دلگرم
امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ برابر با ۰۸ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۱۹ مارس ۲۰۲۴ میلادی
احتمال حاملگی در روزهای قبل از قاعدگی
104
زمان مطالعه: 11 دقیقه
احتمال باردار شدن در طول پریودی کم است اما امکان بارداری وجود دارد. اگر قصد باردار شدن دارید، زمان دیگری را انتخاب کنید زیرا پریودی زمان مناسبی نیست. در غیر اینصورت تا انتهای این مقاله با ما باشید.

نزدیک پریود احتمال تخمک گذاری هست؟

شمارش چرخه پریودی برای جلوگیری از بارداری کاری خطرناک است زیرا بارداری در زمان پریودی نیز امکان دارد اتفاق بیفتد. اگر چه پریودی زمانی است که بدن در کم بارورترین حالت خود در ماه قرار دارد اما احتمال باردار شدن وجود دارد.تخمدان در طول تخمک گذاری، تخمکی را به داخل لوله های رحم می فرستد که تخمک به مدت 24 ساعت در آن جا زنده می ماند. تخمک در داخل لوله منتظر می ماند. در این میان، رحم پوششی برای جنین می سازد. اگر تخمک اسپرم را در طول تخمک گذاری ملاقات کند و لقاح انجام شود، تخمک بر روی پوشش رحم کاشته می شود و بارداری اتفاق می افتد. اما در صورتی که لقاح انجام نشود، تخمک و پوشش داخل رحم از هم می پاشد و به صورت خونریزی از بدن خارج می شوند.چرخه پریودی معمولا 28 روز طول می کشد اما برخی چرخه ها کوتاه تر هستند و 23 روز طول می کشند.

در چرخه کوتاه، روز اول پریودی روز اول چرخه پریودی است و تخمک گذاری شروع تر از قبل شروع می شود. در واقع برای برخی خانم ها، زمان کمتری بین پریودی و تخمک گذاری وجود دارد. اسپرم می تواند به مدت 2 تا 5 روز دردستگاه تناسلی زندگی کند. اگر در انتهای دوره پریودی، نزدیکی جنسی داشته باشید، احتمال دارد 5-4 روز بعد از تخمک گذاری باردار شوید.هنگامی که چرخه پریودی 30-28 روز طول می کشد، بدن کم کم پوشش رحم را از دست می دهد و تخمدان در حالی که شما خونریزی دارید، تخمک آزاد می کند. در این مرحله شما بارور هستید و می توانید در طول پریودی باردار شوید. برخی خانم ها نزدیک به تخمک گذاری، خونریزی یا لکه بینی دارند و اگر پریودی شما بی نظم باشد، احتمال باردار شدن وجود دارد زیرا زمان درست تخمک گذاری را نمی دانید.

احتمال باردار شدن: احتمال باردار شدن در طول پریودی کم است اما امکان بارداری وجود دارد. اگر قصد باردار شدن دارید، زمان دیگری را انتخاب کنید زیرا پریودی زمان مناسبی نیست.

ترشحات بارداری قبل از پریود

ترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است. برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود. برای بعضی از بانوان علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و برای بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.

نکته : اما اگر ترشحات همراه با بوی بد و خارش بود باید به پزشک خود مراجعه نمایید. زیرا ممکن است دچار عفونت شده باشید.

نزدیک پریود احتمال تخمک گذاری هست؟

علائم بارداری قبل از عقب افتادن پریود

علائم بارداری قبل از پریود (Pregnancy Symptoms) می توانند به بانویی که حامله شده، برای اداره دوران بارداری کمک کند. علایم بارداری در خانم‌ها متفاوت است، ولی شایع‌ترین نشانه عقب افتادن عادت ماهانه (پریود) می باشد، و بیشتر برای کسانی است که عادت ماهانه منظم دارند. در صورتی که قبلا باردار شده باشید، ممکن است نشانه های بارداری جدید شما متفاوت از بارداری گذشته باشد

علائم حاملگی قبل از پریود از کی بروز می کنند ؟

نشانه‌های بارداری معمولا تا ۳ هفته بعد از لقاح صورت می گیرد. بستگی به سیستم بدن شما، علائم بارداری قبل از پریود در هفته اول بعد از لقاح می تواند متفاوت باشد. گاهی هم علائم بارداری تنها چند روز قبل از پریودی خودشان را نشان می‌دهند. بارداری برای بعضی از بانوان اتفاقی و غیر منتظره است و برای بعضی هم بسیار هیجان انگیز و لذت بخش.

۱. لکه بینی قبل از پریود

لکه بینی (spotting )– وقتی لقاح صورت می گیرد تخمک بارور شده به (بلاستوسیست – blastocystis) تبدیل می شود. بعد از چند روز تقسیم سلولی در لوله رحم، تخمک بارور شده (بلاستوسیست) برای لانه گزینی به طرف رحم می رود، تخمک بارور شده به دیواره رحم می چسبد تا بتواند از آن تغذیه کند و به رشد خود ادامه دهد.

۲. پتیالیسم (Ptyalism)- افزایش بزاق و آب دهان

این مشکل به گفته بعضی متخصصان احتمال از تغییر و افزایش هورمون های بدن در اوایل بارداری است. همچنین به خاطر حالت تهوع و استفراغ ممکن است عمل هضم به خوبی انجام نشود، در نتیجه بدن برای هضم غذا مرتب بزاق ترشح می کند. که موجب سوزش معده هم می شود. خوشبختانه این مشکل نیز بی خطر است.

۳. خستگی در اوایل بارداری

هورمون پروژسترون در اوایل بارداری به شدت افزایش پیدا می کند و باعث خستگی و کسلی می شود. گاهی ممکن است به صورت ناگهانی خسته شوید و یا احساس خواب آلودگی کنید. خستگی هم که از علائم بارداری در ماه اول قبل از پریود و شروع بارداری می باشد دلایل مختلفی دارد، از جمله اینکه جریان خون برای رشد جنین افزایش پیدا می کند، حتما به اندازه کافی استراحت کنید و از ویتامین‌های قبل بارداری با مشورت و دستور پزشک استفاده کنید.

۴. تکرر ادرار

تکرر ادرار در شب یکی دیگر از علائم بارداری است و بر خستگی شما در این دوره تاثیرگذار است. در اوایل دوران بارداری جریان خون افزایش یافته و بدن اکسیژن بیشتری مصرف می کند. این روند تا ۳ ماه اول ادامه دارد ولی بعد از آن کاهش پیدا می کند.

۵. افزایش قدرت بویایی

افزایش هورمون‌ها باعث حساسیت بیشتر شما در برابر بعضی از بوها می شود، و از علائم بارداری قبل از پریود به حساب می‌آید. سعی کنید از بوهای تند دوری کنید.

۶. تغییر خلق و خو

خلق و خوی شما تغییر می کند و علاقه‌ی شما به بعضی غذاها (تنفر غذایی) و رفتارها به شدت کاهش پیدا می کند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید استراحت است. موسیقی را امتحان کنید البته موسیقی مناسب دوران بارداری باشد بهتر است.

حتماً بخوانید:
آیا درد زیر شکم نشانه بارداری است؟ + علایم اولیه بارداری

آیا درد زیر شکم نشانه بارداری است؟ + علایم اولیه بارداری

چند روز پس از لقاح، تخمک بارور شده خودش را به دیواره ی رحم می چسباند. این حالت سبب ایجاد یکی از اولین نشانه های بارداری یعنی خونریزی و گاهی اوقات درد…

