دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
نشانه های شروع درد زایمان طبیعی
4
زمان مطالعه: 6 دقیقه
نشانه‌های درد واقعی زایمان چیست؟هر خانم بارداری در طول بارداری و مخصوصاً در ماه آخر به فکر زایمان و نوع آن می‌باشد.

نشانه‌های درد واقعی زایمان چیست؟

هر خانم بارداری در طول بارداری و مخصوصاً در ماه آخر به فکر زایمان و نوع آن می‌باشد. حتما می‌دانید که طبیعتاً اکثر زایمان‌ها به صورت طبیعی و یا واژینال صورت می‌گیرد.

با دلگرم همراه باشید تا با علائم زایمان طبیعی آشنا شوید.

 6 نشانه اولیه زایمان طبیعی چیست؟


هر خانم بارداری در طول بارداری و مخصوصاً در ماه آخر به فکر زایمان و نوع آن می‌باشد. حتما می‌دانید که طبیعتاً اکثر زایمان‌ها به صورت طبیعی و یا واژینال صورت می‌گیرد.
امادر برخی مواقع پزشک یا ماما تشخیص می دهد که سزارین برای بیمار بهتر از یک زایمان طبیعی مشکل می باشد و البته در برخی مواقع اصلا امکان زایمان طبیعی وجود ندارد. دراین بخش سعی براین است که این دو نوع زایمان تشریح شوند و تا حدودی مزایا و معایب آنها باهم مقایسه گردند.وقتی که زمان زایمان طبیعی در یک مادر باردار فرا برسد، تغییرات هورمونی و فیزیکی زیادی برای نشان دادن وقت به دنیا آمدن نوزاد، در بدن مادر رخ خواهد داد.

برخی از رایج ترین علائم زایمان طبیعی که در بین بیشتر مادران باردار مشترک است، عبارتند از:


1. حرکت نوزاد به طرف لگن مادر اولین نشانه زایمان طبیعی

حرکت نوزاد به طرف لگن و استقرار او در منطقه لگن مادر، از جمله مهم ترین علائم اولیه نزدیک شدن وقت تولد فرزند شما می باشد. این علامت حتی ممکن است چند هفته یا چند ساعت قبل از زایمان طبیعی رخ بدهد. به یاد داشته باشید که این عمل سبب افزایش تعداد دفعات دفع ادرار در مادر باردار خواهد شد. اما این حالت در بدن تمام زنان باردار اتفاق نخواهد افتاد، چون برخی از زنان باردار ممکن است حرکت جنین به داخل لگن خود را تجربه نکنند.


2. تخلیه موکوس پلاگین نشانه ای از زایمان طبیعی

در دوران بارداری، مخاط پلاگین در دهانه رحم مادر تجمع می کند که یک راه طبیعی برای حفاظت جنین از عفونت ها است. همان طور که می دانید با پیشرفت علائم زایمان، گردن رحم مادر باردار شروع به باز شدن و ترشح موکوس به داخل رحم خواهد کرد. این تغییر از جمله نشانه های اولیه زایمان طبیعی می باشد که ممکن است یک یا دو هفته قبل از دردهای شروع زایمان طبیعی اتفاق بیافتد. همچنین، شما به عنوان یک مادر باردار که در ماه آخر دوران بارداری خود قرار دارید، می توانید این مخاط خونین را در اندازه کم مشاهده کنید. اما زود نگران نشوید، چون بروز این علائم در هر مادر بارداری کاملا طبیعی است.


3. شروع انقباضات رحمی نشانه بارز زایمان طبیعی

به وجود آمدن انقباضات رحمی، یکی از نشانه های بارز شروع زایمان طبیعی در هر مادر بارداری است. بروز انقباضات رحمی در مادر باردار باعث ناراحتی شدید و یا احساس درد مبهم در قسمت تحتانی شکم و پشت او خواهد شد. همچنین شما مادر باردار به خاطر داشته باشید که همراه این انقباضات رحمی فشار لگن هم بیشتر می شود. این فشار و درد از پشت بدن شروع شده و در سراسر شکم و اطراف آن انعکاس می یابد. اگر این انقباض خفیف باشد، می توان آن را نادیده گرفت و استراحت کرد، اما اگر شما به عنوان مادر حامله احساس کردید که این دردها در حال پیشرفت است، بلافاصله شروع به بسته بندی ساک بیمارستان خود و فرزندتان نمایید، چون وقت تولد نوزاد فرا رسیده است. با نزدیک شدن وقت زایمان طبیعی کم کم این انقباضات در رحم شما طولانی تر و مکرر خواهد شد.


