شده د ر دیواره معده را کاهش میدهد. یک قاشق غذاخوری سرکه سیب را رقیق کرده بنوشید.

پاپایا

پاپایا سرشار از آنزیم های خاصی است که باعث بهبود روند هضم غذا در معده می شود. مصرف پاپایا رسیده برای کاهش سوزش سر دل خوب است. پاپایای خام باعث انقباضات رحمی میشود. در این مورد نیز بهتر است با پزشک مشورت کنید استفاده از مکمل های پاپایا نیز مفید است

قرص‌های عصاره عنبه

بسیاری از زنان برای درمان رفلکس اسید، از این قرص‌ها مصرف می‌کنند.

 6 روش برای درمان رفلکس معده در بارداری

زنجبیل

در زمان بیماری، هیچ چیز بهتر از سوپ مرغ با زنجبیل نیست. اما چرا؟ زنجبیل اسید را جذب می‌کند، ضد التهاب و ضد درد نیز است. این ماده سال‌ها است برای درمان حالت تهوع، استفراغ و اسهال به کار می‌رود.

داروهای ضد اسید معده

شما می‌توانید از داروهای ضد اسید معده نیز استفاده کنید، البته بهتر است قبل از مصرف، با پزشک خود مشورت کنید.

جاذبه زمین

گاهی عمودی ایستادن، به شما کمک می‌کند. زمانی که شما دراز می‌کشید، اسید می‌تواند آزادانه به سمت مری شما حرکت کند. بنابراین اگر می‌خواهید بخوابید، زیر سر خود چند بالش قرار دهید یا سعی کنید روی صندلی دراز بکشید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.7 از 5 (3 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits