دلگرم
امروز: پنج شنبه, ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ برابر با ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ قمری و ۲۸ مارس ۲۰۲۴ میلادی
احتمال بارداری حتی وقتی که دختر(باکره) هستید!
46
زمان مطالعه: 9 دقیقه
احتمال بارداری حتی وقتی که دختر(باکره) هستید!:احتمال بارداری در دختران باکره و شیوه های پیشگیری/با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با احتمال بارداري با داشتن پرده در دختران آشنا شوید.

احتمال بارداری در دختران باکره و شیوه های پیشگیری

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با احتمال بارداري با داشتن پرده در دختران آشنا شوید.

 احتمال بارداری در دختران باکره و شیوه های پیشگیری

داشتن این نگرانی و این سوال که آیا من حامله هستم یک سوال قدیمی است و قدمت آن به قدمت روابط جنسی بشر می‌رسد.

  • همیشه بعد از روابط جنسی خطرناک زوجین نگران این مساله هستند که آیا رابطه جنسی آنها منجر به حاملگی شده است؟

  • از طرفی دیگر این سوال همیشه وجود داشته است که آیا دختری که باکره است و در رابطه جنسی اش دخول صورت نگرفته هم آیا ممکن است حامله شود؟

  • آیا احتمال بارداری بدون دخول وجود دارد؟

  • احتمال حاملگی در صورت وجود پرده بکارت چقدر است؟

برای پاسخ به این سوالات بهتر است که در ابتدا با فرآیند و سازوکار حامله شدن آشنا شده تا بتوانیم بهتر احتمال حاملگی در باکرگی را بررسی کنیم.

بارداری در زمان باکره بودن

آیا دختران باکره هم باردار می شوند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت:

بله امکان بارداری وجود دارد. باید اذعان داشت که بارداری در دختران باکره هم وجود دارد و دختران باکره هم امکان حامله شدن دارند و بکارت مانعی برای بارداری نیست. اگر موقع رابطه جنسی تمام یا بخشی از منی مرد در داخل واژن یک خانم باکره ریخته شود، اسپرم ها حرکت خود را آغاز کرده و برخی از آنها از سوراخ بکارت عبور کرده و وارد لوله مهبلی شده و باز هم حرکت خود را ادامه می دهند و اگر تخمک های دختر جوان هم به روز آزاد شدن رسیده باشد، ممکن است یکی از اسپرم ها به آن رسیده، وارد شده و جنین به وجود بیاید.

احتمال بارداری با پیشاب

تذکر مهم اینکه حتی در مایع بی رنگی که قبل از منی از آلت مردانه خارج می شود نیز ممکن است اسپرم وجود داشته باشد؛ لذا دختران جوانی که در دوران عقد به سر می برند باید مراقب این مسائل باشند و سعی کنند دوران عقد را طولانی نکنند.

سقط جنین

برخی راجع به سقط جنین سوال کرده اند که در درجه اول باید عرض کنم که حتی فکر کردن به این موضوع هم گناه بوده و غیرقابل قبول. باز هم استنباط من این است که دختران جوانی که در دوران عقد باردار شده اند این سوال را پرسیده اند. بارداری در دوره عقد شاید یک امر غیر عرفی باشد ولی غیر شرعی یا حرام نبوده و فرزندی که از نامزدهای جوان به وجود می آید کاملا حلال زاده است و هیچکس حق نابودی آن انسان را ندارد. اگر نگران آبروی خود هستید و می خواهید جنین خود را سقط کنید، به خدا در اشتباهید. این جنین فرزند پاک و حلال شماست و به جای بها دادن به حرف های دیگران، به فکر برنامه ریزی تربیتی فرزندتان باشید.

خداوند در قرآن، مال و فرزند را ثروت دانسته و خود را صاحب امر برای اعطای این ثروت به بندگان خوانده. پس بدانید اگر هر زمانی صاحب فرزندی شدید که احساس کردید نباید این اتفاق می افتاد، حکمت الهی را فراموش کرده اید. برخی هم در سنین بالا از فرزند فراری هستند و به سمت عمل ناشایست سقط می روند. اگر بارداری برای کسی خطرناک باشد و متخصصان این را تشخیص بدهند، مجوز سقط صادر می شود ولی در غیر اینصورت، هر فرزندی که خداوند در هر مقطعی از زندگی به شما هدیه می کند را قدر بدانید و خدا را شکر کنید که شما را لایق این ثروت دانسته و بدانید که بسیاری در حسرت صدای خنده یا گریه یک کودک هستند.