۷. درد سینه‌ها و تغییرات در آن‌ها

یکی دیگر از نشانه‌ها معمولا وقتی می خواهید سوتین خود را ببندید نمایان می شود، احساس خواهید کرد سینه‌هایتان حساستر شده و درد می کنند. بعد از بارداری خیلی سریع هورمون های شما افزایش پیدا می کنند.
این تغییرات در سینه شما تا شیر دادن به نوزاد ادامه خواهد داشت.نوک سینه‌ها سفت تر می شود و سینه‌ها حساس تر و تغییر شکل می دهند. ممکن است سینه‌ها ورم کرده و همراه با درد و سوزش باشند که این نشانه های شروع علائم بارداری قبل از پروید هستند.
خوشبختانه بعد از چند هفته، درد و سوزش به شدت کاهش پیدا می کند.

۸. افزایش دمای بدن

با افزایش تولید پروژسترون در زمان بارداری دمای بدن را افزایش می دهد. در صورت لانه گزینی تخمک بارور شده بدن زن به طور ناگهانی دچار کاهش دما خواهد شد.

۹. استفراغ و تهوع

برای بعضی خانم‌ها حالت تهوع از علایم بارداری قبل از پریود شدن است، و یکی دیگر از نشانه‌ها و شروع علائم بارداری قبل از پریود به شمار می آید. معمولا حالت تهوع که همراه با سرگیجه، احساس نیاز به استراحت و گاهی احساس ضعیف می باشد،

۱۰. سرگیجه

فشار خون پایین می تواند موجب سردرد و سرگیجه در اوایل بارداری شود، مشکل فشار خون در ۳ ماه اول کاهش پیدا کرده و بعد از آن به حالت عادی بر می گردد. سرگیجه نیز در سه ماه دوم بارداری کاهش خواهد کرد.

۱۱. کاهش اشتها

وقتی مدام حالت تهوع داشتید یا استفراغ کرده‌اید به صورت طبیعی اشتهای شما کم می شود. غذاهای کم حجم اما با کالری بالا می تواند برای شما مفید باشد.

۱۲. تکرر ادرار

یکی دیگر از علائم اولیه بارداری قبل از موعود پریود تکرر ادرار و یبوست می باشد. در روزهای ابتدای بارداری حجم خون خانم باردار به شدت افزایش پیدا می کند. این امر باعث می شود یک مایع اضافی تولید و سپس به مثانه وارد شود. همچنین با بزرگتر شدن رحم و رشد جنین جای مثانه تنگ تر می‌شود، در نتیجه گنجایش آن نیز کاهش می یابد

۱۳. یبوست

برای بهبود یبوست سعی کنید کمی بیشتر و همیشه به اندازه کافی آب بنوشید.

۱۴.سردرد

در نظر سنجی خانم های باردار بعضی از آنها در ابتدای بارداری سردردهای خفیف و کمردردهای شدید را گزارش داده‌اند. پروژسترون و استروژن‌ها رحم را برای لانه گزینی تخمک آماده می کنند. در این زمان خانم باردار دچار افت قند شده، مغز تلاش می کند ذخایر قندی مورد نیازش را تامین کند. سردرد یکی دیگر از علامت های حاملگی است. اگر احتمال می‌دهید که باردار هستید، برای سردرد ایبیو بروفن نخورید.

تست بارداری قبل از پریود

بانوان عزیز، نشانه های احتمالی و علائم بارداری قبل از پریود را با هم مرور کردیم. اگر از زمان پریود شما یک یا چند روز گذشته باشد می توانید از تست‌های خانگی استفاده کنید.