4. پارگی خود به خودی غشای کیسه آب و بیرون آمدن فرآیندهای غشایی

به یاد داشته باشید که پارگی خود به خودی غشا و یا "کیسه آب" در یک زن باردار یکی از نشانه های قوی آغاز زایمان طبیعی است. این اتفاق زمانی می افتد که کیسه آمنیوتیک پاره شده و در نتیجه مایع آمنیوتیک از واژن به بیرون بریزد. شما مادر باردار لازم است بدانید که تقریبا 80٪ زنان باردار در عرض 12 ساعت پس از "پاره شدن کیسه آب" فرزند خود را به دنیا می آورند. با این حال با توجه به مطالعه انجام شده فقط 8٪ زنان پارگی کیسه آمنیوتیک خود را قبل از داشتن انقباضات رحمی تجربه می کنند.


5. اسهال نشانه دیگر زایمان طبیعی

بروز اسهال، نشانه دیگری از نزدیک شدن وقت زایمان در هر مادر بارداری است. چون در اوایل شروع علائم زایمان، بدن مادر شروع به انتشار پروستاگلاندین می کند تا باعث آماده شدن رحم شود. ترشح پروستاگلاندین باعث تحریک حرکات روده هم در مادر می شود، به این ترتیب بدن به طور طبیعی شروع به خالی نمودن روده می کند، تا راه خروج نوزاد را باز نماید.


6. بازگشت مکرر درد برای شروع زایمان طبیعی

وجود درد کمر در مادر حامله در طول دوران بارداری طبیعی است، اگر درد کمر و پشت مادر بیشتر شود ممکن است نشانه ای از رسیدن وقت زایمان باشد. به طور معمول، یک نوزاد بعد از مواجه شدن مادر با درد ستون فقرات از کانال تولد عبور می کند. در برخی موارد، جمجمه نوزاد در هنگام خروج ممکن است به ستون فقرات مادر ضربه بزند و باعث درد شدید و مشقت باری در مادر باردار شود.

 نشانه‌های درد واقعی زایمان چیست؟


چه زمانی برای زایمان طبیعی به دنبال کمک های پزشکی باشید؟

به یاد داشته باشید که عجله کردن در مراجعه به یک پزشک الزامی است، اگر شما مادر باردار هر یک از علائم زیر را در خود ببینید:


• اگر خونریزی واژینال در شما رویت شود.
• اگر تغییر در حس بینایی خود که همراه با درد شکم است، تجربه کنید.
• اگر نوزاد شما زیاد در حال حرکت است و یا تحرک او کمتر از حد معمول شده باشد.
• اگر مایع آمنیوتیک به رنگ قهوه ای، سبز، زرد یا هر رنگ دیگر غیر از صورتی روشن در بیاید.
• اگر حالت استفراغ در شما قطع نمی شود.
• اگر شما از درد مشقت بار رنج می برند.
ابتدا قبل از رفتن به بیمارستان، اطمینان حاصل کنید که ساک بیمارستان خود و فرزندتان را آماده کرده اید و هرچیز را که ممکن است نیاز داشته باشید را درون ساک جاسازی کرده اید. به یاد داشته باشید که اصلا نباید در مورد بی خوابی شبانه و دردهای زایمان وحشت و نگرانی را به فکر خود راه دهید. در عوض، به این واقعیت فکر کنید که شما سعادت مادری را دارید که به زودی با شادی تمام نوزاد خود را در آغوش خواهد گرفت.

 نشانه‌های درد واقعی زایمان چیست؟

اگر در انتخاب نوع زایمان خود تردید دارید ، خواندن زایمان طبیعی در مقابل سزارین به شما کمک خواهد کرد.

مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (4 رای)  

دیدگاه ها

اولین نفر برای ثبت دیدگاه باشید !


hits