بارداری در زمان باکره بودن

فرآیند حامله شدن چگونه است؟

در هنگام آمیزش جنسی حدود سیصد و پنجاه میلیون اسپرم که در مایع منی مرد وجود دارد رها می‌شود. برای شروع فرآیند حاملگی این اسپرم‌ها می‌بایست به عمق دستگاه تناسلی زن برود. اسپرم‌ها از مسیر دهانه رحم به طرف رحم و از آنجا به طرف لوله‌های شیپوری می‌روند. در این حرکت بیشتر آنها از بین می‌روند و فقط 2000 تا 3000 عدد آنها پس از داخل شدن در رحم به لوله‌های شیپوری می‌رسند. از طرف دیگر در زن، از زمان بلوغ تا زمان یائسگی به هر ماه در حدود روز چهاردهم قاعدگی یک تخمک آزاد شده که آماده باروری است از مسیر لوله شیپوری به طرف رحم می‌رود.

این عمل را که هر ماه یک بار انجام می‌گیرد تخم‌گذاری می‌نامند. اگر تخم‌گذاری در همان زمانی انجام گیرد که اسپرم‌ها در دستگاه تناسلی زن‌ رها شده است و تخمک در لوله شیپوری آماده باشد، اسپرم مرد با تخمک زن تماس پیدا می‌کند و بدین صورت است که سر اسپرم به تخمک نفوذ می‌کند و هسته با آن یکی می‌شود و دم اسپرم از سر آن جدا می‌گردد. اگر در آن زمان، تخمک وجود نداشته باشد، اسپرم‌ها ممکن است در حدود 72 ساعت به انتظار ورود تخمک زنده بمانند.

از طرفی تخمک‌ها نیز تنها تا 36 ساعت می‌توانند در لوله‌ی رحمی برای ملاقات با اسپرم و عمل لقاح سالم بمانند. بعد از آن تخمک‌ها پیر و از کار افتاده شده و احتمال باروری وجود ندارد.
باردار شدن بدون دخول - حاملگی در باکرگی - حامله شدنپس تا اینجا دانستیم که برای وقوع حاملگی نیاز است که اسپرم‌ها وارد واژن شده و بتوانند خود را با حرکت دم خود به لوله‌ی شیپوری رحم برسانند و در انجا با تخمک ملاقات کند.

در اینجا می‌خواهیم با روزهای تخم گذاری زن و در اصطلاح روزهای پرخطر برای برقراری رابطه جنسی آشنا شویم:

  • سیکل تخمک‌گذاری زن با توجه به سیکل قاعدگی
  • سیکل تخمک گذاری زنان - روزهای پرخطر در رابطه جنسی

تخمک گذاری به زمانی گفته می شود که یک تخمک (یا در برخی موارد نادر بیشتر از یک تخمک) از تخمدان آزاد می شود و این زمان را "دوره باروری" در سیکل قاعدگی زنان می نامند. هر ماه، یک تخمک در درون تخمدان یک خانم به بلوغ می رسد. هنگامی که اندازه آن به حد معینی رسید، تخمک از تخمدان آزاد شده و از طریق لوله های فالوپ (لوله های رحمی)، به طرف رحم حرکت می کند. برای تشخیص زمان تقریبی تخم‌گذاری می‌توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • يك دوره قاعدگي از اولين روز شروع قاعدگي تا اولين روز قاعدگي بعدی می باشد.
  • يك دوره قاعدگي به طور معمول ۲۸ تا ۳۲ روز طول مي‌كشد، اما ممكن است كوتاه‌تر يا طولاني تر باشد.
  • زمان تخمك‌گذاري با محاسبه‌كردن نيمه دوره قاعدگي تعيين مي‌شود.
  • تخمك‌گذاري معمولا بين روز ۱۱ تا ۲۱ پس از شروع دوره قاعدگي رخ مي‌دهد.
  • زمان تخمك‌گذاري را همچنين مي‌توانيد با حساب‌ كردن ۱۲ تا ۱۶ روز پيش از اولين دوره قاعدگي بعدي هم به دست آوريد.
احتمال بارداری بدون دخول

با توجه به موارد ذکر شده دریافتیم که برای وقوع حاملگی می‌بایست موارد زیر اتفاق بی‌افتد

1. رابطه جنسی حداکثر در فاصله کمتر از 36 ساعت بعد از تخمک‌گذاری و یا کمتر از 72 ساعت قبل از تخمک‌گذاری برقرار شود.
2. کل روزهای احتمال تخمک‌گذاری در زن با توجه به سیکل قاعدگی تنها 10 روز در یک سیکل می‌باشد.
3. اسپرم بتواند خود را در این محدوده‌ی زمانی اعلام شده از مسیر طولانی ابتدای واژن به لوله شیپوری رحم برساند.
4. در صورتی که دختر باکره باشد اسپرم بتواند از سوراخ پرده بکارت عبور کرده و خود را به داخل واژن برساند.