علائم بارداری قبل از پریود

سوالات کاربران در مورد بارداری قبل از پریود

آیا پس از پریودی احتمال بارداری وجود دارد ؟

بارداری پس از پریودی امری بعید است اما غیر ممکن نیست. در این مرحله شما به سمت دوره باروری پیش می روید. یک چرخه متوسط 30-28 روزطول می کشد و دوره باروری بین روز یازدهم و 21 است. مطالعات نشان می دهد اسپرم می تواند به مدت 5-2 روز داخل سیستم تناسلی بماند. اگر زمان خونریزی شما بیش از 7-5 روز طول بکشد و شما بلافاصله بعد از آن نزدیکی جنسی داشته باشید، احتمال بارداری وجود دارد.اگر پریودی شما روز ششم قطع شود و شما روز هفتم نزدیکی جنسی داشته باشید و تخمک گذاری روز یازدهم انجام شود، احتمال وجود اسپرم از روز ششم در لوله های رحم وجود دارد.

احتمال بارداری: احتمال بارداری بعد از پریودی، روز به روز افزایش می یابد. اگر می خواهید باردار شوید، زمان مناسب بعد از پریودی است. همچنین نزدیکی جنسی در 14 روز آینده، شانس مادر شدن شما را افزایش می دهد.

حتماً بخوانید:
علت ترشحات زرد رنگ و غلیظ واژن چیست ؟

علت ترشحات زرد رنگ و غلیظ واژن چیست ؟

با این که ممکن است با دیدن ترشحات روشن واژن نگران شوید، اما این ترشحات کاملاً عادی هستند. معمولاً ترشحات سفید یا شفاف و دارای بافتی خامه ای یا رشته…

آیا پیش از پریودی احتمال بارداری وجود دارد ؟

احتمال باردار شدن پیش از پریودی خیلی کم است. برای خانم هایی که چرخه پریودی آن ها 30-28 روز است و پریودی منظم دارند، تخمک گذاری بین روز یازدهم و 21 اتفاق می افتد. تخمک به مدت 24-12 ساعت زندگی می ماند.اگر قصد باردار شدن ندارید، روزهای پیش از پریودی زمان مناسب برای نزدیکی جنسی است. زیرا در طول پریودی، بارداری اتفاق نمی افتد. روزهای امن برای نزدیکی جنسی در چرخه های طولانی افزایش و در چرخه های کوتاه کاهش می یابد.اگر از دوره تخمک گذاری آگاه هستید، باید 48-36 ساعت صبر کنید.

احتمال بارداری: احتمال باردار شدن در این فاز بسیار کم است. هر چقدر از زمان تخمک گذاری فاصله می گیریم احتمال باردار شدن کاهش می یابد. اگر قصد باردار شدن دارید، زمان مناسبی نزدیکی جنسی نیست.

کدام لک بینی‌ها نشانه بارداری است ؟

با توجه به زمان لکه‌بینی و نوع لکه‌ها همراه با توضیح بالا می‌توان احتمال داد که این لکه‌ها نشانه حاملگی است. این مراحل معمولا بین شش تا دوازده روز بعد از لقاح صورت می گیرد. به احتمال زیاد علت دل درد و لکه های خون (لکه بینی قبل از پریود نشانه بارداری) همین اتفاق است.

ترشحات بارداری قبل از پریود

ترشحات که معمولا به علت تغییرات هورمونی در بدن خانم‌ها ایجاد می‌شود، گاهی در تمام دوره ماهانه مشاهده می‌شوند، و یکی از علائم بارداری قبل از پریود است.
برای حرکت بهتر اسپرم‌ها در رحم، ترشحات در روزهای تخمک‌گذاری ضخیم‌تر و حالت چسبندگی بیشتری پیدا می‌کنند. معمولا در بارداری ترشح‌های زنانه بیشتر می‌شود.
برای بعضی از بانوان علائم حاملگی قبل از پریود همراه با ترشحات (Leukorrhea) شیری رنگ با غلظت زیاد و برای بعضی دیگر ترشحات بارداری شفاف است، که تا پایان دوران بارداری می تواند عادی باشد.

چند روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد ؟

در صورتی که در زمان مناسب نزدیکی کرده باشید و در زمان تخمک گذاری بوده باشد، معمولا ۳ روز بعد از نزدیکی لقاح صورت می گیرد.