بارداری در زمان باکره بودن

در زنان بالغ باکره، پرده بکارت مانند صفحه ای است با ضخامتهای متغیر که سوراخ واژن را کم و بیش احاطه می کند. قطر سوراخ پرده بکارت بین سوراخی به اندازه نوک سوزن تا سوراخی که یک یا حتی دو انگشت را در خود راه میدهد متغیر است.گرچه عقیده دارند پارگی پرده بکارت به همراه خونریزی است، اما این خونریزی در تمامی زنان دیده نمی شود. بعضی از انواع پرده بکارت ممکن است حتی پس از نزدیکی های مکرر نیز خراشی برندارد. در واقع موارد زیادی از حاملگی در زنان گزارش شده که پرده بکارت آنها پاره نشده است.

اسپرم های موجود در مایع منی دارای حرکت رو به جلو هستند و امکان عبور آنها از دهانه واژن به داخل واژن حتی دقایقی بعد از آلوده شدن سطح خارجی ناحیه تناسلی وجود دارد، زیرا یک اسپرم طبیعی در یک خط مستقیم با سرعت ۱ تا ۴ میلیمتر در دقیقه حرکت می کند و این امر اجازه می دهد تا در جستجوی تخمک در سراسر مجاری تناسلی زنانه حرکت کند. در ضمن اسپرم در محیط داخل بدن (واژن یا رحم) حدود ۷۲ ساعت زنده می ماند و از طرفی بدن یک خانم در شرایط طبیعی در محدوده روزهای تخمک گذاری (۳ تا ۴ روز قبل و بعد از روز تخمک گذاری که این روز حدودا اواسط سیکل است) دارای شرایط مناسبی برای انتقال اسپرم به تخمک خواهد بود.

پس الزاما نباید مایع منی داخل واژن ریخته شود، چون خود اسپرم مسیر واژن را به طرف رحم طی نمایید. پس در صورت تماس مشکوک که منجر به آلودگی دستگاه تناسلی با مایع منی می شود احتمال بارداری وجود دارد.اگر بخواهید از باردار شدن جلوگیری نمایید می توانید از دستور جلوگیری پس از مقاربت استفاده نمایید. این روش به این صورت است که حداکثر در فاصله زمانی ۷۲ ساعت از تماس جنسی مشکوک به صورت زیر عمل مینمایید.

قرص HD، ۲ عدد در اولین فرصت و دو عدد ۱۲ ساعت بعد در صورتی که قرص LD در دسترس دارید ۴ عدد قرص LD در اولین فرصت و ۴ عدد قرص ۱۲ ساعت بعد در صورت استفراغ تا دو ساعت پس از مصرف قرص باید مجدداً قرص را مصرف نمایید.حداکثر دفعاتی که مجاز به استفاده از این روش پیشگیری هستید یکبار در هر سیکل قاعدگی است و اثر بخشی این روش حدود ۹۸-۹۷ در صد بوده و هر چه نزدیکتر به زمان تماس جنسی باشد اثر گذاری آن بیشتر است. در صورت استفاده از این روش و قاعده نشدن (یا خونریزی شما مشابه قاعدگیهای معمول قبلی نباشد) در عرض ۳ هفته پس از مصرف قرصها باید آزمایش خون جهت بارداری انجام شود. اما در هر صورت در صورت وجود تماس جنسی لازم است از روش مناسب پیشگیری از بارداری با مراجعه به پزشک یا ماما خود بهره مند شوید

بارداری در زمان باکره بودن

گردآوری شده مجله اینترنتی دلگرم

مرجان امینی



این مطلب چقدر مفید بود ؟
3.3 از 5 (46 رای)  