تست حاملگی بعد از چند روز نشان می‌دهد ؟

برای تست بارداری بی بی چک بهتر است تا روزی که پریود می شوید صبر کنید. با اینکه بعضی از خانم ها خیلی عجله دارند و مشتاقند که از باردار بودن خود آگاه شوند، با این حال باز هم برای بهتر جواب گرفتن یک یا دو روز بعد از زمان پریود شدن صبر کنید.



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.5 از 5 (104 رای)  

۱۹ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

پریسا | ۴ سال پیش
سلام. من ۱۸ روز بعد از پایان پریودیم رابطه مقعد داشتم که وقتی نامزدم کم کم میخواست ارضا شه آلتش دراومد و حس کردم با وجودی که من دستمال گرفته بودم جلو واژنم بازم یکم برخورد کرد با واژنم و بعدش دیگه دخولی صورت نگرف و با دست ارضا شد ولی نمیدونم وقتی آلتش خورد به آلتم منی اومده بود یا نه.
***ضمنا من ۲روز بعدش پریود شدم***(ماه قبل ۱۵ بودم این ماه ۱۱)همیشه چن روز زودتر میشم.
میشه منو از استرس نجات بدین؟امکان بارداری چقده؟ آیا من تو زمان ناباروری رابطه داشتم؟ تورو خدا کامل بگید
6
19
E | ۴ سال پیش
سلام ببخشید ی سوال داشتم اینکه من چن روز از پریودیم میگذره ولی پریود نشد امروز یکمی خون اومده ولی شک دارم ک خون پریودیه یا لکه بینیه میخواستم ببینم چیکار باید بکنم ممنون لطفا جواب بدین
6
16
صدیقه | ۴ سال پیش
سلام من16اردیبهشت پریودشدم ولی این 5روزاست که احساس تهوع وسردرد دارم ایاامکان بارداری هست یا ن
4
10
Sahar | ۴ سال پیش
سلام وقت بخیر
دوره پریودیم ۵روزست
و روز ۴لک میشدم نزدیکی داشتم
ومنی داخل واژن نشد ایا امکان بارداری هست یا ن؟
8
6
حسن خانی | ۴ سال پیش
سلام.خسته نباشید .من ماه پیش دوم فروردین پریود شدم .واین ماه هم دوم اردیبهشت کمر درد شدید داشتم که حس میکردم قراره پریود بشم ,و همون روز نزدیکی بدون.مراقبت داشتیم .و در حال حاضر ۷روز گذشته و من پریود نشدم و همچنان کمر درد هم دارم .آیا امکان بارداری وجود دارد من خیلی نگرانم .ممنون میشم جواب بدین
15
61
مری | ۵ سال پیش
سلام من شش روز قبل پریودی نزدیکی داشتم ایااحتمال بارداری هست یانه
27
80
مریم | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشیدمن سیکل23روزه دارم ماه قبل 24پریودشدم وروزنهم ازسیکلم تخمکگذاری داشتم که اقدام کردیم الان سینه هام بزرگ شدن حس میکنم سنگین شده زیردلم ودورنافم دردمیکنه تیرمیکشه بعضی مواقع حالت تهوع هم دارم ازمایش خونگی انجام دادم جوش شیرین کف کرداومدبالا وایتکسم همینجورحباب زد الا بی بی چک جواب میده
3
14
نگار | ۵ سال پیش
سلام خسته نباشین من از قرص کلومفین استفاده کردم دو روز بعد قاعدگی رابطه داشتم آیا امکان بارداری هست
2
18
نازی | ۵ سال پیش