۱۱ دیدگاه

شما هم می توانید نظرات خود را ثبت کنید

بی نام | ۳ سال پیش
سلام من چند روز قبل پریودیم رابطه بدون دخول داشتم ولی از پشت ولی موقع ارضا چیزی حس نکردم و سریع خودمو شستم سرموقع پریودیم هم پریود شدم روز ۴پریودیم هم رابطع داشتم بدون دخول ولی الان ۴روز از پریودیم میگزره و پریود نشدم اینم بگم ک روز ۱۳بعد پریودیم ازمایش خون دادم و منفی بود احتمال بارداری هست؟خواهش میکنم سریع جواب بدین
5
5
نارینج | ۳ سال پیش
سلام من بااینکە هنوز باکرە ام وڵی جنینم الان دو ماهە هست ایا موقع زایمان طبیعی خفە نمیشە؟
0
9
Sahar | ۳ سال پیش
سلام من با نامزدم چند ماه که رابطه برقرار میکنیم ولی دخول انجام ندادیم الان پریودم ۶روزه که عقب افتاده فقط لکه تیره دارم دلمم درد میگیره باکره هستم آیا امکان داره من باردار باشم؟ اگه باردار باشم بخوام سقطش کنم به بکارتم آسیب میرسونه؟
12
42
alireza | ۳ سال پیش
سلام خوب هستید من بانامزدم پنجشبه رابطه داشتم ولی باکرس ابم ریخت روشکمش ممکنه لیز بخوره بره تو میترسم رفته باشه ابم تو ولی بد۱۰ دقیقه پاگ کردیم بدیه ساعت هم شست همه جاالان درد سردرد دلدرد داره ممکنه از پریودیش باشه حامله نباشع؟؟ ولی بد دوروز اینجوری شده ترشح زیاد داره ولی میگه قبل پریودیم همیشه اینجوری میشم یه هفته دیه هم میگه پریود میشم
0
10
زهرا | ۳ سال پیش
ممنون
0
0
زهرا | ۳ سال پیش
سلام من با نامزدم رابطه از پشت داشتیم ک اب نامزدم ریخت توی شرت من و من حدودا بعد نیم ساعت عوضش کردم ایا احتمال حامله شدن هست ؟؟و بعد ۷ روز هم با بی بی چک تست دادم اما منفی بود ولی بازم نگرانم
4
16
monir | ۵ سال پیش
سلام من بادوستم رابطه داشتم وآلتشو به سوراخم میمالید اما آبشو توی واژنم نریخت بعد از اینکه پریودیم عقب افتاد آزمایش بتا دادم گفت بارداری یک روز داشتم میرفتم خونه موتور بهم زد وزمین خوردم وبچه سقط شد الان میخوام بدونم بکارتم سالمه؟ ما اصلا دخول نداشتیم که بخواد توی رابطه پردم رو پاره کنه فقط میخوام بدونم بحاطر سقط پردم آسیب دیده یا خیر.
زمان بین رابطه ما وتصادف 40 روز بود وسونوگرافی هم کرده بودم گفته بود اندومتر 5 میلیمتر.
لطفا راهنماییم کنید دارم از استرس وغصه دق می کنم
0
6
پاسخ کارشناس:
عزیزم، جنین چهل روزه مثل یک لخته ۲ سانتی هست که اگه رابطه دخولی نبوده تاکنون آسیبی هم به پرده بکارتتون وارد نشده و همچنین تصادف موجب آسیب به پردتون نمیشه، سقط جنین چهل روزه نیز آسیبی وارد نکرده هست، ولی برای اطمینان بهتره به پزشک مراجعه کنید تا پردتون رو معاینه کنه.
sahel | ۵ سال پیش
ســلــام بــهم گـفـتن پــرده بــســیـار ڪلف و گــوشــتــے دارم و همــچــیــن چــیــزے و هنــوز دخــتــرم و بــا نــامــزدم رابــطــه بــیــســیــار ڪــوتــا شــایــد ۱۰دقــیــقــه ڪــمــتــر.تــر
ســم ایــنــه نــمــدونــیــم ڪ اون مــایــع ڪ.اول مــیــاد ازش بــیــرون امــده یــا نــه اگــم امــده نـڪـنـه واردم شــده بــاشــه بــخــاطــر ایــن اســتــراســا مــن ۷روز پــریــودیــم عــقــب زد و پــریــود شــدم ۴روز اول خــون ریــزے زیــادے داشــتــم روز پــنــجــم ڪــمــتــر شــد و دو روز اخــر فــقــط لــڪــه شــدم عفــونــتــم خــیــلــے دارم یــعــنــے از بــچــگــے عفــونــت داشــتــم بــا ایــن حــال مــیــتــرســم اســتــرس دارم ڪــمــرم زیــر شــڪــمــم درد مــیــڪــنــه ن زیــاد امازمــانــے ڪ عفــونــتــم زیــاده ایــنــجــورے مــیــشــم احــتــمــال بــاردارے هس؟
0
1
سحر | ۵ سال پیش
جواب بدید،لدفن خواهش میکنم روزام ب بدترین شکل میگز ه از استرس
0
2
من | ۵ سال پیش
آب منی ریخته نزدیک واژنم , احتمال بارداریم چقدره ؟
0
0
پاسخ کارشناس:
اگر به نقاط حساس ( لبه های واژن) وارد نشده باشد , احتمال بارداری وجود ندارد .
پاسخ ها:
سحر | ۵ سال پیش
سلام خیلی ببخشید انقد واضح صحبت میکنم من با نامزدم رابطه سطی داشتم بطور ایستاده مالش التها بهم یلحظه احساس خیسی کردم و سریع جداشدم پریودیم ـنامنظمه کم کاری تیرویید دارم ایا احتمال بارداری وجود دارد؟؟
4
2

hits