سلام من چند روز قبل از پریودیم رابطه داشتم ولی دخول انجام نشد بعد پریود هم شدم ایا احتمال بارداری وجود داره. خیلی میترسم. دوروز دیگه باید پریود بشم ولی هیچ نشانه از پریودی ندارم چون همیشه چند روز قبل پریودی دلدرد داشتم. خواهش میکنم جواب بدین
6
19
sara | ۵ سال پیش
اگر اقدام برای بارداری کرده باشیم و مبتلا به سندرم pms باشیم این ستردن مانع بارداری نمیشه ؟
3
3
زهرا اسدی | ۵ سال پیش
ممنون
اخه ازمایش خون هم گرفتم اونم منفی بوده یعنی بازم احتمال بارداریم هست؟
6
1
پاسخ کارشناس:
حداقل 2 هفته بعد از نزدیکی , می تونین تست های بارداری رو انجام بدین. علت تاخیر در پریودی شما ممکن است در اثر استرس هم باشد. یا اگر قرص های اورژانسی مصرف کردین زمان پریودی شما را برهم میزند. 14-15 روز بعد از رابطه جنسی محافظت نشده تست بارداری رو انجام بدید اگر همچنان منفی بود یعنی باردار نیستین.
زهرا اسدی | ۵ سال پیش
سلام 10 روز از پریودیم گذشته تست خانگی و ازمایشم گرفتم منفی بوده ایا احتمال بارداریم هست. جلوگیریم هم اصن مطمعن نبوده
4
5
پاسخ کارشناس:
تست خانگی با 10 روز نشون نمیده , اگه جلوگیری نکردید احتمالا بارداری هست
اهو | ۵ سال پیش
سلام.سوالی داستم ایا یک روز قبل از پریودی نزدیکی صورت‌گرفته باشه خطری را فرد تهدید میکند؟؟؟خطر ساز نیست یه روز قبل پریودی؟؟؟؟ یا احتمال بارداری دارد؟؟؟
10
15
مهتاب | ۵ سال پیش
سلام .من 4 خرداد 97 پریود شدم .26 خرداد جهت بارداری (برای اولین بار) اقدام کردیم .الان که 10 تیر ماه هست هنوز پریود نشدم!!با توجه به اینکه نزدیکی من در دوره تخمک گذاری نبوده (یعنی 9 روز قبل از پریودی بعدیم) آیا احتمال حاملگی من وجود داره؟؟اصلا علائم بارداری مثل سرگیجه،تهوع،دل درد و ..... رو ندارم .
2
3
پریا | ۵ سال پیش
سلام من 9 روز مونده به قاعدگیم نزدیکی داشتم احتمال داره باردار بشم جواب بدین
1
5
پاسخ کارشناس:
اگه جلوگیری نکرده باشید بله.
مریم | ۵ سال پیش
سلام من ۴ روز مونده به پریودم نزدیکی محافظت نشده داشتم
احتمال بارداری هست
سیکل منظم داشتم ۲۸ روزه
1
3
پاسخ کارشناس:
بله تا 6 روز مونده با آغار پریودی احتمال بارداری بسیار بالا است !
م.ش | ۵ سال پیش
باسلام
ایا ممکن است دقیقایکروز قبل از زمان پریودی بارداری اتفاق بیفته؟یا اینکه بارداری فقط در روز های ۱۴م سیکل وزمان تخمک گذاری اتفاق می افتد؟
ممنون از صبر و حوصله شما
3
6
پاسخ کارشناس:
بله , بارداری در اولین روزهای پریودی هم ممکن است رخ دهد !
غزال | ۶ سال پیش
من یک هفته قبل از پریودی نزدیکی داشتم آیا تو این مدت امکان بارداری وجود داره ؟
5
11
پاسخ ها:
رخسار | ۶ سال پیش
سلام اسمم رخسار است یک‌مشکل داشتم‌
ماه قبل تاریخ ۱۵ فیبروری مریض شدم و‌حالا تاریخ ۱۸ مارس است نشدم وقتی داکتر برایم‌چک کرد گفت منفی است ایا بعد از گزشت تاریخ دقیق دوره قایده گی‌نزدیکی در این زمان احتمال دارد باردرار شوم‌ منتظر جواب شما هستم تشکر
4
5

hits